Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

 

Nechte komiky vyzkoušet novou Pepsi

Pepsi se při propagaci své nové nízkokalorické koly rozhodla zkombinovat myšlenky podobné „A co já?“ od Intelu a reakcím pro fanoušky od Old Spice Guye. Aby nám nabídla možnost nový nápoj alespoň virtuálně vyzkoušet, najala dvanáct komiků a přichystala takzvaný Internet Taste Test. Úkolem komiků je co nejvěrohodněji se převtělit do vybraných fanoušků na základě informací vyčtených z Timeline a v jejich kůži pak novou Pepsi ochutnat.

Chcete si novou Pepsi také virtuálně otestovat? Přihlaste se přes aplikaci na Facebooku, zatím nová videa přibývají každým dnem. Kromě výše uvedeného videa, kde v obou rolích vystupuje komik Rob Riggle, stojí za vidění třeba to následující, které už znázorňuje skutečnou fanynku:

Příběh auta poskládaný z tweetů

Kreativci argentinské pobočky Smartu vytvořili pěkný kousek umění přímo z tweetů na Twitteru. Když navštívíte účet Smart Argentina, chvíli máte pocit, že si tu hrálo malé dítě. Stačí ale podržet klávesu „J“ a před vašima očima se začne odehrávat příběh autíčka, které projíždí městem, kolem lidí, stromů, kostela nebo dalších aut.

Originální nápad, hodně trpělivosti a skvělá kampaň je na světě…

Najděte neviditelné zboží a je vaše

Neobvyklým způsobem se rozhodl oslavit své narozeniny online prodejce pánské módy, značka Mr Porter. Svým fanouškům přichystali její zástupci lov módních pokladů v prostředí augmentované reality a to postupně v Sydney, New Yorku, Paříži, Londýně a Hong Kongu.

Aplikace GoldRun, kterou si fanoušci stáhli do svých iPhonů, je nasměrovala na místa, kde pro ně byly ve virtuálních nákupních taškách schované dárky jako tenisky, manžetové knoflíčky nebo džíny.

Navrhněte výlohu v duchu oslav

Že se k sociálně-marketingovému životu začíná velmi rychle probírat také Pinterest, kterému jsme již věnovali samostatný přehled, dokazuje další aktuální kampaň. Světoznámý londýnský obchodní dům Harrods v ní mobilizuje své kreativní fanoušky, aby mu pomohli nadesignovat výlohu, která má oslavovat 60 let vlády současné britské panovnice Alžběty II.

Link na své nástěnky nazvané Harrods Street Party Window spolu s hashtagem #HarrodsWindows mohou uživatelé tweetovat na @HarrodsofLondon. Vítěz, jehož nápadem se Harrods ve finále skutečně inspiruje, vyhraje zájezd na oslavy do Londýna.

Intenzivní inspirace od fanoušků

Americká síť pizzerií Domino’s Pizza čelila před několika měsíci řadě stížností od nespokojených zákazníků. Místo toho, aby se pouze omluvila, začala se pídit po konkrétních návrzích na zlepšení. Ve spolupráci s reklamní agenturou CP+B a vývojářskou společností Napkin se pak pustila do vytváření facebookové kampaně Think Oven. Součástí této kampaně je aplikace, která se stala platformou pro potkávání názorů společnosti a zákazníků.

Tvoří ji dvě části – Projects a Idea Box. V první jmenované sekci najdeme konkrétní plány Domino´s Pizza (například návrh nových uniforem pro personál), na něž chtějí znát její zástupci názor od fanoušků, do druhé sekce pak mohou fanoušci umisťovat jakékoli tipy na vylepšení služeb. Nejlepší nápady nebo názory pak Domino´s Pizza oceňuje honorářem.

Zachraňte zvířecí život díky titulce Timeline

Každý rok jsou ve světě utraceny čtyři miliony domácích mazlíčků bez domova. Kreativní agentura Golin Harris proto pro Pet Smart Charities vytvořila kampaň Share a Pic, Save a pet, která využívá velké titulní fotky nového facebookového profilu. Pro všechny americké uživatele, kteří jsou ochotni poskytnout tento prostor ze své Timeline pro charitativní účely, vyvinuli speciální facebookovou aplikaci.

Pomocí aplikace vybere uživatel jedno zvíře z útulku v blízkém okolí, umístí jeho virtuální volání o pomoc místo své titulní fotky a zkusí tak obměkčit někoho ze svých přátel k adopci. Povzbuzující je, že touto cestou už bylo umístěno přes tři tisíce zvířat.

Knihy sjednocují lidi – teď už i na sociálních sítích

Americká nezisková organizace podporující gramotnost dětí, Reading Is Fundamental, rozjela celonárodní kampaň Book People Unite. Vyzývá všechny milovníky knížek, aby deklarovali svůj pozitivní postoj tím, že jej nasdílejí na Twitteru, Facebooku nebo Google+. Napíšou-li, že se považují za „book people“ a proč mají knihy rádi, mohou si zdarma stáhnout hymnu milovníků knížek (viz video), na které spolupracovala řada známých jmen a vyprodukovali ji The Roots, vítězové Grammy.

A protože jsou mezi uživateli stále populárnější videa ze zákulisí natáčení, organizace zveřejnila i to: