Retargeting se na Twitteru možná rozjede už dnes

Twitter chce v brzké době oficiálně spustit retargeting reklamu podle cookies, kterou v posledních měsících testoval. Se zprávou přišel TechCrunch, podle kterého by spuštění mohlo přijít už dnes.

Retargeting reklamu začal Twitter testovat během července a v současnosti by již vše mělo být připraveno na její oficiální start. Podle zpráv TechCrunche od lidí z Twitteru obeznámených s projektem rozhodně ale tento start nebude celoplošný. Naopak, je velmi pravděpodobné, že retargeting reklama bude zprvu spuštěna jen pro některé inzerenty.

Zpočátku prý nebude možné novou reklamu nakupovat klasickým způsobem přes DSP (demand side platformy), ale pouze přes zákaznický tým Twitteru. Tedy stejně, jako během dosavadního omezeného alfa testování. Tím by byla samozřejmě omezena i množina potenciálních nakupujících, přímý obchodní kontakt s Twitterem totiž mají jen největší a nejpravidelnější zadavatelé.

Zda to bude jediné omezení, nebo k úplně prvnímu spuštění dojde v ještě menším rozsahu, například jen s několika málo vybranými partnery, tím si TechCrunch není podle informací od svých zdrojů zcela jistý. Když přijde řeč na reklamní produkty, s pravděpodobností hraničící s jistotou budou k dispozici zvýhodněné tweety. O dostupnosti zvýhodněných účtů v rámci nového cílení TechCrunch spolehlivé informace nezjistil.

Retargeting reklama podle cookies bude i na mobilech

Jistý si blog naopak je jednou zásadní odlišností retargeting reklamy Twitteru. Bude jí možnost zobrazovat retargeting reklamy i uživatelům na mobilních telefonech. A to i přesto, že půjde o reklamu cílenou podle cookies.

Aby mohla reklama být zobrazena mobilnímu uživateli, bude ovšem muset být naplněn jeden základní předpoklad. Uživatel se totiž bude pravidelně k Twitteru logovat ze svého osobního počítače.Ve chvíli, kdy se z něj přihlásí, Twitter si prohlédne cookies, umístěné v jeho prohlížeči potenciálními zadavateli od poslední uživatelovy návštěvy. Podstatné informace z těchto cookies si sociální síť uloží do své vlastní databáze.

Zpětně pak již nic nebrání tomu, aby na základě takto vzniklé databáze zobrazoval retargeting reklamu i přihlášenému mobilnímu uživateli. Vždy ale bude mít k dispozici pouze data, která načetl z jeho prohlížeče při poslední návštěvě Twitteru přes osobní počítač. Například u uživatelů, kteří používají Twitter pouze mobilně, a z počítače se nikdy nelogují, tedy žádná data pro retargeting mít Twitter k dispozici nebude.

Možnostcílení retargeting reklamy podle cookies na svou osobu si může uživatel vypnout v nastavení v sekci Promoted Content.

Total
0
Shares
Další články