Opráski sčeskí historje slaví první narozeniny knížkou a spřádají plány

Až se budou příští týden rozdávat ceny českého internetu Křišťálová lupa, s nemalou pravděpodobností bude mezi oceněnými i projekt Opráski sčeskí historje, který se zrodil právě před rokem, 16. listopadu. Zrovna tento týden navíc Opráski vychází také knižně a v dohledu je i jedna velmi speciální výstava, o té ale prý zatím nemůžeme mluvit :-(.

První článek jsme opráskům věnovali už loni v prosinci (jako první na svjetě!) a tehdejší rozhovor vřele doporučujeme. S ročním odstupem nás samozřejmě zajímalo, v čem bude druhý rok jiný než ten první, a zda se náhodou nechystá nějaký ten spin-off i do dalších tematických oblastí.

“Druchí rok, ciwe, toto leťí… tak určyťě, budem fÚstafu bádad dál nat čezkou historjí a dicki, jak ňěco vibádáme, dáme vjeďěd! Žání převratní smněni nehcistáme. Ale máme f merku dalží vjeci, kterí budou sávized, jak nám dopatnou revisní grandoví komise na fejcbuk a twitr.” Takže možná jo, možná ne, nejspíš tak napůl, ale každopádně se všechno bude konzultovat s fanoušky.

Zaručeně nejvtipnější encyklopedie

Knižní verze oprásků vyjela z tiskárny zrovna tenhle týden a Grada jich zatím nechala vyrobit 3000 kousků, takže k sehnání by měly být co nevidět. Je rozhodně zajímavé, že nakladatelem je zrovna Grada, která je u nás největším zdrojem odborné literatury. Jenže kouzlo oprásků tkví právě v tom, že jsou to sice vtipné internetové stripy, ale zároveň taky historicky přesné a velmi trefné zdroje poučení, což oceňují třeba učitelé.

“Otporná veřejnozt přijímá vísletki nažeho bádáňí kladňě, aš napár kolegů s akademické sféri, keří nám uš dvakrád nařísli brzdoví haďički. Ale jinag sme potěženi přdefším tím, jag na naše dílo regaují pede… pegado… podego… učitelki. Mládeš ě třeba vézt k hipsteriji (ta opráski snáší taki dořbe),” říká… kdo vlastně?

Na iDnesu by asi napsali, že “redakce jeho jména zná, ale nepřeje si ho zveřejnit”. My jsme prostě slíbili, že budeme držet jazyk za zuby a ještě chvíli tohle mystérium necháme žít. Každopádně na jednočlenný tým je to u člověka, který se rozhodně nefláká v důchodu, opravdu úctyhodný výkon.

“S čísel sme nasbirali 24000 fanošuků na fejcbuku, ňěco přes 2300 pronásledovatlů na Twítru a kolem 600 lidůch na Tumbluře. Ďíli skoukává vječinou mezi 20 aš 60 ťisícema človjeků, mimořátňě hodnotné Ďíli i víc. Prodalose i ceklem dozt třiček, takše bychom si mohli dovolid na ňěkolik mňěsíců šít pohodlní život bohatího besdomofce. Pro kikoťi i pronáz doprí.”

Nejlepší věc na českém internetu?

Mimochodem, ve spojení s již zmíněnou Křišťálovou lupou jste možná o Opráskách sčeskí historje slyšeli naposled, a to díky roztomilé výměně s Tomášem Čuprem, zakladatelem DameJidlo.cz a Slevomatu. Někteří dokonce spekulovali o tom, že to byla placená reklama, to nám ale autor oprásků nedávno mezi třetím a čtvrtým pivem rázně popřel (a skoro nás při tom polil).

Na opráski došlo v tomhle blogpostu a výsledkem byla vtipná odpověď a tuze zábavná konverzace na Twitteru, které najdete níže. Celé je to o to zajímavější, že autor oprásků má, to snad můžeme prozradit, co do činění i s poctivým podnikáním na internetu v rámci jedné hodně rychle rostoucí společnosti. Takže snad to nakonec nebude tak špatné…

Přesahů mají opráski vícero, třeba na Komiksáriu najdete i relativně rozsáhlý příběh věnovaný Křižíkovi a bude toho prý víc. Pokud vás ale napadlo, že s ohledem na projevenou pohotovost by to mohla být třeba zajímavá politická satira, tak tudy prý cesta nepovede. Ale ať už povede kudykoli, budem vás informovat.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Anonymous ovládli účet Burger Kingu na Twitteru, změnili ho na McDonald’s

Na včerejší den rozhodně jen tak nezapomenou lidé, kteří se na Twitteru starají o účet amerického řetězce rychlého občerstvení Burger King. Účet jim na více než hodinu vyfoukli Anonymous, kteří jej okamžitě přejmenovali na McDonalds a začali z něj tweetovat všechno možné i nemožné. Samozřejmě k nemalému pobavení značné části uživatelů.
Přečtěte si více

O změně podmínek Facebooku již nebudou hlasovat uživatelé

Celých několik let vydrželo na Facebooku trochu neobvyklé pravidlo, že o změnách podmínek hromadně hlasují uživatelé. Nyní sociální síť mezi nejnovějšími změnami navrhuje, aby toto ustanovení bylo vypuštěno, protože prý již neplní svůj původní účel. Uživatelé ale zároveň dostanou nové možnosti, jak s Facebookem komunikovat.