Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

Zahrajte si na piano v bannerové reklamě

Možná znáte Schroedera, hlavního hrdinu animovaného seriálu Peanuts, který miluje hru na dětské klávesy a poslouchá Beethovena. Agentura Crispin Porter + Bogusky si jej vypůjčila do originální hry v podobě bannerové reklamy, kterou jste mohli vidět například na titulní straně serveru New York Times, People.com nebo facebookové stránce MetLife.

Výzva „Pomozte Schroederovi s jeho velkým představením“ vás přenese do koncertního sálu a vaším úkolem je mačkat jakékoliv klávesy na vaší klávesnici v tempu, jakým hraje známá postavička. Počin zapadá do komplexnější motivační kampaně od MetLife nazvané „I can do this“.

Zatřeste si s Tic Tac a realita se rozšíří

Rozšířená realita, neboli AR, mezi marketéry dostává již celkem značný prostor. Letos už ji využily značky jako Taco Bell, Mattel, výrobce kondomů SKYN nebo již tradičně Starbucks. Jedním z posledních je nyní brand Tic Tac, který připravil poměrně komplexní kampaň nazvanou „Shake It Up“. Po stažení aplikace, která je zdarma k dispozici v Android Marketu nebo App Storu, můžete prohlížet inzeráty v tisku, na internetu i ve venkovním prostředí (včetně tří obřích billboardů na Times Square) rozšířené o prvky augmentované reality.

Například reklamní sdělení oznamující, že „84 procent lidí spí vždy na stejné straně postele“, vás přivede ke hře, kde hýbete se spícím panáčkem tak, aby se vyhýbal padajícím předmětům.

Šetřete s tweety pro AmEx

A nyní již slíbený Twitter. Držitelé platebních karet American Express mají od 6. března zajímavou možnost získávat okamžité slevy u obchodníků za své tweety. V rámci projektu Tweet your way to savings si mohou propojit svou platební kartu s Twitterem a pak už jen stačí vypustit tweet s jedním z vybraných hashtagů, díky kterému se na platební kartu automaticky načte speciální nabídka. Tu si uživatel jednoduše vybere přímo při placení danou kartou v konkrétním obchodě.

V praxi to funguje tak, že například tweet s hashtagem #AmexWholeFoods znamená okamžitou možnost vybrat si slevu 20 dolarů při nákupu za 75 a více dolarů v rámci obchodů Whole Foods.

Zahrajte si Scrabble přes Twitter

Výrobce stolní hry Scrabble se zase rozhodl podpořit propagaci její nejnovější verze Scrabble Trickster prostřednictvím jednoduché soutěže. Uživatelé Twitteru mohou na tematické microsite každodenně soutěžit o to, kdo vytvoří z nabízených sta znaků nejhodnotnější tweet. Každý den je vyhlášený autor nejvýše obodovaného tweetu, který získá jako dárek stolní verzi nové hry.

Problém pro české fanoušky Twitteru a Scrabble je ten, že Twitter Scrabble je v rámci lokální kampaně dostupný pouze v holandštině. Tak jako tak jde nicméně o zajímavý koncept.

Exkluzivní pohyblivé obrázky na Twitteru

Módní značka Burberry se letos rozhodla navázat na velký virální úspěch loňského Tweetwalku, kdy své nové modely představila s pomocí fotografií uživatelům Twitteru ještě před tím, než dorazily na skutečná mola. Tentokrát je vše ještě působivější díky tomu, že místo statických obrázků jde o krátké animace ve formátu GIF. Jejich kompletní přehled si můžete prohlédnout přímo v galerii na Twitteru.

Kromě toho se značka následně rozhodla celou show včetně pohledů do zákulisí streamovat na svém webu a facebookové stránce a nemůže chybět ani Pinterest.

Vyberte si souseda v letadle

O chystané novince od aerolinek KLM jsme informovali už v prosincovém přehledu a zajímavý nápad se od té doby proměnil ve skutečnost. Zákazníci mohou s pomocí služby Meet & Seat nahrát informace ze svých profilů na Facebooku a LinkedIn, takže se pak mohou vzájemně „lustrovat“ a vybírat si místo s povědomím o tom, jací lidé sedí vedle – především z hlediska profese a zájmů.

Projektu se celkem obsáhle věnovaly The New York Times, například server Search Engine Journal ale poukazuje i na možné hrozby. Své „oběti“ by si touto cestou mohli tipovat prodejci všeho možné nebo dokonce stalkeři. Na druhou stranu není třeba vidět svět hned tak černě a my si dokážeme představit třeba ambiciózního a kreativního člověka, který se takovým leteckým pitchem pokusí získat vysněnou práci.

Reklama jen pro ženy

Podobně jako první, ani poslední kampaň do našeho výběru sice úplně nezapadá, ale prostě nás zaujala. Nezisková organizace Plan UK se rozhodla zajímavým způsobem poukázat na malé šance žen v rozvojových zemích na vzdělání i jejich omezené možnosti při volbě vlastní budoucnosti. Na autobusové zastávce v Londýně nechala nainstalovat inteligentní billboard obsahující kameru, která dokáže rozeznat, zda před ní stojí muž nebo žena.

Zatímco ženám pustí čtyřicetivteřinové video popisující situaci dívek v rozvojových zemích, mužům se zobrazí pouze link na stránky neziskovky. Důvod je prozaický – aby si i britští muži vyzkoušeli, jaké to je nemít možnost volby.