O změně podmínek Facebooku již nebudou hlasovat uživatelé

Celých několik let vydrželo na Facebooku trochu neobvyklé pravidlo, že o změnách podmínek hromadně hlasují uživatelé. Nyní sociální síť mezi nejnovějšími změnami navrhuje, aby toto ustanovení bylo vypuštěno, protože prý již neplní svůj původní účel. Uživatelé ale zároveň dostanou nové možnosti, jak s Facebookem komunikovat.

 

Hlavním účelem hlasování uživatelů Facebooku, které sociální síť poprvé spustila v roce 2009, bylo získat od uživatelů zpětnou vazbu. Protože se ale podle zkušeností s jeho pořádáním ukázalo, že “kvantita vítězí nad kvalitou” a hlasování již není schopné plnit svou hlavní funkci, sociální síť se rozhodla od něj ustoupit. Je třeba připomenout, že jeho výsledky stejně vždy byly pouze orientační a počet hlasujících se v minulosti pohyboval maximálně kolem deseti procent aktivních uživatelů.

Poslední velké hlasování o nových podmínkách, kterému jsme se podrobně věnovali, proběhlo letos v létě. Podle stávajících pravidel musí být o nových podmínkách veřejně hlasováno, pokud příspěvek, který je oznamuje, obdrží alespoň 7000 komentářů (komentářů bylo nakonec zhruba 10,5 tisíce). Pokud by se vyjádřilo více než 30 procent aktivní uživatelské základny, tehdy necelých 300 milionů lidí, výsledek by byl závazný.

Nakonec hlasovalo 342 632 uživatelů a proti změně se postavilo 87 procent z nich, zabránit jí ale nedokázali. Ukázalo se tak, že naplnit existující podmínky je prakticky nemožné, stejně jako dosáhnout toho, aby se miliarda lidí o hlasování vůbec dozvěděla, natož nějak kvalifikovaně rozhodla. Probrat se novými podmínkami a porovnat je s těmi předchozími je i pro zkušeného uživatele náročný úkol. Úplné zrušení hlasování je nyní součástí navrhovaných změn dokumentů Data Use Policy a Statement of Rights and Responsibilities, mezi něž patří také:

  • vysvětlení, jak fungují nové nástroje pro správu soukromých zpráv
  • změny v názvosloví produktů
  • tipy na to, jak spravovat profil Timeline
  • připomenutí toho, co o vás na Facebooku mohou vidět ostatní

Kromě toho Facebook chystá dva nové způsoby, jak se uživatelé mohou na své otázky dobrat odpovědi. V první řadě půjde o funkci Ask Chief Privacy Officer, pomocí které bude možné klást všetečné dotazy přímo Erin Egan. Za druhé pak hodlá Facebook pravidelně organizovat webináře, kde se na dotazy uživatelů bude odpovídat. Spustit by je sociální síť měla během následujících týdnů.

Více informací najdete na stránce Facebook Site Governance.

 

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Návštěvnost z vesmíru ve vašich Analytics a další vtípky nejen od Googlu

Dnešek je den plný překvapení, která na vás čekají i na těch nejméně pravděpodobných místech. Třeba v Google Analytics - schválně se podívejte, zda náhodou nemáte větší než obvyklou návštěvnost z Mezinárodní vesmírné stanice. Například Tyinternety ve vesmíru zjevně docela frčí a něco nám říká, že na tom nejspíš budete podobně.
Přečtěte si více

Infografika: Falešné účty (nejen) na Twitteru

Přes dvě třetiny followerů nejpopulárnějších účtů na Twitteru jsou uživatelé buď neaktivní, nebo rovnou falešní. Jednou z nejhorších je Shakira, ta jich má v součtu skoro 80 procent. Tvrdí to infografika věnovaná falešným účtům na sociálních médiích.
Přečtěte si více

Vaše nové já. Google+ mění profily, Facebook zase sekci O mně

Ve stejné době, kdy se očekává vyhlášení největších změn news feedu na Facebooku od roku 2006, přichází několik drobných změn na profilech Google+. Mění se velikost cover obrázků, přibývá nová záložka Reviews pro lokální recenze a novou podobu dostala i About sekce na profilech. Shodou okolností právě s touto sekcí aktuálně experimentuje i Facebook.