Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

Nike a chytání blesků ve Vídni

Mobilní kampaně, které obsahují hry nebo takzvanou augmented reality, už nejsou žádnou vzácností. I tak se ale dají hranice stále posouvat, o což se originálním způsobem postarala společnosti Nike. Ta místo již tradiční honičky s pomocí chytrého telefonu a geolokace přinesla kampaň Catch The Flash využívající reálné prvky, které v sobě ale nesly nádech augmentované reality.

V centru Vídně vypustil Nike na 90 minut pět desítek běžců, jejichž aktuální polohu bylo možné sledovat na mapě. Cílem soutěžících bylo co nejvíce z těchto běžců najít a vyfotit zezadu s bleskem – bundy běžců totiž byly vyrobeny z materiálu odrážejícího světlo a při záblesku se na jejich zádech objevilo konkrétní číslo od jedné do padesáti. Vítěz jich za hodinu a půl pochytal rovných 40.

Představení nového produktu na Google+

Pravděpodobně vůbec poprvé v historii představila velká značka nový produkt prostřednictvím sociální sítě Googlu. Odvážný krok opomenout Facebook a zaměřit se na síť s menší uživatelskou základnou si vzal na triko výrobce sladkostí Cadbury UK. Přestože na Facebooku má značka 77 tisíc fanoušků a na Google+ jen necelé tři a půl tisíce, na největší sociální síti není dodnes o novince ani zmínka. Představení produktu nicméně nepatřilo exkluzivně jen G+, informaci výrobce umístil paralelně i na Twitter.

Nejde o nic velkolepého a těžko mluvit o „kampani“ v pravém slova smyslu, nicméně hlavní je v tomto případě samotné prvenství tohoto kroku, což se pozitivně odrazilo i na odezvě médií.

Společný nocleh v IKEA

Asi žádný jiný řetězec s nábytkem nemá tak nadšené a věrné fanoušky jako švédská IKEA, která si díky tomu může dovolit značně experimentovat. Tentokrát nápad na kampaň vzešel přímo od samotných fanoušků, konkrétně z facebookové skupiny nazvané Chci přespat v IKEA (I wanna have a sleepover in IKEA), která má už téměř 100 tisíc členů.

Sto vyvolených spolu se Sam Faiers, hvězdou britské reality show The Only Way Is Essex, strávilo v obchodním domě IKEA jednu noc. Lidé si díky tomuto marketingovému tahu mohli na vlastní kůži vyzkoušet nabízený nábytek, kterému byli jaksi blíž než při pouhém nakupování. Navíc jde o skvělý způsob budování uživatelské základny a engagementu, který sahá daleko za pouhý palec nahoru. Tak to vypadá, když slova o propojování offline a online komunikace nezůstanou jen v prezentaci.

IKEA a den odměn za přátelství

A když už jsme u toho, IKEA připravila na 14. ledna další zajímavou doplňkovou akci, byť již tradičnějšího střihu. Nazvala ji Bring Your Own Friends (BYOF) a byla určena facebookovým uživatelům. Stačilo „olajkovat“ tematické stránky na Facebooku a fanoušci i jejich přátelé získali jako odměnu za svou loajalitu od IKEA řadu výhod (modrá taška, snídaně nebo druhý oběd zdarma, masáže a wellness na všech pobočkách, dárkové certifikáty atd.).

Akce se nicméně podle všeho vztahovala pouze na americké pobočky řetězce.

Kupte kytku, dostanete kredity

Společnost 1-800 Flowers dodávající květiny vymyslela k blížícímu se Valentýnu originální kampaň. Všem, kdo si prostřednictvím Facebooku objednali květinu, nabídla slevu 15 procent a 25 facebookových kreditů jako bonus. Zvláště na druhou část nabídky prý uživatelé, kteří kouzlo kreditů právě objevují, slyšeli a objednávky se jen hrnuly.

Akce nazvaná IFeelGood přinesla 4000 objednávek, zdvojnásobení počtu fanoušků a 250% nárůst příspěvků na Zdi.

Protože věřím, dávám palec nahoru

Společnost Weight Watchers, zabývající se hubnutím a zdravým životním stylem, připravila ne extra nápaditou, ale rozhodně účinnou facebookovou kampaň „Věřte, protože to funguje“ (Believe, bacause it works). Ze známých tváří si zástupci značky vzali na pomoc zpěvačku Jennifer Hudson a natočili s ní několik motivačních videí. Vše doplnili o příběhy klientů, kteří s jejich pomocí zhubli, a výsledek dali na Facebook.

Celá kampaň lidi vyzývala nejen k tomu, aby věřili, že dokáží změnit svůj životní styl, ale také aby dali palec nahoru pro získání dalších informací. Následně byli v aplikaci vyzváni, aby se podělili o své cíle do letošního roku a získali možnost registrace ke službám zdarma. Zafungovalo to, facebooková stránka má aktuálně 880 tisíc fanoušků a podle grafu ze serveru PageData je v posledních dnech poznat jejich výraznější nárůst.