Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně: Blbneme s fotkami

Odhalte obrázkové pozéry

Otravné zlozvyky přátel na sociálních sítích jsou vděčným a také poměrně častým tématem kampaní. Z těch aktuálnějších ho využívá například zábavná aplikace Defriendtion nebo poměrně nevybíravá kampaň pro Mitsubishi. Zaslouženým terčem se stále častěji stává také Instagram, jak dokázala i perfektní parodie od CollegeHumor:

Na stejnou kartu nyní vsadil i výrobce piva Newcastle v rámci dlouhodobé kampaně No Bollocks od Droga5. Na Facebooku přišel s aplikací nazvanou The Subtexter, která umožňuje doplňovat jakékoliv fotky o ironický podtext a odhalit tak jejich pravý účel.

Přednastavené kategorie počítají se všemi obvyklými pózami, které si zaslouží odhalení – od fotek s jídlem a pitím, přes fotky oblohy či se sluncem zapadajícím za mrakodrapy, až po tradiční pohled na křídlo letícího letadla.

Slavné fotky okem telefonu

Slušný ohlas na socálních sítích, podle očekávání zejména na Twitteru, zaznamenala také kampaň deníku Cape Times, který si pohrál s některými notoricky známými fotkami historie. Jak by asi takové momenty vypadaly dnes, zaznamené jako fotka z chytrého telefonu pořízená vlastnoručně třeba přes Instagram?

Facebooková galerie jako stop-motion video

Jedním z méně obvyklých nástrojů pro marketing na Facebooku je vytváření rozsáhlých galerií obrázků, které při rychlém proklikání vypadají jako video. Není to nástroj příliš rozšířený, protože není moc sofistikovaný a prodlevy při nahrávání obrázků narušují celkový dojem. Nicméně i tak může být výsledek docela působivý, obzvlášť při opakovaném prohlížení, kdy už jsou obrázky načtené. Hezkou ukázku v parádní grafice předvedl už před časem Smart v kampani Tag Your Own Adventure.

Něco podobného dříve zrealizoval i Smart Argentina na Twitteru, dalším následovníkem je nyní značka Alfred Dunhill. Na 200 fotografiích přináší ukázku ze závodu veteránů Rally Nippon v Japonsku, kterou můžete sami rozhýbat. Je ovšem třeba připravit se na zuřivou klikačku a jak již bylo řečeno, první zážitek občas bývá dost trhaný.

Vánoční kalendář na Instagramu

Alespoň trochu originality do soutěží na Instagramu, které jsou obvykle jedna jako druhá, přinesli tvůrci adventního kalendáře nazvaného 24 Grams. Tradičních 24 políček v kalendáři mohou svými obrázky zaplnit sami uživatelé, hlavní je, aby obrázek co nejlépe a pokud možno originálně vystihoval dané datum. Každé políčko je možné rozkliknout a prohlédnout si všechny fotky, které se o jeho zaplnění ucházely či ucházejí.

Autoři vybraných fotek se navíc mohou těšit na dárek od autorů kalendáře, který slibují poslat kamkoliv po světě. Při nahrání fotky je třeba označit účet @24grams a přidat patřičný hashtag, například #Gram13. Na 24. prosince je pak nachystáno překvapení, takže je možné, že nakonec vše ještě nabere nějaký zajímavý směr.

Mezi ty hravější aktuální kampaně na Instagramu patří i charitativní Luckie Elf. Uživatele na stránce projektu vyzývá, aby si vybrali svou oblíbenou scénu z filmu Elf a spolu s přáteli ji napodobili a vyfotili. Za každou takovou fotku daruje agentura Luckie 25 dolarů na dobročinné účely.

Napravte své sociální hříchy se Snoop Dogem

Velká vánoční kampaň Adidas na Facebooku se jmenuje Ebenezer Snoop a aplikace funguje i v české verzi. Také zde se částečně pracuje s tématem sociálních hříchů a cílem je přimět uživatele, aby se zamysleli nad tím, kterým svým přátelům zapomněli popřát k narozeninám nebo jim z jiného důvodu dluží nějaké teplé slovo. Po projetí profilu vám aplikace názorně ukáže, proč si myslí, že jste za poslední rok ztratili na facebookové přitažlivosti a potřebujete se sebou něco udělat.

Určitě to bylo drahé, najdete tu několik fajn nápadů a Snoop Dog samozřejmě táhne, přeci jen je ale provedení kampaně podle našeho názoru příliš složité a místy i poněkud nesrozumitelné. Pořád je to ale dobrá příležitost věnovat s koncem roku alespoň krátké zamyšlení vztahům se svými facebookovými přáteli.

Pes za volantem. Tentokrát doopravdy

Když je pes tak chytré zvíře, že se dokáže naučit řídit auto, nezaslouží si snad milující domov? Tahle neobvyklá otázka posloužila jako základ kampaně SPCA Auckland na podporu opuštěných psů, která se v minulých týdnech stala miláčkem sociálních sítí i médií po celém světě. Základnou se stala facebooková stránka Drivingdogs, kde mohli uživatelé sledovat celý proces výběru a tréninku nejnadanějších psů. A výsledek? Posuďte sami…