Nový fenomén českého YouTube Sejroška (Lucie Schejbalová): Firmy u mě parodii chtějí

Chtěla si udělat srandu sama ze sebe a k YouTube ji přemluvili kamarádi. A najednou ho obrátila celý naruby. Lucie Schejbalová alias Sejroška prý věděla, že se svým obličejem díru do světa krásy neudělá. Tak na to šla přesně opačně. Svými parodiemi nadchla desetitisíce lidí. A – možná překvapivě – i řadu značek.

Ve svých mejkap tutoriálech radí třeba těm, kterým pámbů nenadělil lícní kosti, klíční kosti a všechny ty kosti, co jsou schovaný pod horou krásy. Na svůj obličej vyplácá kolem osmi výrazných barev, z nichž ani jedna jí nesedí. Večer byste ji sami venku takhle potkat nechtěli. Barvičky totiž vybírá různě: třeba líčení výrazně do běla doplňuje slovy „Je to barva ‚moje pleť‘, ale hezčí. Komu chybí vápník, může to úplně v klidu olízat“.

Sejroška začala s videi ke konci minulého roku a od té doby ji objevily vedle desetitisíců odběratelů i One TV nebo Blesk pro ženy. Počet zhlédnutí jejích videí se blíží čtyřem milionům.

Ke spolupráci ji už oslovilo kolem 30 firem, mezi kterými jsou e-shopy, cashback či slevové portály: Plná peněženka, Picodi, El-nino, Dermacol, E-style a další. YouTube jí přináší peníze – pokud by prý bydlela na severu u rodičů, žila by si jako král. V Praze to jsou prostě peníze navíc – „něco si dávám stranou, zařídila jsem si důchodové spoření a životní pojistku, koupila jsem si nové vybavení na natáčení, zaplatila legitku,“ říká s úsměvem.

Jak tě napadlo zvolit takovou tematiku, ve které natáčíš?

Sama mám ráda kosmetiku a veškeré možné bjůty šmuky, ale beru to jen jako zábavičku. Koukala jsem na všechny možné naše beauty youtuberky, tak jsem si řekla, že s mým obličejem díru do světa krásy neudělám, tak to zkusím vzít přesně opačně :-). Chtěla jsem si hlavně udělat srandu ze sebe, jsem takový táborový kašpar.

Reaguješ tím na českou (případně jinou) youtuberskou scénu?

To je nějaká přidaná hodnota navíc, která ani nebyla původně zamýšlena. Ale vždy jsem byla trochu punk a nebavily mě hloupoučká děvčata, která řešila jen vzhled.

Reagují na tebe nějak jiní youtubeři, ať už soukromě, nebo veřejně?

Vím o tom, že někteří použijí občas nějaké přirovnání ve svém videu, taková ta moje vymyšleno-slova. Shodou náhod jsem se začala stýkat s některými youtubery, kteří se věnují vizážistice. Z toho, co mi řekli, je to asi baví, i když zrovna oni by mohli být proti. Pak mi komentoval nějaké video Adam Mach, který byl dle všeho nadšený a kontaktoval mě Voxel, s pochvalou a z toho jsem teda málem omdlela :-)

Co jsi doteď dělala a co tě přivedlo na YouTube?

Pracovala nebo nějak jsem si přivydělávala již od 14, doučováním a hlídáním dětí, jezdila jsem a jezdím na tábory, dlouho jsem prodávala v potravinách v obchodě mámy kamarádky, po přestěhování do Prahy jsem ještě studovala, takže jsem dělala v baru, první dospělácká práce byla na pasivní zákaznické lince, po roce jsem už volat prostě nemohla, tak jsem se nechala přesunout na oddělení korespondencí.

Od května 2016 pracuji jako back office manager pro jeden srovnávač cen. A konečně mě to baví! Na YouTube jsem se dostala díky tomu, že již dlouho jej mám jako televizi a vydala jsem pár krátkých videjí na Facebook a kamarádi mě přemluvili, ať si udělám kanál na YouTube. Tak jsem to zkusila.

Čekala jsi takový úspěch? Případně tak rychlý úspěch?

Rozhodně jsem nečekala, že se to takhle rozjede a tak rychle. Doufala jsem třeba v 3 000 odběratelů, ale s postupem času, takovou tu stálou základnu kamarádů a jejich kamarádů :-).

Myslíš, že se budeš živit postováním videí na YouTube, případně v kombinaci s dalšími spojenými spolupracemi?

Nemyslím si to, a ani nechci, aby to tak bylo. I kdybych měla pracovat třeba na poloviční úvazek. Sejroška není dle mého celoživotní úděl, určitě přijde někdo jiný, lepší, zajímavější, kdo bude víc disciplinovaný než já, a na mě se koukat nebude nebo třeba udělám nějaký průšvih. Nikdo neví, ale mám ráda svou jistotu a nechci jen čekat na spolupráce a mít třeba nervy z toho, že nebudu  mít na nutné výdaje.

S jakou spoluprací tě společnosti oslovují – přecijen působíš výrazně jinak než jiné youtuberky?

No já sama neoslovuji, asi mají tedy veskrze dobrý přístup k tomu, co dělám, a nebojí se. Dle mého může být třeba u produktů vidět, jak kryjí, jaký je to odstín, nebo chtějí prostě něco trochu jiného než je na naší scéně, mohou tak oslovit část publika, která zatím nebyla zacílena jinou blogerkou/ youtuberkou.

Firmy chtějí většinou parodii s použitím produktů, zmíněním je ve videu, odkazem pod videem. Jediný, kdo měl s mojí tvorbou problém, byla společnost, která pořádá kurzy líčení, tam se báli, že bych je zesměšnila a nemělo by to požadovaný efekt. Ty jsme oslovili my (já plus naše produkční), ale to chápu, jelikož pokud někdo buduje svůj byznys, tak nemusí mít zájem na této formě spolupráce.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

The Oatmeal získal 850 tisíc na Teslovo muzeum (infografika)

Přes 20 tisíc lidí ze 102 různých států světa se zapojilo do sbírky na nákup bývalé laboratoře, kde své vynálezy testoval Nikola Tesla. Na vybrání 850 tisíc dolarů jim stačil jediný týden a sbírka se tak naplnila více než měsíc před vypršením limitu. Portál Indiegogo při této příležitosti vydal infografiku, kde shrnuje informace o kampani.
Přečtěte si více

Facebook chce získat víc peněz českých inzerentů, jde proti televizi

Především vůči televizním stanicím a mediálním agenturám se na společné tiskové konferenci vymezili zástupci Facebooku a české společnosti Business Factory. Ta je mezinárodně úspěšným reklamním partnerem Facebooku, jako jedna z deseti firem na světě úspěšně prošla programem Facebook Accelerator a po domovském Brně, Dubaji či Sao Paulu nově otevírá pobočku také v Praze. Právě skrze ni by měla zavařit obchodníkům z Novy či Primy.
Přečtěte si více

Indiegogo: Úspěšný rok pro crowdfunding, více peněz za kratší čas

Je dost možné, že na rok 2012 se bude vzpomínat jako na rok, kdy se naplno rozjel crowdfunding. Alespoň soudě podle dat Indiegogo (ale i Kickstarteru), jedné z nejznámějších platforem pro nový způsob financování projektů. Kampaně probíhající na Indiegogo byly loni častěji úspěšné, dařilo se jim vybírat více peněz a celkově k tomu potřebovaly méně času.