Nový Clicker je kromě vyhledávače TV obsahu i sociální sítí

Pokud si vzpomínáte na loňské TechCrunch50, možná se vám vybaví služba Clicker, jedna z perel akce. Tehdy teprve připravovaný vyhledávač televizního obsahu (tedy seriálů a filmů) byl oficiálně spuštěn až v listopadu a momentálně za sebou nemá ještě ani celý třičtvrtěrok ostrého provozu.

Přesto a právě proto se nebojí vycházet vstříc moderním trendům a spustil hned dvě nové služby: Clicker Social a Clicker Mobile.

Clicker Mobile pro iPhony a Androidy

Clicker Mobile zatím zahrnuje dvě aplikace pro nejdůležitější mobilní platformy, iPhone a Android. Zatímco aplikace pro Android již je v provozu a lze ji stahovat, aplikace pro iPhony ještě čeká na schválení pro iTunes.

Obě aplikace mají dva společné znaky. Za prvé, odfiltrují z výsledků hledání všechna videa, která nelze na dané platformě přehrávat, což se jeví velmi praktické hlavně tomu, kdo má s nepřehrávatelnými videi vlastní zkušenost. Za druhé, jsou přes ně dostupné všechny nové sociální funkce Clicker Social.

Clicker Social, kombinace Facebooku a Foursquare

Uživatelé si mohou vytvářet profily, sledovat aktivitu jiných uživatelů, komentovat, hodnotit a sdílet. Po vzoru YouTube mohou vytvářet vlastní playlisty.

A co že Clicker okoukal od Foursquare? Systém „check-inů“, kde se uživatel „checkuje“ ne k místům, ale videím. Svoje check-iny mohou uživatelé také sdílet na Facebooku a na Twitteru. Zajímavostí je, že tlačítka pro ně budou k dispozici i na prozatím asi 30 partnerských stránkách, například PBS, MTV a The Onion.

Někteří partneři se pod vidinou rozšíření divácké báze rozhodli nabízet uživatelům Clickeru odměny za sdílení obsahu. Ze známějších mezi ně patří PBS a HBO.

Jako malý bonus je tu možnost importovat okruhy svých sociálních kontaktů z Facebooku přes Facebook Connect, a v nedaleké budoucnosti přibyde i Twitterovský OAuth.

A co že to celé znamená? Že se nám možná na internetu právě vyloupla nová sociální síť, která by díky svojí úzké specializaci mohla mít šanci uspět i v současném silně dominovaném monopolním prostředí.

Via TechCrunch