Netflix to dokázal a získal první velkou Emmy pro internet

Seriál Davida Finchcera House of Cards zařídil průkopníkovi předplaceného videa první velkou televizní cenu. S Emmy z áčkové kategorie přichází sláva a respekt. A to je přesně to, co Netflix teď potřebuje.

Čtrnáct nominací dokázal Netflix přetavit do jednoho vítězství v hlavní kategorii a několika v těch vedlejších. Firma tak pokračuje v postupném nahlodávání tradičního modelu televizního a filmového byznysu.

Emmy je respektovaná cena a může Netflixu přivést plno dalších uživatelů. A nejen to. Přinese mu to i respekt v Hollywoodu. Ten Netflix potřebuje nejvíc. Především pro vyjednávání s dalšími hvězdami filmového světa, které by rád angažoval ve svých připravovaných seriálech.

Možná totiž teď přichází jeho čas. Momentálně má 37 milionů uživatelů po celém světě – osmadvacet milionů si za program platí, čímž už se dostal na stejnou hranici jako třeba HBO. Za druhé čtvrtletí firma ohlásila čistý zisk necelých třicet milionů dolarů při tržbách kolem jedné miliardy a její akcie se za poslední rok zhodnotily o víc než dvojnásobek.

Netflix se nebojí ani netradičních metod a minulý týden prozradil, jak si pomáhá při výběru filmů a seriálů do svého streamu. Jednoduše prostě projedou pirátské servery a torrenty a ty nejpopulárnější tituly si pak vyzobnou z klasické distribuce. I tím si ale vydobyl respekt scény. “Netflix prostě hraje podle svých vlastních pravidel, a my je musíme přijmout jako dalšího hráče,” tvrdí Ryan Kavanaugh, šéf produkčního studia Relativity Media.

 

via WSJ

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Hashtagy, konec Credits, chat: červen na Facebooku přehledně

Další měsíc je pryč a s ním se objevila na Facebooku další hromada změn a novinek. V tradičním měsíčním shrnutí se proto podíváme na to, co se událo během měsíce června, a není toho málo. Kromě neodmyslitelných změn v reklamě se novinky týkají třeba chatování a důležitým obohacením se (konečně) staly hashtagy.