Oatmeal míří offline, chce zachránit laboratoř Nikoly Tesly

Začalo to jedním nevinným komediálním komixem, skončilo to jako projekt na vybudování muzea Nikoly Tesly. Matthew Inman, známější pod svým uměleckým pseudonymem Oatmeal, se začíná angažovat mnohem víc než jen jako umělec.

Matthew Inman se nijak netají svou nechutí k Thomasu Edisonovi, proti němuž staví amerického vynálezce srbského původu Nikolu Teslu. Jeho někdejší komix na toto téma vyvolal reakci dokonce i ve Forbesu, která zpětně vyvolala další reakci od Inmana. Tím původní incident zdánlivě skončil. Během následujících několika měsíců si navíc Matthew poprvé vyzkoušel, jaké to je provádět fundraising na charitu.

Došlo k tomu díky ne úplně vítanému zájmu stránky FunnyJunk.com a jejího právníka Charlese Carreona. V reakci na jejich odvážný požadavek na 20 tisíc dolarů odškodnění se Inman rozhodl vybrat 20 tisíc dolarů na charitu bojující proti rakovině a fotku těchto peněz poslat Carreonovi spolu “s obrázkem jeho matky svádějící medvěda kodiaka”. Nakonec Inman vybral přes 200 tisíc dolarů, svůj slib s obrázkem podle všeho splnil a získal si spoustu příznivců.

Pak přišel čas na další krok, tentokrát opět ve jménu Nikoly Tesly. V rámci projektu Let’s Build a Goddamn Tesla Museum chce Oatmeal vybrat 850 tisíc dolarů na záchranu zbytků sídla svého oblíbeného vynálezce. Původní věž, pomocí které Tesla chtěl vysílat do celého světa bezdrátovou energii, je sice již 100 let zbořená, laboratoř pod ní a základy věže ale stále stojí. Nemovitost je nyní na prodej za 1,6 milionu dolarů a do výše 850 tisíc dolarů se rozhodl prostředky dorovnat stát New York. Pokud tedy charita s Inmanovou pomocí vybere 850 tisíc, pozemek pro Teslovo muzeum bude moci být odkoupen.

Operace Let's Build a Goddamn Tesla Museum

K fundraisingu si Inman vybral Indiegogo a 45 dní před vypršením časového limitu již má skoro 300 tisíc dolarů. Protože ale takto vybrané prostředky stačí pouze na pozemek a muzeum bude stát další peníze, oslovuje Inman rovnou i investory z řad společností. Mezi nimi nechybí JP Morgan (“před sto lety jste Teslu sponzorovali, proč ne teď”), General Electric (“obrali jste Teslu o peníze, nikdy není pozdě to napravit”), Google (“kdyby Tesla žil, miloval by Gmail a vysmíval se Bingu”) a Christian Bale (“if Batman was real, he would sponsor the shit out of this museum”). Pro všechny ostatní potom dodává, že sponzorovat Teslovo muzeum je podobně dobré PR, jako kdyby generální ředitel jejich společnosti skočil do zamrzlé řeky a zachránil klubko roztomilých koťátek.

Total
0
Shares
Další články