Nová verze MSN nabízí „jen“ spojení s Facebookem a Twitterem

Microsoft tak s jistým zpožděním následuje své hlavní konkurenty, kteří nové stránky spustili již v nedávné minulosti. Společným jmenovatelem všech inovací je právě snaha o propojení s masově oblíbenými službami třetích stran, jako jsou třeba sociální sítě. Stojí však za připomenutí, že zmíněná konkurence jde ve svých snahách ještě o krok dál.

Například AOL nabízí nejen možnost spravovat svůj účet na Facebooku, Twitteru či Myspace, ale také přístup k vyloženě konkurenčním službám jako je Gmail či Yahoo! Mail, přestože nabízí i vlastní mailové služby. Naopak Microsoft se jako obvykle tvrdohlavě drží výhradně svých vlastních produktů, v tomto případě Hotmailu, a ostatní navzdory jejich značné popularitě okázale a krátkozrace ignoruje.

Stránky, které se učí

Další novou vychytávkou je schopnost pamatovat si oblíbená témata uživatelů. Pokud tedy budete nejčastěji číst třeba sportovní novinky, budou se vám v hlavní nabídce častěji zobrazovat právě zprávy se sportovní tematikou. Výraznou proměnou musel nevyhnutelně projít také poněkud chaotický vzhled a uspořádání webu – stránky jsou mnohem přehlednější, jednodušší, estetičtější a kladou větší důraz na využití videa či proměnlivých bannerů.

Protože je MSN především informačním portálem, má k až infantilní čistotě Googlu stále daleko, ale stejně jako na novém webu Yahoo je i zde patrný návrat k bílému pozadí a vzdušenému uspořádání. Záplavu malých písmenek a hutného textu nahradily velké titulky a fotografie, díky čemuž portál působí mnohem přátelštějším dojem.

Nová podoba MSN se už během tohoto týdne začne zobrazovat asi desetině uživatelů, k úplnému nahrazení staré verze by mělo dojít se začátkem roku 2010. Preview verzi si ale můžete prohlédnout už nyní.