Nejzajímavější sociální kampaně: Emzáci a bankéři na Twitteru

Koho volíš? Losnu, nebo Emzáka?

Zajímavou kampaní, jejíž pojetí se téměř blíží videoherním mechanikám, zpestřil televizní kanál TNT svým fanouškům vysílání trhilleru Falling Skyes. Na Twitteru příznivce seriálu vyzval, aby se s pomocí hashtagů #aliens a #resistance přihlásili buď k obráncům Země, nebo k mimozemským útočníkům. Výměnou za to pak přes Twitter dostali pěkný artwork, který obsahoval jejich jméno či profilový obrázek v některém z dramatických výjevů.

Jako bonus pak tvůrci kampaně na účtu @FallingSkiesTNT vyhodnotili, kterých hashtagů bylo nakonec nejvíc, a právě vítězná frakce převzala pomyslnou kontrolu nad celým účtem, vizuální i obsahovou. Oba hashtagy se také dočkaly propagace přímo v televizním vysílání, aby propojení sociálna a televize bylo úplné.

Takhle se bojuje o zákazníka!

Když si Mel Kirk, šéfka britských Tribal Media, na Twitteru postěžovala na svou banku HSBC, určitě toho ve skutečnosti mnoho nečekala. V nejlepším případě omluvu od účtu banky nebo nabídku nějaké kompenzace. Jenže za méně než 24 hodin pro ni konkurenční banka Barclays vytvořila vtipné hudební video:

Něco podobného sice předváděl třeba Old Spice už někdy v roce 2010, ale v bankovním sektoru jde o velice svěží a pohotový přístup. Banka dokázala nejen ukázat osobní zájem, ale také pobavit a zároveň relevantně propagovat svou personalizovanou službu Bespoke Offers.

Vyznání lásky na Instagramu. Od šéfa

Příkladů kreativních žádostí o práci už jsme viděli spoustu, na straně firem je to ale slabší. Výjimky se najdou, z poslední doby jmenujme třeba Zaraguzu, ale každá další se pořád počítá. Proto si zaslouží zmínku společnost ePrize, která o vyhlédnutou zaměstnankyni zabojovala na Instagramu. Samantha Bankey tam původně pracovala jako stážistka, a když dostudovala, rozhodli se bývalí nadřízení upoutat její pozornost právě na její oblíbené sociální síti.

Kromě toho, že Samantha nadšeně přijala, rozšířil se příspěvek také po Instagramu a Facebooku, o článcích ve velkých internetových médiích typu Mashable nemluvě, čímž společnost získala spoustu plusových bodů z hlediska PR. A přitom je to všechno jenom jedna fotka z mobilu…

Pryč z Ruska a vzhůru za duhou

Když ruský soud v ostentativním gestu na rovných sto let zakázal jakékoliv průvody gayů, přišli M&C Saatchi a Stockholm Pride parade s pohotovou odpovědí. V souladu s populární písní Go West vyzývají Rusy, aby se vydali na západ a připojili se k  Pride parade právě ve Stockholmu. Slouží k tomu speciální stránka gowest2013.com, kde si můžete sestavit vlastní tweet a nechat si ho zároveň automaticky přeložit do ruštiny.

Celkem bylo podle aktuálního počítadla rozesláno necelých 6 tisíc tweetů. Kam doopravdy doputovaly a s jakým efektem je sice otázka, která nejspíš zůstane nezodpovězena, ale self-promo to není vůbec špatné.

Klout je pořád tady a rozdává dárky

O službě na hodnocení sociálního vlivu Klout se u nás v poslední době moc nemluvilo, a když, tak většinou ne úplně pozitivně, její tvůrci ale dál pracují na zdokonalování algoritmů a různé značky experimentují s jejím využitím. Sluší se tedy připomenout, čeho všeho můžete dosáhnout jen proto, že máte velký vliv na sociálních sítích, čehož chtějí firmy využít. Naposledy American Airlines, které uživatele s Klout skóre 55 a vyšším pustí do svého Admirals Clubu.

Příjemná vychytávka přitom nebyla vyhrazena jen pro členy klubu těchto aerolinek a dokonce jste nemuseli být ani jejich zákazníkem. Vychutnat si ji bylo možné ve 40 různých letištích po celém světě, aktuálně ale bohužel už nabídka neplatí.