Petice za záchranu Google Readeru rychle získala přes 50 tisíc podpisů

Kdo by to byl řekl, že se letitá a vlastně nijak zvlášť zajímavá služba Google Reader stane v roce 2013 zprávou dne. Ale jak se ukazuje, svou jednoduchostí a každodenní použitelností získala natolik věrné publikum, že oznámení o jejím plánovaném ukončení k letošnímu prvnímu červnu vyvolalo nevídanou vlnu protestů.

Stovky hlasů přibývají každou minutu pod petici na stránce Change.org, která volá po zachování čtečky Google Reader (a je moc hezky napsaná). V tuto chvíli už má přes 56 tisíc podpisů, při současném tempu už to ale za hodinu může být zase úplně jinak. Včerejší zprávu o ukončení služby už jste nejspíš zaznamenali také, protože hlasité nářky uživatelů se velice rychle rozšířily také po českých sociálních sítích. Google ji zveřejnil na svém blogu tak nějak mimochodem v davu dalších služeb, pozornosti to ale neuniklo.

Google je známý tím, že v poslední době pravidelně čistí své ohromné portfolio a zavírá málo významné nebo zcela neúspěšné služby (byť zároveň na jejich místo stále chrlí spousty experimentů nových). Od roku 2011 už takových konců bylo dokonce 70. Zajímavá je v tomhle ohledu nástěnka Google Graveyard na Pinterestu, která každé službě vystavuje malý pomníček. A není to zrovna veselý pohled, obzvlášť, když pod drnem vidíte své staré známé.

Readeru údajně dlouhodobě klesá počet uživatelů a na trhu jsou jistě i další služby, které by mohly stejný úkol zvládnout podobně, je ale zjevné, že si tento nástroj získal specifické a velmi oddané publikum. A je otázkou, zda Googlu stojí za to právě tuto skupinu uživatelů rozladit. Je to také zjevně publikum činorodé – kromě již zmíněné petice je další s 22 tisíci podpisy na adrese keepgooglereader.com a na podporu vznikají i jednoduché, ale jasně srozumitelné weby se sociálními funkcemi jako bringgooglereaderback.com.

Celé je to každopádně moc zajímavá situace a Google by z ní nakonec mohl vytřískat i nějaké ty plusové body, pokud ji chytí za správný konec. Správná otázka by teď asi měla znít – když máte Google Reader tak rádi, kolik jste ochotní za něj zaplatit?

Via VB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook prý zvažuje přidání hashtagů

Podle zdrojů amerického magazínu Wall Street Journal zvažuje největší sociální síť, že by v budoucnu přidala hashtagy po vzoru Twitteru a dalších sociálních sítí. Budoucnost by to ale neměla být nijak blízká, podle dosavadních kusých informací se vše jeví být spíš ve stadiu příprav.
Přečtěte si více

Facebook představil Partner Categories, nový způsob cílení reklamy

Po možnostech vytvořit si s pomocí svých vlastních dat nebo dat vybraných partnerů vlastní publikum pro cílení reklamy na Facebooku přichází další, mnohem pohodlnější. Do Power Editoru a API přibudou předdefinované kategorie spotřebitelů, které bude k cílení své reklamy moci využít kdokoliv. Prozatím ale bohužel budou pouze pro uživatele ze Spojených států.