Nutella předvedla, jak se to na Facebooku rozhodně dělat nemá

Poučení první: Komunikaci vaší firmy by nikdy neměli určovat právníci. Poučení druhé: Nemělo by se do ní plést ani vaše přebujelé firemní ego. Poučení třetí: Když se nakonec přeci jen rozhodnete přiznat chybu, omluvu by neměli psát ti samí právníci, kteří to na začátku pohnojili (viz poučení první).

Když máte komunitu nadšených fanoušků, kteří jsou dokonce tak nadšení, že pod vedením jednoho superfanouška pořádají světový den oslavující váš produkt, co uděláte? Pokud jste společnost Ferrero, tak zjevně pošlete dopis požadující zrušení takové nelegální akce a smazání všech souvisejících profilů na sociálních sítích kvůli zneužití firemní značky.

Přesně takový dopis totiž obdržela Sara Rosso, která každý rok pořádá tradiční World Nutella Day. Když se o tom dozvěděli další příznivci, samozřejmě následovala vlna rozhořčení v internetových diskuzích a na sociálních sítích, přičemž řada lidí hlásala definitivní rozchod s Nutellou.

Společnost nakonec zareagovala a dopis stáhla, “omluva” zveřejněná na Facebooku ale působí dojmem, jako by jí sepsal nějaký automat. Navíc postrádá zcela klíčovou přísadu – sebekritiku.

A přitom by člověk řekl, že už by se firmy mohly poučit a začít se na sociálních chovat trochu lidsky. Příkladů už za ta léta mají spoustu, vzpomeňme třeba na Sony Ericsson, který podobným způsobem nechal na čas zavřít blog svých nejoddanějších příznivců.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Seminář Olgy Lounové a další trolling: Jak se umí bavit čeští uživatelé do takové míry, že dokážou vynervovat umělce i firmy?

Jen těžko jste v posledních dnech neslyšeli o nejznámějším semináři v Česku. Samozřejmě myslíme akci Olgy Lounové "Jak uspět" pro umělce. K některým tématům není komentářů nikdy dost. Rozhodli jsme se přisadit si i k tomuto. Navíc ale ukážeme, že Olga samozřejmě není jediná, která na vtipné trolly na sociální síti narazila. Těšte se.