Nový žebříček Social List sleduje nejvlivnější uživatele

Webová služba Social List představená teprve před pár dny měří na základě blíže nespecifikovaného algoritmu sociální vliv každého uživatele, který jí umožní přístup ke svým datům. Kombinovat lze prozatím údaje z Facebooku, Twitteru, LinkedIn a Foursquare, přičemž aplikace okamžitě po odklikání patřičných povolení změří velikost a význam vaší sociální identity. Tu ohodnotí také patřičnou hodností a porovná s ostatními uživateli služby a také se zúčastněnými přáteli.

Šance samozřejmě rostou s aktivitou na více sítích, není to ale podmínkou pro úspěch a například v tuto chvíli první sociální titán Guy Kawasaki je pouze na Twitteru a Facebooku. Prolistovat si pak můžete žebříček 2000 nejvlivnějších osobností sociálních sítí, který je pravidelně aktualizován. Každou z uvedených osobností zároveň můžete zkusit kontaktovat prostřednictvím těch sítí, které se službou propojila.

Dá se očekávat, že ve výhodě budou hlavně velké značky a známé celebrity, zabodovat by ale mohli i aktivní lidé, pro které jsou sociální sítě živobytím nebo osobní vášní. Podle online editora Sunday Times Gordona Thomsona se „většina z nás nikdy neobjeví na žebříčku nejbohatších lidí, ale do této služby může zapojit každý“.

Služba je nyní na samotném počátku a klíčové bude nasbírat velkou masu uživatelů, aby její výpovědní hodnota byla dostatečně relevantní. Protože však díky svým uživatelům může šířit informace o sobě hned na čtyřech sociálních sítích, má v tomto směru vyhlídky docela dobré. Zajímavé také je, že se zjevně mohou zapojovat i značky, nejen osoby, což by mohlo být jistou motivací k vyzkoušení i pro firmy a sociální marketéry.

V tuto chvíli se tak nabízejí dva scénáře. Tím pravděpodobnějším je, že Social List zůstane jen zajímavou aplikací k jednorázovému vyzkoušení, k poměřování se s přáteli a k občasnému objevení nových sociální celebrit „z lidu“, což je disciplína, v niž sociální média se svým virálním potenciálem přímo excelují. Tou méně pravděpodobnou je, že projekt získá opravdu masovou základnu uživatelů a stane se vyhledávaným a užitečným nástrojem pro značky, firmy a sociální magnáty, pomůže šířit povědomí o měření sociálních médií a bude plodit opravdové superstars.

Bude to záležet i na tom, zda se podaří odstranit dětské nemoci, přidat další sociální sítě a přinést detailnější, důvěryhodnější a maximálně přesná data. Jinak zřejmě zůstane jen zábavnou soutěží v popularitě – ovšem jak konstatuje Kelsey Blare, sociální média vlastně v principu soutěží v popularitě stejně jsou, takže by to možná mohlo stačit. Každopádně už samotná snaha o sestavení podobného žebříčku o něčem vypovídá, a když neuspějí Sunday Times, třeba se chytí někdo další. Je nepochybné, že se v sociálních sítích skrývají lidé nesmírně oblíbení, schopní i mocní.

Jestli si aplikaci vyzkoušíte, podělte se s námi o výsledek. Přejeme vám, ať dopadnete lépe než autor tohoto článku.