Oatmeal má na muzeum Nikoly Tesly celkem 2,2 milionu dolarů

Matthew Inman, známý na internetu jako tvůrce komiksů Oatmeal, dostane příležitost vybudovat své vysněné muzeum vynálezce Nikoly Tesly. Inmanova Kampaň na Indiegogo skončila včera a v jejím rámci se nakonec vybralo 1,37 milionu dolarů. Další peníze pak zajistí grant.

Inmanův cíl v kampani byl vybrat 850 tisíc dolarů, přičemž dalších 850 tisíc přislíbil dorovnat stát New York v případě, že Inman částku opravdu sežene. Tento cíl kampaň překonala už během několika dní a velmi rychle překonala také milion dolarů. Peníze mají posloužit na nákup pozemků, na nichž stála Teslova věž a kde se nacházela jeho laboratoř. Za ně současný majitel požadoval právě cílovou částku 1,7 milionu dolarů.

Oatmeal nakonec vybral 1,37 milionu dolarů, i s prostředky od státu New York má tak nyní projekt na Teslovo muzeum k dispozici 2,22 milionu dolarů. Většina z těchto peněz padne na nákup pozemků, zbytek má být použit při prvních pracích nutných k obnově pozemků a vybudování muzea. To podle všeho ponese název Vědecké centrum Nikoly Tesly (Nikola Tesla Science Center). Organizace Tesla Science Center, která o muzeum známého vynálezce usiluje už dlouho a se kterou Inman nyní spolupracuje, popisuje plány na svém webu.

Muzeum chce přispívat k vědecké vzdělanosti v regionu, a to mimo jiné odbornými přednáškami, konferencemi, několikadenními až týdenními akcemi pro studenty a partnerstvími s vědeckými organizacemi, včetně mentoringu a workshopů. Dále zde samozřejmě bude několik výstav a v plánu je i prostor, kde by mohlo docházet k novým experimentům a dalšímu vědeckému výzkumu.

Již před měsícem psal Inman na svém blogu, že jeho kampaň ve svých nejsilnějších chvílích dosáhla až na 27 tisíc dolarů vybraných každou hodinu. Není tedy divu, že cíl 850 tisíc dolarů naplnila za šest dnů a během devíti dnů se dostala přes milion. Závěrečných 1,37 milionu dolarů je úspěchem, který existenci muzea, jehož vybudování ještě zúčastněné bude stát hodně času, úsilí a peněz, rozhodně uspíší.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Reklamy v pravém sloupci na Facebooku se zvětší

Reklama v pravém postranním sloupci na Facebooku brzy přestane být jen druhořadým doplňkem news feedu. Facebook se rozhodl počet těchto reklam zmenšit, aby je mohl zvětšit po grafické stránce, a sjednotí se také poměr stran obrázků s dalšími formáty. Během testování změny zvyšovaly engagement uživatelů až třikrát.