Nové formáty Sponsored Stories pro weby i aplikace

Sponsored Stories představil Facebook v lednu, v únoru dorazila funkce i do České republiky a nyní, po přibližně čtvrt roce provozu, se dočká velmi zásadního rozšíření. Nabídka se rozšíří o trojici nových formátů: „Page Post Like Story“ propaguje Like pod statusovými updaty, fotkami či videi na stránce, „App Used and Game Played Stories“ propagují hraní hry nebo používání aplikace (pokud ji uživatel za poslední měsíc použil alespoň dvakrát nebo více než deset minut) a „Domain Story“ zpropaguje použití tlačítka Like nebo Share pod obsahem na stránkách mimo Facebook.

Stejně jako u předchozích formátů Sponsored Stories platí, že uživatel nemůže jejich použití nijak ovlivnit nebo se z jejich fungování vyvázat v nastavení – jde jen o to, zda si takovou reklamu zaplatí či nezaplatí inzerent, k jehož obsahu daný Like nebo Share patří. Vše pak funguje automaticky a akce uživatele pod firemním obsahem sama spustí vytvoření a zacílení reklamy, která se zobrazí přátelům.

Všechny nové formáty každopádně stojí za pozornost marketérů a nabízejí zajímavé využití. „Page Post Like Story“ je užitečný zejména díky tomu, že narozdíl od „lajkování“ stránky samotné, podobné akce často nevedou k vytvoření odkazu v news feedu uživatele. Nabízí se tedy nový způsob, jak k šíření využít i aktivitu na zdi stránky. Pro správce pak samozřejmě bude důležité, aby uživatele k používání tlačítka Like pod svými příspěvky dostatečně motivovali. Pokud ho uživatelé doplní i komentářem, prvních nejméně 30 znaků se v reklamním banneru objeví také.

 

„App Used and Game Played Stories“ vývojářům umožní lákat nové uživatele prostřednictvím těch stávajících, aniž by je museli tlačit ke sdílení a aktivnímu zvaní přátel. Stačí, když je přilákají aspoň dvakrát v měsíci a udrží na deset minut, musí je tedy dostatečně zabavit. Každopádně je to dobrá cesta pro aplikace, které mají problém probít se do news feedu uživatelů. „Domain Stories“ jsou cíleny na akce, které již nyní vyvolají samostatný odkaz v news feedu (Like nebo Share pod obsahem na webu). Budou obsahovat link na původní odkaz, na konkrétní webovou stránku a na její homepage. Bude také možné tento odkaz sdílet vybraným přátelům s pomocí nové funkce Share.

Vše dobře ukazuje následující přehled jednotlivých typů Sponsored Stories, který si kliknutím můžete zvětšit.

Sponsored Stories sice u některých uživatelů vyvolávají svým konceptem nelibost, v praxi nicméně mohou být velice účinné. Facebook již pro nové formáty připravil podrobný a přehledný manuál, který si můžete pročíst v prezentaci přiložené níže.

Už jste si Sponsored Stories vyzkoušeli? Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti s jejich účinností a cílením?

Via AF, IF