Orkut od Googlu definitivně končí, na konci září zmizí

Pamatujete si ještě Orkut? První sociální síť od Googlu pochází zhruba ze stejné doby, kdy Mark Zuckerberg založil na Harvardu Facebook, z roku 2004. V rámci pravidla 20 procent pro vlastní projekty ji tehdy vytvořil jeden ze zaměstnanců Googlu. Do roku 2006 se Orkut vyšvihl na místo druhé nejpopulárnější sociální sítě světa za MySpace a všechno pro Google vypadalo docela růžově.

Jenomže pak se na scéně objevil Facebook, který rostl sice pomaleji než Orkut, ale zato mnohem vytrvaleji. Do roku 2009 zbyly jako osamělé bašty Orkutu jen Indie a Brazílie, a Mark Zuckerberg začal usilovat o to, aby alespoň Indii získal pro sebe. Když se mu to povedlo, zaměřil se i na Brazílii, která stále odolávala a ještě v druhé polovině roku 2011 zde Orkut měl přes 40 procent trhu sociálních médií.

Facebook nakonec v Brazílii počtem uživatelů Orkut překonal, a to počátkem roku 2012. Od té doby se na nejstarší sociální síť Googlu v podstatě zapomnělo. To bylo dáno nejen vytrvalým poklesem uživatelské základny, ale také tím, že v roce 2011 Google představil svoji novou sociální síť Google+.

Právě na tu se Google chce nadále soustředit, spolu s YouTube a službou Blogger. Zbývající uživatelé mají čas do 30. září, aby si stáhli svá data pomocí funkce Google Takeout. Pokud tak neučiní, o své profily navždy přijdou zároveň se zánikem Orkutu.