Online reklama se rychle přesouvá na sociální sítě

Je zřejmé, že kdo chce být vidět, musí při současných trendech zabrousit i na sociální sítě. Na základě předchozího vývoje i aktuálních průzkumů předpovídají analytici oblasti reklam na sociálních sítích velkou budoucnost. Se zajímavými statistikami, které se týkají výdajů a výnosů v této sféře, přišel server eMarketer.

Podíl reklamy na sociálních sítích vzroste na 11 procent

V rámci koláče sdružujícího všechny druhy online reklam v USA vzroste letos podíl reklam umístěných na sociálních sítích podle serveru eMarketer na jedenáct procent. Data pocházejí z rozsáhlého průzkumu mezi marketéry. Ti plánují v letošním roce jen ve Spojených státech na reklamu na sociálních sítích vynaložit přes tři miliardy dolarů, což je o celých 55 procent více, než v loňském roce (1,99 miliardy).

Není velkým překvapením, že v čele tohoto pokroku stojí opět Facebook, kde příjmy z reklam i jejich objem stále stoupají. Ve zmiňovaných Spojených státech se loni na vydělané sumě dvou miliard dolarů Facebook podílel více než jednou polovinou (1,21 miliardy).

Malí a středně velcí milují Facebook

Podle zdrojů eMarketeru si Facebook čistě na reklamách, tedy bez započtení virtuálního zboží a dalších cest k zisku, v roce 2010 vydělal celosvětově 1,86 miliardy dolarů. A odhady pro letošní rok nejsou o nic skromnější. Hovoří se o částce těsně za čtyřmi miliardami. Šedesát procent financí z reklamy získal loni Facebook od malých a středních podniků, přibližně 740 milionů pak mají na svědomí velké značky jako Procter & Gamble nebo Coca-Cola.

Podle Mashablu se může Facebook pyšnit více než padesáti miliardami zobrazení reklamních bannerů každý měsíc. Za celý loňský rok se pak toto číslo přiblížilo k jednomu bilionu. Výnosy z cílené reklamy fungující na principu uživatelova chování a profilových údajů přitom Facebooku nestačí. Brousí si zuby i na oblast hromadných nákupů, kde chce získat podobný vliv jako Groupon nebo Foursquare.

Právě neustálé inovace uživatelského rozhraní a reklamní platformy jsou podle analytiků serveru eMarketer klíčem k úspěchu na poli reklam na sociálních sítích.

Via TC, Mashable