Nejzajímavější kampaně na sociálních sítích

Létu už odzvonilo a přišel nejvyšší čas poohlédnout se, jaké zajímavé sociálně-mediální kampaně během něj vznikly. Navazujeme tak na náš nepravidelný seriál, který přinášíme už popáté (poprvé, podruhé, potřetí, počtvrté).

Letní láska s Cola-Colou

Izraelská Coca-Cola se rozhodla toto léto propojit online zážitky svých fanoušků s jejich reálným světem. Přinesla Facelook, aplikaci sloužící k přidávání příspěvků ze speciálního přístroje umístěného na ulici, akcích a podobně. Fanoušci se zaregistrovali přes Facebook a pak už jen stačilo přijít k vybranému přístroji, kde mohli vkládat příspěvky, komentáře či palce nahoru bez nutnosti použít svoje přihlašovací údaje. Automaticky je totiž přihlásila facebooková technologie pro rozlišení obličejů. Izrealci tak celé léto s radostí sdíleli své zážitky a to pod hlavičkou Coca-Coly.

Zapařte s Justinem Biebrem

Světoznámá chlapecká hvězda vydala na konci července DVD verzi svého alba Never Say Never a potřebovala k tomu řádně podpořit jeho prodej. Úlohy se zhostila agentura The Branding Farm, která ze dne vydání nového DVD vytvořila sociální pseudo-svátek doprovázený už tři týdny dopředu nejrůznějšími akcemi. Zájem fanoušků byl podporován viditelným odpočítáváním času, každodenními překvapeními od Biebrova plakátu v životní velikosti až po recept na jeho oblíbený koláč. Nejpopulárnějším dárkem pak bylo Twitter pozadí, na kterém byl zpěvák vyfocený a podepsaný, přičemž jeho fanoušek mohl umístit svou fotku do prostoru vedle něj. A výsledky kampaně? 242 milionů sociálních impressions, 22 tisíc sdílení a především přes 40 tisíc kliknutí na tlačítko „koupit“.

Rytmus v kelímku Activie

Sociální marketéři mohou mít leckdy těžkou hlavu z toho, jak propagovat jogurt, jehož hlavním účinkem je dopomoci lidem ke zdravému chození na záchod. S novým nápadem, jak podpořit konzumenty, aby sdíleli myšlenku Activie, přišla brazilská odnož agentury Wunderman. Vše začalo sloganem „dejte svému životu nový rytmus“, který se měl prosadit v rámci sociálních sítí. Následovalo vytvoření obřího kelímku Activie, který se stal pódiem pro tři improvizující hudebníky. Tématem songů byly přitom životy samotných facebookových fanoušků, kterými se hudebníci měli inspirovat. Songy byly umístěny na zdi všech fanoušků Activie, čímž se dostaly i do široké sítě jejich přátel, k celým 200 tisícům lidí.

Hello Kitty produkty odkudkoli z Facebooku

Sanrio, prodejce výrobků se známou animovanou postavičkou, si najal coloradskou agenturu Room 214. Cílem bylo vytvořit na Facebooku základnu, která by zájemcům poskytla okamžité informace o všech produktech dostupných ve všech Sanrio pobočkách ve státech. Vytvoření počáteční databáze blíže popisuje následující video. Výsledkem bylo zvýšení návštěvnosti stránek prodejců o několik set návštěv během několika týdnů, což není pro testovací kolo vůbec špatné.

Kampaň za ekologičtější Barbie

Zatímco všechny výše zmíněné kampaně se orientovaly na propagaci nějakého produktu nebo značky, v této kampani šlo neziskové organizaci Greenpeace o změnu výrobních postupů známé firmy Mattel. Greenpeace zjistil, že Mattel při výrobě balení na populární panenky používá buničinu ze stromů z ohrožených indonéských pralesů. Na sídlo společnosti umístili aktivisté tento obří transparent znázorňující Kena, jak se rozchází s Barbie kvůli její podpoře odlesňování.

Na tematické facebookové stránce se lidé dozvěděli všechny bližší informace a skrze Facebook Connect zde mohli snadno poslat protest vedení společnosti Mattel, což také dělali. Jak ukazuje současná podoba webu, iniciativa měla úspěch a Mattel své postupy přehodnotil.