Petice za záchranu Google Readeru rychle získala přes 50 tisíc podpisů

Kdo by to byl řekl, že se letitá a vlastně nijak zvlášť zajímavá služba Google Reader stane v roce 2013 zprávou dne. Ale jak se ukazuje, svou jednoduchostí a každodenní použitelností získala natolik věrné publikum, že oznámení o jejím plánovaném ukončení k letošnímu prvnímu červnu vyvolalo nevídanou vlnu protestů.

Stovky hlasů přibývají každou minutu pod petici na stránce Change.org, která volá po zachování čtečky Google Reader (a je moc hezky napsaná). V tuto chvíli už má přes 56 tisíc podpisů, při současném tempu už to ale za hodinu může být zase úplně jinak. Včerejší zprávu o ukončení služby už jste nejspíš zaznamenali také, protože hlasité nářky uživatelů se velice rychle rozšířily také po českých sociálních sítích. Google ji zveřejnil na svém blogu tak nějak mimochodem v davu dalších služeb, pozornosti to ale neuniklo.

Google je známý tím, že v poslední době pravidelně čistí své ohromné portfolio a zavírá málo významné nebo zcela neúspěšné služby (byť zároveň na jejich místo stále chrlí spousty experimentů nových). Od roku 2011 už takových konců bylo dokonce 70. Zajímavá je v tomhle ohledu nástěnka Google Graveyard na Pinterestu, která každé službě vystavuje malý pomníček. A není to zrovna veselý pohled, obzvlášť, když pod drnem vidíte své staré známé.

Readeru údajně dlouhodobě klesá počet uživatelů a na trhu jsou jistě i další služby, které by mohly stejný úkol zvládnout podobně, je ale zjevné, že si tento nástroj získal specifické a velmi oddané publikum. A je otázkou, zda Googlu stojí za to právě tuto skupinu uživatelů rozladit. Je to také zjevně publikum činorodé – kromě již zmíněné petice je další s 22 tisíci podpisy na adrese keepgooglereader.com a na podporu vznikají i jednoduché, ale jasně srozumitelné weby se sociálními funkcemi jako bringgooglereaderback.com.

Celé je to každopádně moc zajímavá situace a Google by z ní nakonec mohl vytřískat i nějaké ty plusové body, pokud ji chytí za správný konec. Správná otázka by teď asi měla znít – když máte Google Reader tak rádi, kolik jste ochotní za něj zaplatit?

Via VB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook rozjel zřejmě poslední velké hlasování. Zapojíte se i vy?

Chystané velké změny pravidel Facebooku, které mohou být poslední, o nichž uživatelé dostanou možnost hlasovat, sociální síť v pondělí poslala do schvalovacího procesu. Pokud však bude hlasovat alespoň 30 procent aktivních uživatelů a většina změny odmítne, zůstanou pravidla v dosavadním znění a "přežijí" i veřejná hlasování. Zkušenosti z minula ukazují, že šance velká není.
Přečtěte si více

Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

Tentokrát se nám tu sešel silný výběr. Díru do světa zase jednou udělala slovenská Zaraguza díky chytrému vylepšení Facebooku, další inovativní agentury zase dokázaly neobvykle využít třeba aplikaci Draw Something nebo funkci přeskakování reklamy na YouTube. A nechybí ani kampaně roztomilé, krutopřísné nebo vyloženě morbidní.
Přečtěte si více

První světová válka na Facebooku očima francouzského vojáka

Jedenáct měsíců od zavraždění Františka Ferdinanda d'Este, tedy prvních deset měsíců první světové války, to je období, které pokrývala nedávná facebooková kampaň válečného muzea z pařížského Meaux. Kromě 55 tisíc Like kampaň přinesla sice fiktivní, ale přesto velmi silný příběh řadového francouzského vojáka.
Přečtěte si více

Facebook má nové centrum pro hledání nejlepších agentur a vývojářů

Takzvaní preferovaní marketingoví vývojáři jsou označením, jehož udělováním chce Facebook pomoci značkám snadno najít kvalitní agentury pro kampaně na sociální síti. Nyní se projekt dočkal dalšího zviditelnění a rozšíření. Facebook zřídil speciální web, kde lze mezi doporučenými dodavateli podrobně vyhledávat podle nejrůznějších kritérií včetně specializace a lokality.