Ping, hudební sociální síť Applu, na konci září skončí

Apple se v nových iTunes 11, které bude spouštět v říjnu, rozhodl preferovat existující sociální sítě. Tím vystavil stopku své vlastní hudební síti Ping, která svého času měla produktům značky poskytnout sociální prvek. Ping skončí poslední zářijový den a nahradí ho Twitter s Facebookem.

Nové iTunes 11 přijdou během měsíce října, a Facebook v nich bude hrát tak zásadní roli, že jeho šéf Mark Zuckerberg přišel integraci představit na konferenci Applu osobně. Všechny položky v obchodě bude možné sdílet či jim udělit Like a uživatel uvidí i to, které položky se líbily jeho přátelům. Tím Apple využije pro posílení prodejů stejný princip, jaký dělá z reklamního formátu Sponsored Stories efektivnější nástroj než jsou běžné Marketplace reklamy.

Sociální prvky bude obsahovat i mobilní verze obchodů, ve které bude vidět, kolik přátel dalo dané položce palec nahoru. Pokud si uživatel překlikne na záložku Reviews, uvidí jména těchto přátel a tlačítko Like. V mobilní i nemobilní verzi pak po nákupu dostanou uživatelé možnost sdílet tento nákup na Twitter či Facebook. Zatímco sociální sítě tím získají další zajímavý obsah navíc, pro Apple to bude znamenat integraci silného distribučního kanálu.

Ping na konci září končí

Některé funkce Pingu ale Apple do nových  iTunes přeci jen vtělí. Stránky umělců na iTunes budou nyní mít i sociální prvek a umělci na nich budou moci sdílet fotografie a provozovat další aktivity. Po vzoru Pingu bude v iTunes fungovat také objevování neznámé hudby.

Via TC, TR

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Pozvánka: První konference o multikanálovém prodeji

ADMAZ a agentura Dark Side pořádají první konferenci o multikanálovém prodeji v České republice s podtitulem "Nové cesty v oslovení zákazníka aneb marketing, sales, e-commerce, zásilkový obchod a multikanálový přístup efektivně". Konference je určena především marketérům, šéfům značek, lidem z obchodu, managementu a podnikatelům obecně.