Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

Přibližně po měsíci jsme se opět ohlédli za počiny světových agentur v sociálních médiích, které stojí za pozornost. Tentokrát na Facebooku i Twitteru jasně zvítězilo téma děkování fanouškům za jejich přízeň – a čím osobnější, tím lepší. Své využití ale našel i Instagram a chytré mobilní aplikace.

 

Fanoušky je třeba hýčkat a řada značek se na sociálních sítích snaží o navázání osobního vztahu. Ale jak na to, když máte fanoušků tisíce, statisíce nebo rovnou miliony? Řešení existují a právě jim budeme věnovat větší část našeho nepravidelně pravidelného přehledu. Od přímočarých, až po ta opravdu náročná.

Milion díků

Febreze je jen jednou z mnoha značek gigantu Procter & Gamble, přesto se její facebooková stránka pyšní více než milionem fanoušků. Aby svým příznivcům za dosažení tohoto milníku projevila patřičnou vděčnost, rozhodla se jednomu každému z nich osobně poděkovat. Řešení v tomto případě nebylo nijak zvlášť sofistikované, ale zato účinné. V přímém přenosu dvoudenního děkovacího maratonu bylo možné sledovat, jak zaměstnanci společnosti odříkají milion díků.

Ve speciální místnosti se lidé z vedení Febreze střídali po malých skupinkách a nakonec se jim podařilo miliontého díku dosáhnout v nečekaně rychlém čase – po jednom dni, šesti hodinách a 48 minutách neustálého děkování. Celou akci připomíná záložka Thanks a Million, skrze níž značka s fanoušky během děkovačky komunikovala.

Písnička jenom pro tebe, fanoušku

Trochu jiný přístup ukázala společnost AT&T, která na Facebooku slavila rovné dva miliony uživatelských lajků. Podobně jako Febreze se její zástupci zavřeli na dva dny do jedné místnosti, aby fanouškům náležitě poděkovali, přibrali s sebou ale navíc kapelu složenou ze zkušených improvizátorů. Skrze aplikaci Two Million Thanks se každý fanoušek mohl stát hrdinou krátké písně, kterou kapela vytvořila a nazpívala jen pro něj.

Celkem takto během pouhých dvou dnů vzniklo a na Facebook a na YouTube zamířilo přes 500 písniček o délce od půl minuty do jedné minuty. Všechny si je můžete pustit na kanálu AT&T Thank You Notes. Rozsah je opravdu obrovský a videa zahrnují snad všechny myslitelné hudební styly.

Děkujeme vám 4632krát

V této souvislosti nelze nezmínit ani přibližně o měsíc starší projekt společnosti Kraft, která je v našich končinách známá hlavně díky spojení s postavou bezdomovce se zlatým hlasem Teda Williamse, ale i díky dalším aktivitám patří mezi sociální pionýry. Všechno začalo tímhle facebookovým postem, který říká: “LIKE this post, and you never know what may happen.” Zlákat se nechalo 4632 lidí a na všechny čekalo hudební video s jejich jmény jako poděkování.

Někdy prostě není potřeba žádná speciální událost k tomu, aby stálo za to fanoušky potěšit. Kraft téměř sedmiminutové a poměrně nápadité video zveřejnil v tomto příspěvku, přesně tři dny po původní výzvě. A doplnil ho všeříkajícím komentářem: “We LOVE it when you LIKE our posts. So we’re showing you some love back with a song personalized for you, our fans.”

Tweet s věnováním

Příležitost si nenechal ujít ani další milionář, na sociálních sítích dlouhodobě aktivní a vždy nápaditá společnost Burberry. Podařilo se jí získat milion následovníků na Twitteru, a tak bylo i zde na místě poděkování. Tisíce uživatelů, kteří poslali tweet s hashtagem #thanksamillion (jehož propagaci si firma u Twitteru také zaplatila) nebo jinou gratulaci, získali zpět osobní kartu s věnováním.

Nešlo navíc jen o obyčejný obrázek, ale o atmosférickou animaci ve formátu GIF. To není nijak samoúčelné rozhodnutí, neboť právě tento formát už společnost v minulosti několikrát využila při komunikaci se svými fanoušky a propagaci svých nových kolekcí.

Instagram místo webu

Už v dubnu jsme psali o agentuře Holler Sydney, která kompletně nahradila svůj web prezentací na Pinterestu doplněnou o obsah na dalších sociálních sítích. Nyní má svého následovníka v podobě izraelské pobočky agentury Tribal DDB, byť v tomto případě šlo spíše o marketingovou kampaň než dlouhodobě funkční řešení. Kontakty, reference i služby propaguje prostřednictvím série hashtagů na Instagramu.

Cílem bylo především uvést se na novém trhu, navíc prakticky s nulovým rozpočtem. Během 18 dnů se kampaň zasloužila o pozornost médií, 67 tisíc výsledků ve vyhledávání v Googlu a stovky tweetů i nových fanoušků.

Máš na to být medikem?

Kampaň pro australskou armádu si vysloužila čtyři zlaté a řadu stříbrných a bronzových lvů na aktuální soutěži v Cannes, což o jejím přijetí jistě vypovídá své. Spoléhá na aplikaci využívající možností rozšířené reality, která umožňuje velice efektně skenovat postavy na plakátech a billboardech, jako by se z chytrého telefonu stal rentgen.

Studenti si touto cestou mohli vyzkoušet hledání nemocí a zranění, nacházení vhodných lékařských postupů a plnění stále náročnějších úkolů. Ti dobří pak mohli usilovat o to, aby se opravdu stali armádním medikem.

 

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co se Češi minulý týden na webu naučili? Správně registrovat auto i to, na co vlastně zemřel Stanislav Gross

Minulý týden se Češi při hledání informací online tvářili namíru zodpovědně. Nebo aspoň víc než obvykle. Na internetu je totiž víc než kdy jindy zajímal způsob, jak ověřit, že jsou řádně zapsaní jako majitelé auta. Do nejvyšších nárůstů webového hledání se ale jako obvykle promítly i nějaké ty známé osobnosti, jejich choroby a kauzy.