Nejzajímavější kampaně na sociálních sítích

Jsou to teprve tři týdny, co jsme vydali Přehled nejzajímavějších kampaní na sociálních sítích, a už je zase z čeho vybírat. Kam se hranice sociálního marketingu posunuly tentokrát?

Nike vytváří graffiti z běžeckých tras

Společnost Nike ve svém průzkumu zjistila, že mladí lidé žijící v Amsterdamu považují běhání za nudné. Rozhodla se proto vytvořit parádní facebookovou aplikaci nazvanou Take Mokum, kde si mohou uživatelé na mapě města zachytit svou zdolanou trasu a vytvořit z ní umělecké dílo. Aby mladé lidi podpořil Nike v aktivním běhání ještě více, vytvořil i speciální běžecké kluby, kde se mohli naživo setkat lidé, kteří předtím sdíleli a následovali své trasy na Facebooku. Je docela zajímavé, co všechno se dá na mapu města pohybem namalovat:

Excelovský vzhled Facebooku pro „maximální utajení“

Zdá se, že společnost Diesel si dává pauzu od designování sexy džínů a uchyluje se k explicitní oslavě lidské hlouposti. Nelichotivě nazvaná aplikace Be Stupid At Work umí předělat Facebook do podoby excelové tabulky. Mohou ji využít všichni, kdo se i přes firemní firewall na Facebook sice dostanou, ale nechtějí nebo neměli by být při tom viděni. Nezaručujeme ovšem, že zrovna váš šéf falešný Excel plný lajků a komentářů snadno neodhalí.

Oblíbení knižní hrdinové jako přátelé na Facebooku

Dnešní mladí lidé jsou natolik pohlceni internetem a sociálními médii, že ztrácejí zájem o čtení knih. Právě s tím se rozhodl něco udělat portugalský vydavatel Leya a to vskutku inovativním způsobem. Ve smyslu, když nejde hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře, přináší knihy a jejich hrdiny mladým facebookovým nadšencům přímo pod nos. V rámci kampaně nazvané Fbooks teď Leya na Facebooku interaktivně vypráví knižní příběhy. Každý hrdina z propagované knihy získá svůj vlastní profil – lidé se s ním mohou spřátelit, prohlédnout si jeho profil a sledovat jeho nové příspěvky. Když se v knize objeví nějaká lokalita, uživatelé si ji mohou prohlédnout na Google Street View, píseň si pustí na YouTube a objeví-li se zmínka o skutečné osobě, dočtou se o ní v odkazu na Wikipedii. Je ovšem otázkou, co by na účty fiktivních postav řekl Facebook…

Recyklujte s Coca-Colou a staňte se králem

Že mohou Facebook Places posloužit nejen jako základ pro malobchodní marketing, ale i jako platforma pro úspěšnou kampaň na sociálních sítích, ukazuje neotřelý počin od Coca-Coly. Aby firma podpořila recyklaci svých plastových lahví v Izraeli, vyhlásila soutěž o krále recyklace. Na deset tisíc míst s kontejnery na láhve od Coca-Coly bylo označených jako Facebook Places – lidé se tam přihlašovali, fotili a sdíleli se svými přáteli na Facebooku. Ten, kdo recykloval nejvíce, pak byl vyhlášen králem. Hlavní ale je, že dnes všichni Izraelci vědí, kde je jejich nejbližší kontejner.

Jaké je to, vozit Hankse?

Výrobce aut Ford se zapojil do kampaně na sociálních sítích, která přináší scény ze zákulisí nového filmu Toma Hankse nazvaného Larry Crowne. Cílem je nejen propagace tohoto filmu, ale i nového Fordu Fiesta. Průvodcem kampaní se už loni stal Hanksův asistent, který herce Fiestou vozí každý den do práce. A hlavním tahákem je, že se lidé, kteří budou sledovat dění kolem asistenta Bo Stevensona alias FiestaBo, mohou dozvědět, jaké to je vozit Toma Hankse a jaké to je vozit jej v nové Fiestě.

Intel bloguje o významu technologie

Celá kampaň začala už v lednu, kdy společnost Intel představila první ze série videoblogů nazvaných Visual Life. V nich tvůrci reklamní agentury Amsterdam Worldwide představují úspěšné osobnosti a jejich pohled na to, jak jim technologie změnily nebo usnadnily život. První video dokumentovalo život módního blogera a fotografa Scotta Schumanna. Video mělo během pouhých dvou týdnů na čtvrt milionu zhlédnutí a YouTube kanál společnosti Intel díky tomu získal dvakrát tolik návštěv. Poslední video, které také apeluje především na inovativní technicky zdatné jedince, zachycuje mladý čínský pár, který fotí originální svatební fotografie.

Využití sociálních sítí pro dobrou věc

Sociálních sítí lze využít i k intenzivní osvětě a v oblasti zdravotní prevence. Důkaz o tom přinesla i kampaň neziskové organizace The Century Council nazvaná Ask Listen Learn, která bojuje proti řízení v opilosti a pití alkoholu před dosažením plnoletosti. Vtipné video naviguje děti k tomu, aby říkaly ano zdravému životnímu stylu a ne pití alkoholu. Skrze YouTube kanál společnosti zhlédly video miliony lidí – za tento skvělý úspěch může i využití formátu videoreklamy TrueView.

Soutěž o nejhezčí miminko

A ještě tu máme něco roztomilého na závěr, stejně jako minule. Kanadská firma Johnson´s Baby Canada vyhlásila soutěž o nejhezčí miminka – rodiče, kteří poslali fotku své ratolesti, ji pak mohli spatřit přímo na stránkách společnosti. Těchto pár minut miminkovské slávy společnost Johnson´s Baby Canada téměř nic nestálo a přitom se během pouhých tří týdnů ztrojnásobila její fanouškovská základna. Tento krok se ukázal jako výtečný recept na získání mnoha lajků, komentářů a tím pádem i lepšího facebookového EdgeRanku.