Nová síť Unsocial to umí i bez přátel

Unsocial je nová mobilní aplikace, prozatím k dispozici ve verzích pro Android a iPhone, k nimž by časem mělo přibýt i BlackBerry a HTML5 verze. Bohužel pro české majitele chytrých telefonů zatím funguje jen na některých místech USA. Přesto je ale velmi zajímavá, a to především svým konceptem, který spojuje zejména princip služeb LinkedIn a Foursquare. Navíc hodlá časem přidávat další oblasti, a kdo ví, třeba až pokryje celé území Spojených států, vypraví se i přes moře.

Hledání nových kontaktů tady a teď

Jak již bylo řečeno, na rozdíl od většiny tradičních sociálních sítí se Unsocial nemotá okolo vašich existujících přátel jako jiné podobné služby, například Foursquare a Gowalla. Místo toho jde o něco úplně jiného. Ambicí aplikace je pomoci svým uživatelům najít rychleji a spolehlivěji než kdy dřív nové obchodní kotakty mezi lidmi, s nimiž se ještě neznají.

Na začátku se uživatel do aplikace přihlásí přes svůj LinkedIn účet, který zde načte veškerá důležitá data. Tato data lze následně doupravit a doplnit například o klíčová slova, pod kterými chce být uživatel zařazen, nebo o charakteristiky lidí, s nimiž by se rád seznámil.

Hlavní funkce aplikace se spouští tlačítkem People. Aplikace začne jednoduše zjišťovat, zda se ve vašem okolí nenachází někdo, kdo ji má taktéž nainstalovanou, a kdo by odpovídal zadaným požadavkům. Pokud takového člověka najde, musí oba dva zúčastnění potvrdit, že mají o vzájemné setkání zájem. Pokud to udělají, mohou dále komunikovat přes aplikaci, e-mailem nebo si zatelefonovat.

Budoucnost konferencí

Jak správně podotýká Evelyn Rusli na TechCrunchi, nejzajímavěji se aplikace jednoznačně jeví pro využití na velkých obchodních konferencích, kde je často omezený čas a ne vždy je jasné, se kterými přítomnými je nejpřínosnější dát se do řeči. Tuto práci aplikace odvede sama, stačí ji spustit a pak si již jenom vybrat z nabízených výsledků.

Konec konců, s tím, že hlavní využití Unsocial bude právě na takovýchto akcích, počítají evidentně i samotní tvůrci. Organizátoři mohou svoje akce v aplikaci zaregistrovat, ovšem platí se za to speciální poplatky. Pokud se to povede, prodává aplikace reklamní sloty k takto zaregistrovaným akcím, o jejichž výnosy se s organizátory dělí.

Via TC, GMN