Nejzajímavější kampaně na sociálních sítích

 

Přehled zajímavých kampaní na sociálních sítích jsme vám během léta přinesli už dvakrát (poprvé a podruhé), a protože jejich příval nekončí, budeme v tom čas od času pokračovat i nadále. Už proto, že mnohé z nich jsou nejen velmi inspirativní a profesně poučné, ale prostě i lidsky působivé a fascinující. Doufáme, že vás náš výběr zaujme i tentokrát.

Spokojený fanoušek se usmívá

Izraelský výrobce džusů Prigat pochopil, že nejlepší vazbu se značkou si lidé vytvoří prostřednictvím emocí. Na přelomu roku se proto rozhodl vytvořit kampaň, která z lidí úsměvy doslova „vymačká“. Společnost vyrobila odšťavňovač, který napojila na facebookovou aplikaci a doplnila ho o technologii rozpoznání obličeje. Každý uživatel, který obdařil aplikaci svým úsměvem, pak pomohl k vymačkání pomeranče. Lidé nahráli 20 tisíc rozesmátých fotografií a vymačkali tak 40 tisíc pomerančů, přičemž získaný džus získaly dobročinné organizace. Stránka získala 30 tisíc fanoušků, což znamenalo růst o 300 procent.

Virál, který umí zaujmout

Nejen letošní Viral Fest se stal důkazem, že smrt virálního marketingu je daleko. Přestože Bahrajn patří k nejmenším státům na světě, dokázala tamní společnost Batelco (Bahrain Telecommunications Co.) získat úctyhodných 250 tisíc fanoušků, 70 procent tamní facebookové populace. Není divu, že se její reklama letos dostala i na shortlist TEDu. K šíření působivého virálu s názvem Infinity přispěly upoutávky v kinech, kiosky na letištích či v obchodech a propojení s Facebookem, kam lidé mohli díky aplikaci napojené na kameru v počítači nahrát svoje reakce v průběhu sledování videa.

Pepsi, Foursquare a léto

V průběhu července rozjela svou velkou letní kampaň Pepsi. Spoty s odvázaným medvědem Uncle Teddym, které se jako obvykle nebojí strefovat do Coca-Coly, běží kromě Facebooku a YouTube i ve velkých amerických televizích a vůbec poprvé vybízejí masové televizní publikum, aby značku sledovalo na Foursquare. Tam Pepsi nahrála celou řadu zajímavých lokací jako jsou pláže, parky, bazény nebo koncerty a každý, kdo se checkne na třech z nich, může – jak jinak – soutěžit o letní ceny. Pepsi útočí skutečně na všech frontách a kromě využití Twitteru si zaplatila i klíčová slova „coca-cola“ na Googlu, aby uživatele přivedla na YouTube na svůj medvědí spot.

Trailer jak má být – s přáteli

Deset bodů z deseti za kvalitu zpracování si zaslouží kampaň na úspěšný upírský seriál od HBO, True Blood. Nová série oslovila fanoušky tím nejlepším možným způsobem a vtáhla je přímo do děje. Speciální facebooková aplikace vám snadno umožní vložit tváře a jména necelé desítky svých přátel (plus svou vlastní) do několikaminutového traileru a věřte, že výsledek za jeden Like rozhodně stojí. Podívejte se na naše vlastní video pro lepší představu. Hrají: Tom Čupr, Pavel Doležal, Petr Melničuk, Martin Svoboda, Ondřej Aust a další. Featuring: Olda Neuberger. Jen škoda, že aplikace nemá ráda háčky…

Za málo peněz, hodně domén

Když nemůžete utlouct konkurenci reklamním rozpočtem, mohou vám bitvu vyhrát právě sociální média. Předvědčil se o tom prodejce domén Network Solutions a jeho agentura CRT/tanaka. Cílem bylo postavit se během Super Bowlu konkurenčnímu GoDaddy.com s jeho televizními reklamami za miliony dolarů. Rozpočet byl 200 tisíc dolarů a nástrojem YouTube a Twitter. Twitter posloužil k šíření parodických videí GoGranny a přesnému cílení promyšlených tweetů na influencery. Během víkendového Super Bowlu vzniklo přes 3500 tweetů na téma GoGranny (i od lidí jako je Brian Solis) s 20 miliony impresí. Prodej domén .CO, na nějž byla kampaň cílena, se zvýšil o 500 procent.

Propagujte sami sebe

Podobný koncept jako tvůrci seriálu True Blood zvolili pro uvedení nové série svého seriálu v Nizozemí také autoři Mad Men. Tentokrát nicméně ve hře nejsou přátelé, ale jen uživatel samotný. Prostřednictvím stylové aplikace a několika přednastavených voleb si mohl na základě fotografií vytvořit vlastní tematické plakáty, které zároveň pomáhaly propagovat celý seriál. Nejlepší reklamy uživatelů se zároveň dostaly do časopisu BLVD Man a na billboardy v Amsterodamu.