Online dozvuky historického skoku. Rekordy padaly i na internetu

Nejsledovanější živý přenos internetu včera přilákal miliony diváků a během večera bezkonkurenčně zaplavil i sociální sítě. Postupně se objevují další zajímavé informace i poměrně zábavné reakce, díky nimž si emotivní zážitek sponzorovaný Red Bullem můžeme znovu připomenout.

Kromě rekordů za nejvyšší seskok (přes 39 kilometrů), nejdelší volný pád z hlediska zdolané vzdálenosti (36,5 kilometru), nejrychlejší volný pád (1342 km/h) nebo nejvyšší let balonem se Felixu Baumgartnerovi podařilo překonat také rekord nejsledovanějšího živého přenosu na YouTube. Jak portál uvedl na svém blogu, v okamžiku největšího zájmu veřejnosti sledovalo přenos současně přes 8 milionů lidí.

Podle AllThingsD tak byl hned 16x překonán předchozí rekord YouTube, který během letní olympiády v Londýně dosáhl na 500 tisíc diváků. Nepochybujeme zároveň o tom, že videa, která budou v dalších dnech a týdnech vznikat, se postarají o další miliony zhlédnutí a v přehledech virálů se máme na co těšit. Rozhodně doporučujeme sledovat kanál Red Bullu, který se už nyní může pyšnit více než 750 tisíci odběratelů a 366 miliony zhlédnutí. Na aktuální video se můžete podívat sami:

…a hned ho také můžete srovnat s jednoduchou LEGO verzí, která vznikla ještě před samotným seskokem a v rámci svých hranatých možností se výsledku docela přiblížila (autentický zvuk byl do videa doplněn později). Video je chytrou pozvánkou na veletrh Model Maker Fair ve Vídni plánovaný na konec října, a také ukázkou, že když se věci dávají do pohybu, není na co čekat.

Událost vysílalo 40 televizních stanic v 50 zemích a dalších 130 partnerů ji streamovalo online, a pokud můžeme soudit z dění na sociálních sítích a v českých médiích, zájem v České republice nijak nezaostával za světem. Dobře o tom vypovídá i pohled na aktivitu na českém a slovenském Twitteru podle Klaboseni.cz, kde včera mezi top jedenácti hashtagy za posledních 24 hodin získala akce Red Bullu hned sedm pozic a hravě překonala i volby.

Jinak mezi českými online médii zabodoval především Blesk.cz, byť ne úplně v pozitivním smyslu slova. Nejprve jeho titulek dobrou půlhodinu hlásal, že se rakouskému pilotovi a parašutistovi podařilo překonat dokonce rychlost světla. Zároveň spojením dvou zdánlivě nesouvisejících zpráv pod sebe dokázal svůj smysl pro černý humor u zprávy o malém Vojtovi, který zřejmě chtěl také vědět, jaké to je letět rychlostí světla.

Mimochodem, díky TechCrunchi vyšla najevo ještě jedna zajímavost. Google totiž podle všeho jednal o tom, že by Baumgartner měl během celého seskoku na očích Google Glasses a vše se přenášelo živě z jeho pohledu, což by cool factor augmentovaných brýlí zase jednou posunulo o pořádný kus dál (byť volný pád už jednou absolvovaly). Nakonec to nedopadlo a je také otázkou, co by na to řekl další partner GoPro, ale snaha se cení…

Lidé z reklamní branže pro agenturu AFP také nešetří slovy o tom, jak se Red Bull zapsal do historie marketingu a po pěti letech příprav nasadil korunu všem svým netradičním propagačním aktivitám, které z něj udělaly obří společnost s ročními příjmy přes 5 miliard dolarů. Ano, současný rekord vlastně není zas tak daleko od toho, který neoficiálně stanovil Baumgartnerův mentor Joseph Kittinger už před půl stoletím. Jenže tehdy šlo o americký armádní projekt a dnes má svůj “kosmický program” výrobce nápojů z Rakouska.

Total
0
Shares
Další články