Old Spice Guy se s diváky rozloučil, zůstala legenda

Celé to začalo jednou nenápadnou reklamou o tom, že ne všichni pánové jsou jako Isaiah Mustafa, nyní známý spíš jako Old Spice Guy.

I’m on a horse.

Reklama se ujala, a následovala další videa. A nakonec perlička na dortu, v posledních dvou dnech odpovídal Old Spice Guy formou krátkých videí na dotazy a komentáře z YouTube, Twitteru, Facebooku, reddit a dalších.

Nápad se ujal, během dvou dnů nabíral YouTube účet Old Spice stovky tisíc zobrazení a celá věc získala neskutečnou mediální pozornost. Přitom velikánskou výhodou takovéto kampaně je její cena – vzhledem k počtu oslovených jsou náklady na jednoho člověka před kamerou a tým filmařů skutečně zanedbatelnými oproti tomu, kolik by stejné množství lidí stálo oslovit jiným způsobem. Videa byla krátká, vtipná, měla říz a člověk se jim i nechtě musel smát, takže se šířila virálně. Během kampaně stihnul Isaiah odpovědět například i svojí dceři Haley, proč je ten pán z reklamy tolik podobný jejímu tátovi. Celkově se videí natočilo kolem dvou set.

Včera se se svými fanoušky a především fanynkami ale Mustafa rozloučil s tím, že „všechny velké věci musí jednou skončit“. A pak chytil rybu.

Ačkoliv většina komentářů je pozitivních, lépe řečeno až neskonale nadšených, objevují se i skeptičtější hlasy. Ty kampani vytýkají především to, že kromě stovek tisíc zobrazených videí nemá žádný jednoznačný efekt. Jaký byl její účel? Šlo o snahu po zvýšení prodejů? Vždyť ty se podle některých zdrojů nezvýšily. Nebo snad více přiblížit Old Spice mladým (v Americe se tradičně jedná o značku pro generaci ve středním věku)? Nejvíce zmiňovaný je právě positioning produktu, tedy způsob, jakým produkt vnímají potenciální zákazníci. Old Spice chce nově být vnímán jako značka mužná nejméně jako Isaiah Mustafa osobně.

I nás nicméně otázky spojené s touto kampaní zaujaly natolik, že se velmi brzy dočkáte podrobnějšího analytického článku.

Via Mashable, ST