Open Signals přizpůsobí reklamu na Facebooku počasí i televizi v reálném čase

Velmi zajímavý systém Open Signals vyvinula s pomocí platformy Facebook Exchange společnost Optimal. Umožňuje zobrazovat reklamu na Facebooku na chlup přesně v době, kdy určitý spot běží i v televizi. Systém se navíc neomezuje na televizi, dovede se přizpůsobit i počasí nebo čemukoliv jinému.

Společnost Optimal přišla s reklamním produktem open Signals, který je tak zajímavý, že by mohl inspirovat i přímo samotný Facebook. Není proto divu, že za svůj systém v ostré konkurenci 60 produktů před několika dny  vyhrála cenu pro nejinovativnějšího Preferovaného marketingového developera.

V čem systém Open Signals spočívá? Zjednodušeně řečeno, dokáže reklamu zobrazovat lidem na Facebooku v té správné chvíli, a to na základě naprosto jakéhokoliv spouštěcího signálu. Třeba toho, jestli zrovna prší, nebo kolik lidí je právě na kamenné pobočce, nebo jaký je stav zboží na skladech. Fantazii se meze nekladou. V takové chvíli začne systém nakupovat reklamu přes platformu Facebook Exchange, která slouží pro nákup reklamy v reálném čase.

Možnosti jsou prakticky neomezené, jako příklady pro představu uvádí Optimal tři využití:

  • možnost zobrazovat reklamu na Facebooku do dvou vteřin od chvíle, kdy se v televizi objeví určitý zvolený spot
  • možnost zobrazovat na mobilním Facebooku reklamu na kamenný obchod ve chvíli, kdy je malý počet návštěvníků a obchod zeje prázdnotou
  • možnost zobrazovat reklamu na pojišťovací produkt ve chvíli, pokud předpověď počasí vypadá na bouře, vichřice či jiné rizikové počasí

Open Signals lze propojit prakticky s jakýmikoliv daty, od údajů o tom, co běží v televizi, přes stav zboží na skladech, návštěvnost obchodů a stav počasí až po informace o tom, jak lidé využívají slevové kupóny. Jedinou podmínkou je, aby taková data byla v podobě, ve které je systém dokáže automaticky zpracovat. Údaje o televizních pořadech například pro Optimal zpracovává partner, který monitoruje a vyhodnocuje stovky amerických televizních kanálů. Údaje o tom, jaké pořady či reklamy právě běží, partner společnosti průběžně zasílá v elektronické podobě.

Optimal samozřejmě nabízí základní systém zabudovaných signálů. Přes API si navíc společnosti mohou do systému vkládat svá vlastní data, a přizpůsobovat nákup reklamy jim. Chcete na Facebooku zobrazovat reklamu v době, kdy běží v televizi spot vaší konkurence? Můžete, stačí umět rozpoznat, když spot vaší konkurence televize vysílá. Nebo je libo reklama na deštníky zobrazovaná lidem v blízkosti vašeho obchodu tehdy, pokud zrovna prší?

Open Signals přináší skutečně velké možnosti, a to hlavně díky své otevřenosti. Pokud by časem podobný produkt začal nabízet třeba i přímo samotný Facebook (technicky by to nemělo být neřešitelné), mohlo by mu to zajistit nemalé reklamní příjmy.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Youtuberka Lou: Stále nevěřím, že když je nějaký produkt vyprodaný, je to kvůli mně

Na YouTube má přes 400 videí a dohromady skoro 20 milionů zhlédnutí. Domů dostává haldu produktů a naposledy dostala i billboard. Jen tak, protože to, co ukazuje nebo doporučuje, se může rychle vyprodat. Lucie Dejmková vystupuje pod jménem Lou a svůj kanál a blog pojmenovala Get the Louk. My jsme ji vyzpovídali v seriálu o známých českých youtuberech.