Očekávaný Facebook Exchange prý funguje „velmi dobře“

Facebook Exchange (FBX) je sice stále ve fázi testování, proslýchá se ale, že formát slaví úspěchy a není nijak pozadu za retargeting reklamami používanými jinde na webu. Systém je jednoduchý – pokud webovou stránku, na níž běží partnerská reklamní síť využívající nový formát, navštíví uživatel Facebooku, je mu do prohlížeče uložena cookie. Pokud uživatel s touto cookie později navštíví Facebook, je o tom reklamní síť vyrozuměna, může nabídnout cenu za reklamu a pokud je nabídka dostatečná, Facebook zvolenou reklamu zobrazí v postranním sloupci mezi ostatními bannery.

Facebook prozatím zpřístupnil FBX čtrnácti reklamním sítím. Mezi nimi jsou pouze dvě agentury, které prodávají i běžné reklamy sociální sítě přes nástroje postavené na bázi Ads API, což může být motivováno snahou sociální sítě chránit soukromí uživatelů. Ze stejného důvodu pravděpodobně testované FBX reklamy nelze cílit podle demografických a dalších údajů uživatele, ale pouze podle informací o jeho aktivitě mimo Facebook obsažených v uloženém souboru cookie. Sociální síť nicméně prý hledá způsoby, jak kombinaci obou cílení umožnit bez ohrožení dat uživatelů.

I v případě, že by se bezpečným způsobem cílení propojit nepodařilo, zdroj Johna Constina z TechCrunche mluví o dostatečné poptávce i po jednoduchém retargetingu pomocí cookies. O to víc, že prozatím provedené testování prý ukazuje podobnou výkonnost nového formátu z pohledu ROI, jakou mají retargeting reklamy jinde na internetu. O vysoké poptávce po retargeting reklamě nabízené přes Facebook Exchange se u příležitosti posledních výsledků čtvrtletního hospodaření již veřejně zmiňovala i COO Facebooku Sheryl Sandberg.