Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

 

Fanoušky je třeba hýčkat a řada značek se na sociálních sítích snaží o navázání osobního vztahu. Ale jak na to, když máte fanoušků tisíce, statisíce nebo rovnou miliony? Řešení existují a právě jim budeme věnovat větší část našeho nepravidelně pravidelného přehledu. Od přímočarých, až po ta opravdu náročná.

Milion díků

Febreze je jen jednou z mnoha značek gigantu Procter & Gamble, přesto se její facebooková stránka pyšní více než milionem fanoušků. Aby svým příznivcům za dosažení tohoto milníku projevila patřičnou vděčnost, rozhodla se jednomu každému z nich osobně poděkovat. Řešení v tomto případě nebylo nijak zvlášť sofistikované, ale zato účinné. V přímém přenosu dvoudenního děkovacího maratonu bylo možné sledovat, jak zaměstnanci společnosti odříkají milion díků.

Ve speciální místnosti se lidé z vedení Febreze střídali po malých skupinkách a nakonec se jim podařilo miliontého díku dosáhnout v nečekaně rychlém čase – po jednom dni, šesti hodinách a 48 minutách neustálého děkování. Celou akci připomíná záložka Thanks a Million, skrze níž značka s fanoušky během děkovačky komunikovala.

Písnička jenom pro tebe, fanoušku

Trochu jiný přístup ukázala společnost AT&T, která na Facebooku slavila rovné dva miliony uživatelských lajků. Podobně jako Febreze se její zástupci zavřeli na dva dny do jedné místnosti, aby fanouškům náležitě poděkovali, přibrali s sebou ale navíc kapelu složenou ze zkušených improvizátorů. Skrze aplikaci Two Million Thanks se každý fanoušek mohl stát hrdinou krátké písně, kterou kapela vytvořila a nazpívala jen pro něj.

Celkem takto během pouhých dvou dnů vzniklo a na Facebook a na YouTube zamířilo přes 500 písniček o délce od půl minuty do jedné minuty. Všechny si je můžete pustit na kanálu AT&T Thank You Notes. Rozsah je opravdu obrovský a videa zahrnují snad všechny myslitelné hudební styly.

Děkujeme vám 4632krát

V této souvislosti nelze nezmínit ani přibližně o měsíc starší projekt společnosti Kraft, která je v našich končinách známá hlavně díky spojení s postavou bezdomovce se zlatým hlasem Teda Williamse, ale i díky dalším aktivitám patří mezi sociální pionýry. Všechno začalo tímhle facebookovým postem, který říká: „LIKE this post, and you never know what may happen.“ Zlákat se nechalo 4632 lidí a na všechny čekalo hudební video s jejich jmény jako poděkování.

Někdy prostě není potřeba žádná speciální událost k tomu, aby stálo za to fanoušky potěšit. Kraft téměř sedmiminutové a poměrně nápadité video zveřejnil v tomto příspěvku, přesně tři dny po původní výzvě. A doplnil ho všeříkajícím komentářem: „We LOVE it when you LIKE our posts. So we’re showing you some love back with a song personalized for you, our fans.“

Tweet s věnováním

Příležitost si nenechal ujít ani další milionář, na sociálních sítích dlouhodobě aktivní a vždy nápaditá společnost Burberry. Podařilo se jí získat milion následovníků na Twitteru, a tak bylo i zde na místě poděkování. Tisíce uživatelů, kteří poslali tweet s hashtagem #thanksamillion (jehož propagaci si firma u Twitteru také zaplatila) nebo jinou gratulaci, získali zpět osobní kartu s věnováním.

Nešlo navíc jen o obyčejný obrázek, ale o atmosférickou animaci ve formátu GIF. To není nijak samoúčelné rozhodnutí, neboť právě tento formát už společnost v minulosti několikrát využila při komunikaci se svými fanoušky a propagaci svých nových kolekcí.

Instagram místo webu

Už v dubnu jsme psali o agentuře Holler Sydney, která kompletně nahradila svůj web prezentací na Pinterestu doplněnou o obsah na dalších sociálních sítích. Nyní má svého následovníka v podobě izraelské pobočky agentury Tribal DDB, byť v tomto případě šlo spíše o marketingovou kampaň než dlouhodobě funkční řešení. Kontakty, reference i služby propaguje prostřednictvím série hashtagů na Instagramu.

Cílem bylo především uvést se na novém trhu, navíc prakticky s nulovým rozpočtem. Během 18 dnů se kampaň zasloužila o pozornost médií, 67 tisíc výsledků ve vyhledávání v Googlu a stovky tweetů i nových fanoušků.

Máš na to být medikem?

Kampaň pro australskou armádu si vysloužila čtyři zlaté a řadu stříbrných a bronzových lvů na aktuální soutěži v Cannes, což o jejím přijetí jistě vypovídá své. Spoléhá na aplikaci využívající možností rozšířené reality, která umožňuje velice efektně skenovat postavy na plakátech a billboardech, jako by se z chytrého telefonu stal rentgen.

Studenti si touto cestou mohli vyzkoušet hledání nemocí a zranění, nacházení vhodných lékařských postupů a plnění stále náročnějších úkolů. Ti dobří pak mohli usilovat o to, aby se opravdu stali armádním medikem.