Obrazem: Úvod do fungování Timeline pro stránky

Facebooku se dnes rozhodně povedlo dokonale zaskočit tisíce firem na celém světě. Navzdory původním zprávám se Timeline pro stránky nebude šířit postupně, od 30. března ji dostanou všichni povinně. Do té doby si s ní mohou vyhrát tak, aby byla stránka připravena ukázat se veřejnosti a vytěžila nové možnosti na maximum. Co to znamená pro správce stránek?

Kde získat informace

Facebook již spustil speciální stránku věnovanou novým profilům na adrese facebook.com/about/pages, která je i v češtině. Tam lze najít základní informace a odkazy na inspirativní příklady jiných stránek, kde si již práci s Timeline můžete prohlédnout v praxi. Kromě toho na každého admina čeká série upozornění, která ho aktivací profilu provedou.

S Timeline je možné v bezpečném režimu experimentovat a nechat si případně od Facebooku trochu poradit prostřednictvím pětibodového tutoriálu, který shrnuje to nejpodstatnější. Dokud se správce nerozhodne nastavit viditelnost pro všechny uživatele, lze se také volně vracet ke staré podobě profilu.

Rozhodně doporučujeme nejdříve nasát co nejvíce informací, pečlivě si připravit vizuální stránku věci a pročistit obsah, než učiníte poslední krok.

Zatoulané záložky

První otázkou většiny administrátorů po zpracování prvního vizuálního dojmu nejspíš bude: „Kde jsou moje záložky?!“ Ty jsou totiž dobře ukryté a dokud Facebook nepředstaví jiné řešení, což by jistě měl učinit, zapláčou jak vývojáři, tak jejich klienti. Dostanete se na ně přes zástupce různých kategorií obsahu hned pod titulním obrázkem (Fotky, To se mi líbí, Události, …) a pokud je záložek více, je třeba rozkliknout vpravdě miniaturní šipečku s číslovkou označující jejich počet, aby se nabídka záložek rozbalila celá.

Zrovna tohle by mohl být docela dobrý důvod, proč se spuštěním Timeline ještě nějakou chvíli počkat. Změny se týkají i formátu záložkových aplikací (landing tabů a jakýchkoliv dalších záložek). Od dnešního dne je možné v nastavení vaší aplikace na developers.facebook.com/apps změnit šířku iframu, ve kterém se záložka zobrazuje. U klasických záložek je šířka 520 px, ode dneška mají všichni vývojáři možnost přepnout záložky na širší variantu 810 px.

Pošlete zprávu svému adminovi

Jakmile se stanete fanouškem stránky s aktivovanou Timeline, můžete jí poslat zprávu. Tu uvidí všichni správci a mohou na ni jménem stránky odpovědět.

Stránka tak sice stále nemůže sama psát jednotlivým fanouškům, ale je například možné fanoušky vyzvat, aby se v případě problému ozvali. Pak s nimi již lze komunikovat napřímo pod firemní identitou, bez nutnosti různých neohrabaných řešení jako doposud.

Rozhraní pro psaní zpráv se prakticky neliší od toho klasického a na všechny nové zprávy jsou admini upozorněni ve speciálním okně, viz dále.

Přehlednější správa

Nad samotnou Timeline je nové rozhraní pro správu stránky s notifikacemi, které lze volně otevírat a zavírat (defaultně je otevřené). Poskytuje okamžitý přehled o nových zprávách od fanoušků, o jejich komentářích a dalších interakcích i základní data z Přehledů.

Jsou zde také snadno dostupné další užitečné funkce, například přepínání mezi osobním a firemním profilem. Facebook zároveň správce vyzývá, aby aktivně získávali nové fanoušky v řadách svých přátel a lidí, na které mají e-mailové spojení. Tyto funkce sjednocuje spolu s reklamou v trochu podivně nazvané záložce Vytvořit okruh uživatelů.

Fanouškové se dozví víc

Jak fanouškové, tak náhodní návštěvníci stránky mají nyní na viditelném místě k dispozici některá data o fungování stránky, která jim zřejmě mají pomoci s rozhodováním o její relevanci. Dostupná jsou proklikem na kategorii „To se mi líbí“ pod hlavním obrázkem.

Kromě počtu fanoušků a lidí, kteří o stránce „mluví“, je zde například zdůrazněn týden, kdy se o stránce mluvilo nejvíce, město, odkud většina aktivních fanoušků pochází, i nejaktivnější věková skupina. K dispozici je také graf s vývojem počtu fanoušků a jejich aktivit za poslední týden.

K tématu se v dalších dnech ještě rozhodně vrátíme s dalšími informacemi, zatím si třeba připomeňte článek Facebooková Timeline konečně pro všechny. Jak ji ovládnout? s návodem, jak zvýrazňovat či mazat obsah Timeline. Nebo se nechte inspirovat stránkami velkých značek, z nichž některé už mají své dějiny na Facebooku zmapované až do 19. století.

 

Diskuze k článku