Nepublikované příspěvky lze nyní vytvářet i přímo na facebookové stránce

Nepublikované příspěvky, často označované také jako temné, jsou speciálním reklamním nástrojem na Facebooku, který se hodí v mnoha různých případech. Jedním z nich je možnost si pomocí temných příspěvků vyzkoušet různé varianty příspěvku, který bude určen velkému množství lidí, na publiku malého rozsahu, například několika desítek osob, a sledovat, jak na které příspěvky reagují a které si vedou nejlépe.

Další možnosti se týkají některých reklamních formátů. Například tzv. Page Post Link reklamy, používané pro Facebook Exchange retargeting reklamu v news feedu pro desktop, jsou vlastně temné příspěvky. Jako takové se zobrazují jen určitým uživatelům a jen ve chvíli, kdy tyto uživatele FBX systém vyhodnotí jako cílovou skupinu. FBX reklamu v news feedu začala sociální síť testovat koncem března a v život ji plně uvedla počátkem května.

Temné příspěvky bylo doposud možné vytvářet jen uživatelsky pokročilejšími způsoby – přes reklamní API, Power Editor a přes samoobslužný reklamní nástroj. K tomu nyní přibyl způsob, který je mnohem přímočařejší a vlastně se chce říci, že i nejlogičtější. Nepublikované příspěvky totiž lze nově vytvářet i klasicky přímo na stránce na Facebooku přes nástroj pro vkládání příspěvků.

Důležité ovšem je, že volba pro tvorbu nepublikovaného příspěvku se neobjeví automaticky. Při tvorbě příspěvku je nejprve nutné kliknout na tlačítko ve tvaru hodin v levém dolním rohu (na obrázku modře zvýrazněné) a zvolit z nabídky rok. Tlačítko ve tvaru hodin běžně funguje pro zvolení času, kdy se příspěvek publikuje automaticky, aniž by jej musel administrátor vkládat ručně. Po vybrání roku se objeví volba, kterou lze příspěvek „schovat z news feedu“. Právě jejím zaškrtnutím se příspěvek stane temným, nepublikovaným příspěvkem, který bude později možné využívat pro reklamní účely.