Nutella předvedla, jak se to na Facebooku rozhodně dělat nemá

Když máte komunitu nadšených fanoušků, kteří jsou dokonce tak nadšení, že pod vedením jednoho superfanouška pořádají světový den oslavující váš produkt, co uděláte? Pokud jste společnost Ferrero, tak zjevně pošlete dopis požadující zrušení takové nelegální akce a smazání všech souvisejících profilů na sociálních sítích kvůli zneužití firemní značky.

Přesně takový dopis totiž obdržela Sara Rosso, která každý rok pořádá tradiční World Nutella Day. Když se o tom dozvěděli další příznivci, samozřejmě následovala vlna rozhořčení v internetových diskuzích a na sociálních sítích, přičemž řada lidí hlásala definitivní rozchod s Nutellou.

Společnost nakonec zareagovala a dopis stáhla, „omluva“ zveřejněná na Facebooku ale působí dojmem, jako by jí sepsal nějaký automat. Navíc postrádá zcela klíčovou přísadu – sebekritiku.

A přitom by člověk řekl, že už by se firmy mohly poučit a začít se na sociálních chovat trochu lidsky. Příkladů už za ta léta mají spoustu, vzpomeňme třeba na Sony Ericsson, který podobným způsobem nechal na čas zavřít blog svých nejoddanějších příznivců.