Open Signals přizpůsobí reklamu na Facebooku počasí i televizi v reálném čase

Velmi zajímavý systém Open Signals vyvinula s pomocí platformy Facebook Exchange společnost Optimal. Umožňuje zobrazovat reklamu na Facebooku na chlup přesně v době, kdy určitý spot běží i v televizi. Systém se navíc neomezuje na televizi, dovede se přizpůsobit i počasí nebo čemukoliv jinému.

Společnost Optimal přišla s reklamním produktem open Signals, který je tak zajímavý, že by mohl inspirovat i přímo samotný Facebook. Není proto divu, že za svůj systém v ostré konkurenci 60 produktů před několika dny  vyhrála cenu pro nejinovativnějšího Preferovaného marketingového developera.

V čem systém Open Signals spočívá? Zjednodušeně řečeno, dokáže reklamu zobrazovat lidem na Facebooku v té správné chvíli, a to na základě naprosto jakéhokoliv spouštěcího signálu. Třeba toho, jestli zrovna prší, nebo kolik lidí je právě na kamenné pobočce, nebo jaký je stav zboží na skladech. Fantazii se meze nekladou. V takové chvíli začne systém nakupovat reklamu přes platformu Facebook Exchange, která slouží pro nákup reklamy v reálném čase.

Možnosti jsou prakticky neomezené, jako příklady pro představu uvádí Optimal tři využití:

  • možnost zobrazovat reklamu na Facebooku do dvou vteřin od chvíle, kdy se v televizi objeví určitý zvolený spot
  • možnost zobrazovat na mobilním Facebooku reklamu na kamenný obchod ve chvíli, kdy je malý počet návštěvníků a obchod zeje prázdnotou
  • možnost zobrazovat reklamu na pojišťovací produkt ve chvíli, pokud předpověď počasí vypadá na bouře, vichřice či jiné rizikové počasí

Open Signals lze propojit prakticky s jakýmikoliv daty, od údajů o tom, co běží v televizi, přes stav zboží na skladech, návštěvnost obchodů a stav počasí až po informace o tom, jak lidé využívají slevové kupóny. Jedinou podmínkou je, aby taková data byla v podobě, ve které je systém dokáže automaticky zpracovat. Údaje o televizních pořadech například pro Optimal zpracovává partner, který monitoruje a vyhodnocuje stovky amerických televizních kanálů. Údaje o tom, jaké pořady či reklamy právě běží, partner společnosti průběžně zasílá v elektronické podobě.

Optimal samozřejmě nabízí základní systém zabudovaných signálů. Přes API si navíc společnosti mohou do systému vkládat svá vlastní data, a přizpůsobovat nákup reklamy jim. Chcete na Facebooku zobrazovat reklamu v době, kdy běží v televizi spot vaší konkurence? Můžete, stačí umět rozpoznat, když spot vaší konkurence televize vysílá. Nebo je libo reklama na deštníky zobrazovaná lidem v blízkosti vašeho obchodu tehdy, pokud zrovna prší?

Open Signals přináší skutečně velké možnosti, a to hlavně díky své otevřenosti. Pokud by časem podobný produkt začal nabízet třeba i přímo samotný Facebook (technicky by to nemělo být neřešitelné), mohlo by mu to zajistit nemalé reklamní příjmy.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak si vede 59 největších sociálních sítí

Oblíbenost desítek sociálních sítí analyzovala ve své studii agentura Ignite Social Media. Jsou mezi nimi tradiční sítě jako Facebook či Twitter, méně tradiční jako DailyMotion a Hi5, nové jako je Google+ či Pinterest i sítě mnohem méně známé. Hlavní zjištění jsou přehledně shrnuta v infografice.
Přečtěte si více

Facebook se naučil rozpoznávat hudbu a video

Do aplikací Facebooku pro iOS a Android brzy zamíří zajímavá novinka. Na základě odposlechu mikrofonem se tyto aplikace naučí rozpoznávat, jakou hudbu zrovna posloucháte nebo jaký pořad sledujete. Kopírují tak známou službu Shazam, která si podobnou funkcí získala miliony uživatelů. Na rozdíl o ní ale Facebook chce, abyste získanou informaci sdíleli s přáteli.