Nejzajímavější sociální kampaně: Kreativci a zombíci řádí na Twitteru

Tweet za tisíc dolarů

Hodně originální přístup k agenturní práci přinesla parta zkušených kreativců sdružená do projektu World’s Fastest Agency, kteří svoje služby poskytují výhradně přes Twitter. Funguje to s doslova odzbrojující přímostí. Klient přes PayPal zaplatí 999 dolarů, formou zprávy o 140 znacích pošle svůj brief a do 24 hodin dostane stejným způsobem nazpět kreativní koncept se vším potřebným včetně názvů, komunikačních platforem a konkrétních akcí.

Přijde vám to celé jako blbost? No, na účet pánům nevidíme a úspěšnost je těžké posoudit, přinejmenším mediální pozornost ale získali značnou. Aktuální dění můžete sledovat na účtu @FastestAgency. Cílem odbourat nekonečné powerpointové prezentace, spousty zbytečných schůzek a jednání a stovky otravných e-mailů. A 140 znaků je prý v zásadě všechno, co pro zajímavý koncept kampaně potřebujete, hlavně když vás tlačí čas. Skoro tisíc dolarů je hodně, ale přiznáme se, že máme docela silné nutkání si tuhle věc vyzkoušet…

Nemrtví vládnou Twitteru

Považovali byste za úspěch, kdyby 30 tisíc vašich fanoušků napadly zombie? Tvůrci francouzské kampaně pro sérii Walking Dead jsou s tímto výsledkem zjevně velmi spokojení. Povedlo se jim zároveň ověřit, že když lidem řeknete „rozhodně netweetujte #WalkingDeadNT1!“, přesně to tisíce z nich okamžitě udělají. Je to taková obdoba pověstného červeného tlačítka, které prostě musíte zmáčknout. Kampaň fungovala nejen na Twitteru, ale také na Facebooku a na blozích, kde se hordy hladových zombií okamžitě vrhaly na každého provinilce.

Výsledky uváděné ve videu rozhodně nevypadají špatně a zjevně stále platí, že zombie virus je pořádně nakažlivý. Mimochodem, nezajímavá nebyla ani kampaň na stejnou sérii v Torontu, kde s každým dnem blíže premiéře usekávali jeden prst z obřích a dost přesvědčivě zpracovaných rukou zombie.

Hrajte hry a dostanete práci

Tahle „kampaň“ svým založením do našeho přehledu úplně nezapadá, ale na to už jste si mohli celkem zvyknout a rozhodně stojí za pozornost. Společnost WibiData hledá na stránce jobs.wibidata.com nové zaměstnance poměrně zajímavými způsoby. Když pomineme jistě úctyhodnou kolekci čepic, které můžete v práci nosit, stojí za pozornost zejména logické hádanky a úkoly. Ty by se potenciální kandidát měl pokusit překonat a dokázat tak, že na práci ve WibiData má dostatečně bystrý úsudek. Společnost si pro tento účel dokonce vytvořila vlastní verzi slavné hry Portal 2.

Hra navíc podporuje i multiplayer, a pokud budete s kamarádem, který později práci ve WibiData skutečně získá, máte nárok na odměnu 1000 dolarů. Zkrátka máme pocit, že v téhle firmě ze San Franciska by se nám líbilo. Více informací o ní i celém nápadu případně najdete na webu New York Times, na Kotaku se zase můžete podívat na to, jak Portal 2 posloužil k žádosti o ruku.

Nechte si zcenzurovat svůj tweet

Také známá organizace Amnesty International se na svou novou přítomnost v Brazílii rozhodla upoutat kampaní na Twitteru. Tématem byla svoboda slova a tak vznikla stránka tweetcensurado.com.br (funguje i v angličtině), kde si můžete nechat vygenerovat zdánlivě nesmyslný cenzurovaný tweet s odkazem na kampaň a poslat ho mezi své followery. Ti sice kliknutím na takový odkaz dokazují mimo jiné i to, že to s opatrností při klikání na podezřelé odkazy zrovna nepřehánějí, ale co už…

Samozřejmě touto cestou přímo nijak nepomůžete ke svržení zlých diktátorů a někdo by vás snad mohl chtít obvinit ze slacktivismu, nicméně cílem bylo v tomto případě hlavně představit sebe a své nové aktivity veřejnosti.

Mapa, kterou musíte vidět

Pánové a dámy z aerolinek KLM jsou známými experimentátory, kteří se nikdy nebáli propojení online a offline komunikace. Do této oblasti patří i projekt Must See Map, který se sice neobejde bez vaší vlastní aktivity a trpělivosti, výsledek ale může stát za to. Když se někam chystáte, můžete si v téhle aplikaci připravit mapu, požádat své přátele přes Facebook, Twitter či e-mail, aby vám na ni přidali osobní doporučení, a vše si pak nechat zdarma vytisknout a poslat.

Aplikace je v současnosti plně přístupná, a přestože podle pravidel má kampaň skončit „8. března nebo s vyčerpáním zásob“, což je trochu nejednoznačné, zatím je podle počítadla stále k dispozici přes 7 tisíc map a nám vše včetně objednávky bez problémů fungovalo. Tak jestli chcete, můžete zkusit štěstí, jen počítejte s tím, že doručení údajně může trvat až tři týdny.

Využít kouzlo okamžiku

No a na závěr taková jednoduchá rychlá inspirace. Pamatujete si ještě na virální úspěch scény, kdy si americký senátor Marco Rubio během celostátního přímého přenosu krátce, ale tak nějak zvláštně usrkne z miniaturní flaštičky vody? I těch pár vteřin tehdy stačilo, aby měli tvůrci memů a uživatelé Twitteru či Redditu na dlouho o zábavu postaráno. Kdo ovšem zabodoval byl výrobce oné vody Poland Spring, jehož jméno začalo obíhat sociálními sítěmi. Na nic nečekal a nabídnutou příležitost zručně využil mimo jiné na Facebooku:

Stejně jako značka Oreo jen krátce předtím, i Poland Spring tak dokázal vysoce aktuální a vtipnou reakcí získat nespočet pozitivních reakcí a zajistit si pozornost napříč internetem, jakou by jinak musel draze zaplatit.