New Media Inspiration je zpět, letos o datové inspiraci

V sobotu 19. ledna se hlavní budova Filozofické fakulty UK už podruhé stane dějištěm celodenní odborné konference New Media Inspiration, určené nejen akademickým pracovníkům, ale i studentům, zástupcům komerčního sektoru a vůbec všem lidem zajímajícím se o nová média a s nimi související témata.

Program přednášek bude rozdělen na dva hlavní programové bloky, z nichž první se zaměří na problematiku dat, jejich sběr, vyhodnocování, analýzu a efektivní využití. Tématem druhého programového bloku budou inspirace. Jednotliví přednášející představí své úspěšné projekty a inspirativní příběhy z praxe. Konferencí budou provádět zkušení řečníci: Petr Koubský, analytik a publicista, Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internert Info, a Josef Šlerka, vedoucí Studia nových médií.

Během dne se účastníkům konference představí řada řečníků, kteří mají několikaleté zkušenosti s novými médii, pracují s daty nebo stojí za zajímavými inspirativními projekty. Specialista na SEO Pavel Ungr (H1.cz) v přednášce Jak najít mezi daty správné lidi a správné odpovědi ukáže, jak je důležitá nejen znalost jejich cílové skupiny, ale také analýza klíčových slov. Jak reagovat v případě, když jsou lidé na Facebooku na vašeho klienta zlí, prozradí ve své přednášce Prvních 10 věcí, které musíte udělat, když máte problém na Facebooku Marek Prchal (Médiář.cz).

O změně pohledu na sociálně-mediální kanály a jejich využití ve chvíli, kdy se jimi dodávané metriky mění na zdroje dat s dalšími zdroji a výstupy, bude na téma Data-driven komunikace s gamifikačními prvky – nevyhnutelná budoucnost hovořit Pavel Hacker (brandzfriendz). Další přednáška bude o v současné době často diskutovaném tématu – datové žurnalistice. Jan Cibulka (Datastory) ve své přednášce Datová žurnalistika na koleně na příkladech představí příběhy postavené na datech, které je možné zpracovat rychle, kvalitně a čtenářsky atraktivně.

Kompletní informace o konferenci najdete najdete ZDE. Zájemci o účast se mohou registrovat prostřednictvím online formuláře.