Nová loga, nové reklamy. Všechny důležité změny na Facebooku za duben

Stejně jako v případě našeho předchozího shrnutí za měsíc březen, i tentokrát budeme postupovat od počátku měsíce do jeho konce a sledovat, co zajímavého se na sociální síti událo. O každé změně se pak v případě zájmu můžete dozvědět víc z přiložených odkazů.

Změny v Ads Manageru

Hned na počátku měsíce Facebook představil změny v nástroji pro správu reklamních kampaní. V nové podobě se klade větší důraz na měření zvoleného typu konverzí a výkonnost reklam, což je určitě dobrá zpráva.

Facebook Home

Nejde sice prozatím o důležitou novinku z pohledu marketéra (snad kromě toho, že je zas o něco důležitější – pokud to ještě jde – mít hezké obrázky), přesto jde o aplikaci, jejíž existence by vás minout rozhodně neměla. Home vytváří na telefonech s Androidem (prozatím jen některých, do budoucna se také pracuje na verzi pro iOS a Windows Phone) novou vrstvu, která překrývá operační systém a rozšiřuje funkce Facebooku do celého telefonu. Do budoucna se počítá s tím, že Home bude obsahovat reklamu, první experimentální verze zůstala prozatím z pochopitelných důvodů bez ní.

Jednodušší tvorba Open Graph akcí a emotikony ve statusech

Tyto dvě novinky jsme představovali v článku společně díky tomu, že se objevily v podobnou dobu (spolu s několika dalšími), zmíníme je tedy společně i zde. Tvorbu vlastních Open Graph akcí Facebook pro vývojáře zjednodušil a navíc zprovoznil tzv. Collections, boxy, ve kterých se Open Graph akce z určité aplikace mohou uživateli zobrazovat přímo na jeho profilu Timeline.

V Americe Facebook navíc přišel s novinkou, díky které zamíří do statusů mnohem více emotikonů. Statusy se totiž přímo s emotikony vytváří. Prozatím je novinka funkční ve Spojených státech a lze předpokládat, že se jí během několika měsíců dočkáme i v Evropě. Vkládat lze nejen emotikony a nálady, ale také aktivity a činnosti.

Cílení reklamy pomocí Partner Categories

Velmi zajímavá je i novinka, která umožňuje cílení reklamy na předpřipravené skupiny uživatelů mimo jiné podle toho, co tito lidé kupují v obchodech. Protože vychází z dat o amerických spotřebitelích, je poměrně logicky přístupná jen pro americké reklamní profesionály. Facebook se jistě bude snažit vytvořit podobný nástroj i pro ostatní části světa, překážek a komplikací je ale celá řada a tak neexistuje žádný rozumný odhad, kdy by se Partner Categories pro české či slovenské marketéry mohly objevit.

První reklamy ve vyhledávání Graph Search

I nové vyhledávání Facebooku, představené počátkem roku, bude v budoucnu obsahovat reklamy, stejně jako Facebook Home a další produkty sociální sítě. První z nich sociální síť testovala na malém vzorku uživatelů během dubna a objevovaly se ve zlomu mezi stránkami výsledků tehdy, pokud na zadaný dotaz bylo výsledků na víc než jednu stránku.

Videoreklama za milion dolarů denně

Videoreklama na Facebooku bude mít pouze čtyři pozice (muži nad a pod 30 let, ženy nad a pod 30 let) a do každého z těchto slotů si každý den bude moci koupit přístup jen jeden jediný zadavatel. Nebude to ale levné, na jeden den vyjde jedna pozice podle uniklých zpráv na necelý milion dolarů. První videoreklama by se na sociální síti mohla objevit již počátkem léta.

Placení reklamy za konverze

Chcete mít jistotu, že za 100 nových fanoušků nezaplatíte víc než 100 dolarů? Ať už je takový cíl reálný, nebo nikoliv, Facebook vám od dubna umožňuje vytvořit reklamu, se kterou si můžete být jistí, kolik zaplatíte za požadovanou konverzi. Reklamy placené systémem CPA (cost per action) jsou ovšem dostupné jen pro některé typy konverzí a jen přes Ads API.

Cílení zvýhodněných příspěvků na celý Facebook

Ačkoliv zde sociální síť jde proti proudu, když trendem online reklamy je spíše chirurgicky přesné cílení jen na ty uživatele, kteří jsou relevantní pro inzerenta, jde o zajímavý doplněk cílení reklamy na Facebooku. Správci stránek mohou nyní kromě fanoušků a jejich přátel cílit své zvýhodněné příspěvky (Promoted Posts) také kompletně na každého, kdo na Facebooku je.

Nové logo Facebooku a nová stránka, kde jej nalézt

Facebook během dubna změnil své hlavní logo a další loga, které v rámci svých služeb používá. Nedlouho na to se nové rozeznávací symboly Facebooku dočkaly také nové podoby stránky FacebookBrand.Com, kde si je může stáhnout každý, kdo je potřebuje. Na novém webu jsou samozřejmě také přístupná veškerá pravidla, která pro využívání ochranných známek Facebooku a dalších zdrojů sociální sítě musíte znát.

Nový vzhled mobilních fanouškovských stránek

Jak se zvyšuje počet mobilních uživatelů Facebooku, zvyšuje se také důležitost toho, jak vaše stránka vypadá při přístupu z mobilních přístrojů. Tento vzhled prošel během dubna zásadní obměnou, ve většině ohledů k lepšímu.

Snazší cílení reklamy na uživatele obyčejných telefonů

V dialogu pro tvorbu mobilní reklamy na Facebooku přibyla kolonka, díky které mohou zadavatelé cílit pouze na ty uživatele, kteří jsou na sociální síti přes své obyčejné (rozuměj ne chytré) telefony. V Evropě a Severní Americe sice možná ne až tak podstatný způsob cílení, v méně rozvinutých částech světa ale může velmi brzy jít o zcela zásadní nástroj, jak publikum pro svou reklamu vybírat.

A to je za měsíc duben vše, snad nám z přehledu nic podstatného nevypadlo. Na další seznam důležitých změn se můžete těšit zase za měsíc.