Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

 

Do našeho pravidelně nepravidelného výběru se dnes dostaly kousky od milovaných značek, které se zase tolik snažit nemusí, i výtvory značek méně obdivovaných, které přeci jen musí ukázat více originality, aby dokázaly fanoušky nejen zaujmout, ale rovnou nadchnout. Šanci zabodovat má ale každý.

Otevři mapu a ulov si Volkswagen

V určitých částech světa je populární hra známá v angličtině jako Punch buggy, která spočívá v tom, že kdo první uvidí Volkswagen Beetle, zavolá „Punch buggy!“ a praští svého kamaráda do ruky, dostává bod (tak trochu jako Zitch dog! z How I Met Your Mother). Na podobném principu založil svou hru určenou v tomto případě primárně pro Jihoafrickou republiku samotný Volkswagen.

Hráči se mohli ke hře přihlásit prostřednictvím facebookové aplikace nazvané Street Quest a v mapách Google Street View pak hledali a označovali jakékoliv Volkswageny. Ti nejlepší se následně ve stejné hře utkají i ve skutečném světě ve velkém finále. Lidé dosud označili téměř 400 tisíc aut, přestože ceny namísto tak trochu očekávaného auta zahrnují převážně elektroniku od Applu.

Když jí miluješ, není co řešit

Značka Vespa se může opřít o širokou základnu velice oddaných fanoušků, takže v jejím případě mohou skvěle fungovat i věci, které by jindy díru do světa neudělaly. Společnost se rozhodla vytvořit svůj vlastní, ryze sociální prostor a založila stránku La Vespa Vita, jejíž obsah je kombinován z řady internetových zdrojů a je zcela v rukou fanoušků. A co víc, oni na stránku opravdu přispívají.

Možností, jak se zapojit, je několik. První z nich je nahrát fotku na Flickr nebo na Instagram s hashtagem #vespavita a dostat ji tak do společné mozaiky. Další variantou je nahrát stylovou fotku sebe sama do sekce Vespa Style s pomocí hashtagu #vespastyle na Twitteru nebo Instagramu. A nakonec nechybí ani možnost blogování pro literárně zdatnější fanoušky.

Reklama, která si vás najde

U velkých globálních kampaní se divoké nápady prosazují obtížně, ty malé ale obvykle dovolují o poznání více experimentovat. Kabelovka A&E upozorňuje na nový seriál Coma s pomocí stránky comaconspiracy.com, která nabízí možnost nechat se dobrovolně sledovat na internetu svým vlastním stalkerem. Cílem je podle tvůrců kampaně zprostředkovat zájemcům podobný pocit, jaký zažívají postavy seriálu.

Na uživatele, kteří svůj souhlas potvrdí, pak na internetu čekají především personalizované bannery s tajemnými až výhružnými vzkazy. Ty mají dokázat, jak snadné je už nyní získat určité osobní informace a následně je využít nejen k cílení reklamy, ale potenciálně i k mnohem divočejším účelům. Objevily se už nicméně i hlasy lidí, kteří mají se stalkingem osobní zkušenosti a využití tohoto tématu v reklamě považují za nevhodné.

Mimochodem, osobního stalkera na 24 hodin nabízejí i tvůrci chystaného pokračování slavné facebookové aplikace Take This Lollipop. Zážitek si bude moci užít ten, kdo do sbírky na Kickstarteru přispěje 10 tisíc dolarů. Bohužel se ale zdá, že potřebných 150 tisíc dolarů se touto cestou získat nepodaří.

Foursquare jako součást reklamního balíčku

Netradiční koncept prodeje reklamy použil lifestylový měsíčník Urbanite ve spolupráci s rozhlasovou stanicí WTMD. Obě média působí lokálně v Baltimoru a nabízejí společné reklamní balíčky od 450 do 1750 dolarů měsíčně, které obsahují kromě obvyklé inzerce také uspořádání kampaně pro uživatele Foursquare. V rámci akce nazvané The Great Baltimore Check-In mají soutěžící za úkol checkovat se na bezmála stovce míst ve městě (provozovny jednotlivých inzerentů), přičemž mohou soutěžit o zajímavé ceny.

Součástí tříměsíční hry je sbírání bodů přes QR kódy, speciální zákaznické akce a samozřejmě poznávání nových zajímavých podniků a míst. Letos se po loňském testování koná už podruhé, přičemž minulého ročníku se zúčastnilo přes 1500 lidí. Obě média se starají o náležitou propagaci celé akce a vyhrát je možné například skútr Vespa, novou kytaru nebo slevy a kupóny od zúčastněných firem.

Piáno na tweety

Kreativní agentura Digital Kitchen se rozhodla zpropagovat speciálním vynálezem. Tedy, on to vlastně není tak úplně vynález, protože samohrající piána byla populární už před dobrými sto lety. Tenhle kousek se ale jmenuje Stanley, místo válečků spoléhá na formát MIDI a lidé si žádosti o písničku mohou posílat prostřednictvím Twitter účtu @StanleyPiano.

 

Stanley se poprvé na živo předvedl na konci července v Seattlu na hudebním festivalu Capitol Hill Block Party a dá se očekávat, že ještě pár zajímavých akcí objede. Jeho web najdete na adrese stanleypiano.com, a přestože zjevně jde hlavně o imageovou záležitost pro agenturu, podobné hokus pokusy vidíme coby sympatické zpestření docela rádi.

Crowdsourcovaný videoklip

A na úplný závěr něco, co není kampaní v klasickém slova smyslu, ale hezky to náš přehled uzavírá. Zpěvačka Ellie Goulding požádala své fanoušky na Instagramu o to, aby jí k písničce Anything Could Happen posílali své fotografie s jednotlivými slovy z textu. Dokázala tak své příznivce nejen zajímavým způsobem vtáhnout do hry a pobavit, ale také získala 1200 fotografií a videoklip tak mohl vzniknout téměř zadarmo.