Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

 

Kočičí reality show na Facebooku

Výrobce krmiv pro kočky Friskies se rozhodl přitáhnout pozornost neobvyklou kočičí akcí streamovanou živě přes Facebook. Od 6. února po dobu dvou týdnů budou kamery snímat šest vybraných koček, těch nejhravějších a nejbláznivějších, v hrací místnosti kočičích snů nazvané Friskies Plus Playhouse. Každý den od tří do šesti odpoledne východoamerického času mohou fanoušci stránek sledovat, co je v kočičím doupěti nového, prostřednictvím čtyř pohyblivých kamer.

Facebooková komunita navíc rozhoduje o tom, jaké nové hračky kočky dostanou. Čtyřnohé šelmy, které si touto cestou hledají adoptivní rodiny, tak nouzi o zábavu rozhodně nemají – už teď mohou dovádět s akváriem, dotykovou podlahou pro zvířata nebo lézt na speciální stěně. Wow.

Výbuch karavanu jako odměna pro fanoušky

Populární britský seriál Top Gear si opět nezadal ve své svéráznosti. Když jeho facebooková stránka přesáhla hranici deseti milionů fanoušků, tvůrci seriálu se jich zeptali, jaký mají zvolit způsob oslavy. Během necelých šesti hodin se objevilo na 7 832 návrhů, z nichž sami tvůrci vybrali jako nejlepší výbuch karavanu, což pravidelné diváky jistě nepřekvapí.

Ano, není to vlastně žádná kampaň v pravém slova smyslu, ale uznejte, že stojí za to.

Valentýnské překvapení od Starbucks

Řetězec Starbucks převlékl svou sváteční aplikaci využívající rozšířenou realitu do nového valentýnského hávu. Majitelům iPhonů a Androidů, kteří si aplikaci stáhnou do svého telefonu a ten pak namíří na speciální „srdíčkové“ kelímky na kávu, oživnou srdce do podoby létajících okvětních lístků.

Hlavním tahákem a lákadlem je ale to, že uživatel může toto kouzlo poslat své drahé polovičce prostřednictvím Facebooku nebo e-mailu.

Dva mobily na cestách

Skandinávské aerolinky Scandinavian Airlines ve své neotřelé kampani Couple Up to Buckle Up vsadily na v marketingu stále velmi populární QR kódy. Nabídka dvou letenek za cenu jedné, kterou mohou potenciální cestující najít ve facebookové aplikaci, na bannerech, ve své e-mailové schránce nebo v tisku, obsahuje dva QR kódy. Jeden z nich na svůj chytrý telefon naskenuje přímo zájemce, druhý pak jeho polovička.

Lexus na Facebooku předbíhá dobu

Japonský výrobce luxusních aut Lexus zřejmě nechce čekat, až Facebook představí Timeline i pro firemní profily, a iniciativu přebírá do svých rukou. Vytvořil facebookovou aplikaci Points of No Return, která je navržená právě do podoby časové osy typické pro Timeline.

Vaše jméno na závodním autě

Další důkaz o tom, že Twitter je ideálním prostředkem pro virální kampaně, podává asociace NASCAR s jezdcem Bradem Keselowskim. Ten na konci ledna vyzval své followery, aby si tipnuli, kolikátý skončí v závodě konaném 24. února. Z těch, kdo jeho příspěvek se svým odhadem retweetnou a zároveň se stanou followery hlavních sponzorů, pak bude náhodně vybráno 5000 uživatelů, jejichž nick bude zvěčněn na závodním autě Keselowského.

Akce má poměrně značný úspěch, jeden ze sponzorů Reese Towpower se z počátečních 150 následovníků dostal za pouhých deset dní na aktuální číslo 2 583.