“Uspokojení při pohledu na utrpení druhého je dvojího druhu. První má zdroj ve významu zprostředkované negativní zkušenosti pro vlastní poučení, a tedy přežití: Hlavně, že se to nestalo mně! Druhé má zdroj v sadistických sklonech v některých z nás. V takovém případě přináší až pocit slasti,“ vysvětluje psycholog Cyril Höschl. Tolik teoretický úvod k sofistikovanému mučení svých přátel na Facebooku.
Agentura Confidence Digital zkusila škodolibost svých přátel změnit v něco pozitivního a vyhlásila na svém profilu hubnoucí program. Za každý lajk jeden dřep, za komentář sklapovačku a za sdílení klik. A škodolibost zafungovala. “Nejúspěšnější”, account manažer Martin Benda, se musel vypořádat s náloží 203 sklapovaček, 161 dřepů a 36 kliků.
“Pokud se vám nedaří realizovat vaše předsevzetí ohledně lepší fyzické kondice, pak je ideální využít online prostředí sociálních sítí: nikam se neschováte a všichni touží vás vidět „trpět“,“ komentuje Tomáš Studeník z Confidence Digital jejich pokus.