#očemsemluví a o čem mluvilo první měsíce roku: Huawei, Samsung, Gambrinus, Mastercard a HBO

ocemsemluvi - climatestrike

Víme o čem se mluví. Nahodili jsme monitorovací platformu pro social listening SentiOne. Podívali jsme se na zoubek nejvíce komunikovaným tématům na sociálních sítích za první čtvrtletí roku 2019. Nebylo překvapením, že měli největší dosah příspěvky výrobců chytrých telefonů Huawei a Samsung. Z dalších značek dominovali sociálním sítím Gambrinus, Mastercard a HBO. Nejvíce nás potěšil velký zásah Grety Thunberg a její aktivity #FridaysForFuture a #ClimateStrike.

Ze všech značek bylo na sociálních sítích za první čtvrtletí nejvíce slyšet o Samsungu a Huaweii. Co se týká sociální sítě Instagram, tak tam měl Huawei jednou tolik zmínek, než Samsung. Samsung však nasbíral jednou tolik srdíček než Huawei. Co se týká sociální sítě Facebook, tak tam byl Huawei mnohonásobně úspěšnější.  

Milovníci nových technologií se už těší na #HUAWEIMateX a jeho nový ohýbatelný display.

https://www.facebook.com/278258825627686/posts/1926780374097587

Samsung zase představil svoji novinku #GalaxyS10 v plné kráse.

https://www.facebook.com/177610105653371/posts/2117570384990657

Pivo Gambrinusu dominovalo Facebooku svojí kampaní #nadalsich150let se slavnou televizní věštkyní a kartářkou Jolandou. “Vidím velký zlatý, nejenom to, tam co se ukazuje těch bublina, tam je životní vzduch … ”

Jolanda

Video se Závišem sice také nebylo špatné, ale vzbudilo o polovinu méně komentářů a sdílení než Jolanda. Hol Jolanda diktuje.

Příspěvek na Facebooku od CT24.cz věnovaný 15leté Švédce Gretě Thunberg, která chce řešit svoji nejasnou budoucnost zničené planety Země zaujal více než 15 000 Čechů. V den vypublikování 12. ledna zaujal příspěvek 3 500 lidí. Od té doby se stále po sítích šíří a sbírá uznání. Komunikaci spojují hashtagy #ClimateStrike a #FridaysforFuture.

http://www.facebook.com/137067469008/posts/10157208522524009

Nejaktivnějším kanálem je profil Greenpeace.cz Ten také oznámil, že byla Greta Thunberg nominována na Nobelovu cenu za mír.

https://www.facebook.com/55876739776/posts/10157194089259777

Aktivity #FridaysforFuture vyvrcholily 15. března na 7 kontinentech. Stávkovalo nejméně 1,6 milionu stávkujících, ve více než 125 zemích a na více než 2000 místech.

Další zajímavá kampaň s velkým dosahem byla od Mastercard. Stačila hezká fotka zimní oblohy, hashtag #knezaplaceni a k zaplacení spousta peněz do Facebook médií.

https://www.facebook.com/176680289047154/posts/2069644996417331

Bublina #GameofThrones stále nesplaskla. Naopak stále narůstá. Blíží se totiž premiéra už 8. řady tohoto seriálu. HBO uvede již 15. dubna premiéru závěrečné řady seriálu Hra o trůny. Máme se na co těšit.

A o čem mluvíte vy? Dejte nám vědět, jaká témata vás zajímají, nebo o čem si myslíte, že bychom měli dát světu vědět.

#ocemsemluvi

Rubrika „O čem se mluví“ je nová série pravidelných článků, které se opírají o tvrdá data nejsledovanějších a nejkomentovanějších článků českého internetu. Vzniká ve spolupráci s online platformou pro naslouchání SentiOne.

SentiOne - light-interface

Total
19
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co přitáhne followery? Pozitivní, informativní a cílené tweety

Unikátní patnáctiměsíční studie odborníků z amerického Georgia Institute of Technology zkoumala, jak se obsah tweetů a profilu odráží na růstu počtu followerů. Výsledky jsou hodně zajímavé, podařilo se mimo jiné prokázat, že vyhrávají informativní pozitivně laděné tweety, které jsou sofistikovaně psané a obsahují málo hashtagů.
Přečtěte si více

Jak si vede Pinterest jako nástroj prodeje?

Pinterest je bezpochyby mezi sociálními sítěmi překvapením tohoto roku. Přes 20 milionů uživatelů a stabilní růst, o tom se může jenom zdát mnoha sociálním sítím přítomným na trhu daleko déle. Jak na tom ale Pinterest je jako nástroj pro marketéry? Dokáže zprostředkovat prodeje nebo vygenerovat čtenost?