Nejzajímavější kampaně na sociálních sítích

 

Kromě silného zastoupení dobročinných témat zaměřených na ženy, chudobu, matky či recyklaci je stále zřetelný také vliv Pinterestu, který se už zjevně vedle Facebooku či Twitteru ustálil jako oblíbený marketingový nástroj. Teprve nedávno jsme pinterestovým kampaním věnovali samostatný článek a od té doby nechyběly v žádném našem výběru.

Pint the Peugeot

Když už jsme u Pinterestu, připomeňme si ještě úvodem nedávnou a poměrně propracovanou kampaň Peugeotu Panama. Tu jsme sice již před časem krátce zmiňovali, od té doby ale vzniklo také video, které všechny prvky kampaně představuje mnohem podrobněji. Profil panamského Peugeotu na Pinterestu si navíc stále můžete sami osahat.

Kromě propojení s dalšími sociálními sítěmi mohli uživatelé také hledat ukryté obrázky a skládat tak puzzle, soutěžit o ceny, objevovat různé vizuální zajímavosti tematicky spojené s každým modelem a podobně.

Recyklujte svoje statusy

Jestli vás štvou přátelé, kteří ne a ne začít recyklovat, můžete vyzkoušet řešení od Honest Tea. Kampaň nazvaná The Great Recycle využívá aplikaci, která sama recykluje staré statusy a přidává k nim výzvu k ekologickému nakládání s odpadem. Někdy je docela zajímavé, jaké statusy vyplavou na povrch. Výmluvný důkaz, že ne všechno staré patří do smetí.

Aplikace současně funguje jako závazek pro každého uživatele. Při jejím spuštění si lze dát za úkol určitý počet lahví, o jejichž recyklaci se každý týden postaráte – ať už to budou vaše vlastní lahve, nebo ty, které najdete na ulici.

Nenechte si zkazit sebevědomí

Nezmínit nemůžeme ani The Ad Makeover od australské pobočky společnosti Dove, facebookovou aplikaci, která vyvolala poměrně velký rozruch a silnou mediální odezvu. Vychází z předpokladu, že běžné reklamy ženy zbytečně deprimují a i to je jeden z důvodů, proč si jen čtyři procenta z nich myslí, že jsou krásné. Proto umožňuje posílat do světa pozitivní a motivující reklamy, které mají teoreticky šanci nahradit ty negativní.

Společnost sice fakticky nemá jak zajistit, že uživateli vytvořené a Dovem zaplacené pozitivní vzkazy vytlačí právě ty špatné reklamy, ale myšlenka je to každopádně zajímavá.

Nemůžete si vybrat? Poradí vám ramínko

Módní značka C&A se v Brazílii rozhodla vylepšit svou image netradičním propojením online a offline světa. Oblečení rozvěsila na speciálně vytvořená digitální ramínka, která v sobě obsahují počítadlo Like udělených danému produktu. Každý návštěvník si pak mohl porovnat, které zboží je na Facebooku nejpopulárnější a které naopak žádnou tlačenici zdvižených palců nevyvolává. Nyní už je k dispozici i anglické video:

Samozřejmě je otázka, nakolik je zrovna počet Like důležitým kritériem při výběru oblečení, ve výsledku ale nejspíš stejně bylo důležitější prostě ukázat značku C&A v novém, modernějším světle.

Přežijete s 30 korunami na den?

Sociální média si jako nástroj šíření zvolila také kampaň Live Below the Line, která je spíš než provedením zajímavá obsahem. Již několikátý rok v řadě se v různých zemích snaží změnit pohled na chudobu tím, že vyzývá uživatele internetu, aby se pokusili pět dní za sebou vystačit na jídlo s jedním a půl dolaru. Právě tuto částku totiž denně za potraviny průměrně utratí 1,4 miliardy nejchudších lidí planety.

Stránka kampaně nabízí také nejrůznější tipy na konkrétní potraviny a recepty, které umožňují najíst se za v přepočtu přibližně 30 korun i v podmínkách vyspělého světa. Informování o akci probíhá prostřednictvím hashtagu #belowtheline.

Uctěte své matky s Pinterestem

Hned dvě kampaně se rozhodly na podobném principu spojit oslavy dne matek s dobročinností a obrázkovými nástěnkami. Organizace Water.org vytvořila projekt Mothers We Honor, který na webu a současně na Pinterestu umožňuje vytvářet virtuální přání matkám, která se svým stylem podobají obrazcům vytvářeným ženami v Jižní Asii. Spolu s přáním mohou uživatelé odeslat také příspěvek na charitativní programy.

Stejnou cestou se vydala také organizace Opportunity International, ta si ale namísto přímého propojení s Pinterestem vystačila s jeho webovou napodobeninou a trochu jiným designem.

Když boty, tak přes Twitter

Závěrem ještě jedno řešení, které zajímavým způsobem využívá Twitter k řešení offline problému a komunikaci se zákazníky. Společnost Nike se při představování nových produktů těší podobnému zájmu jako Apple a před obchody proto vznikají dlouhé fronty těch, kdo cítí potřebu být mezi prvními majiteli. To je sice hezký důkaz oddanosti, organizačně ale často vznikají nepříjemné situace. Značka se to rozhodla vyřešit vytvořením vlastního RSVP systému, který se opírá o Twitter.

Jednotlivé obchody v náhodných časech odtweetují hashtag k danému produktu a fanoušci mají přesně hodinu na to, aby stejně tak odpověděli v podobě přímé zprávy a k hashtagu přidali velikost nohy a některý z identifikačních údajů. Ti nejrychlejší si tak boty zarezervují a po potvrzení si je v den spuštění prodeje mohou přijít v klidu vyzvednout. Bonusem pro Nike je buzz mezi uživateli Twitteru.