Nejúspěšnější čeští instagrameři: Český Instagram se již velmi podobá tomu světovému

Definice úspěchu na sociálních sítích je složitá. Pro někoho je úspěch, že může díky Instagramu spolupracovat s oblíbenou firmou, pro jiného je to velké množství pozitivních komentářů u sdílených fotek. Všeobecně uznávaná pomyslná veličina určující úspěšnost daného instagramera je však počet followerů neboli sledujících.

Čeští instagrameři se těmito počty samozřejmě nemohou vyrovnat světovým celebritám a značkám, které se v mnoha případech pohybují okolo stovky milionů sledujících, ale v rámci naší země jsou na tom i tak minimálně velmi dobře.

Instagramový gól

Na první příčce se již dlouho umisťuje fotbalový brankář Petr Čech (@petrcech), který s počtem 1,7 milionu sledujících jistě již brzy atakuje dvoumilionovou hranici. Důvodem jeho úspěchu je to, že hraje s anglickým klubem Arsenal FC, a tedy je pro něj jednodušší získat fanoušky i v zahraničí. Lidi si však získal také svým příběhem, kdy se po těžkém úrazu dokázal znovu postavit na nohy a vrátit se k fotbalu.

Sklapovačky a sedm stovek tisíc sledujících

Druhé místo potvrzuje, že trend zdravého životního stylu má i u nás už spoustu příznivců. S více než 730 tisíci sledujících se na něm umisťuje Zuzka Light (@zuzkalight), která se na svém Instagramu a blogu zabývá cvičením a zdravou výživou. Zde opět velmi pomáhá, že žije v Kalifornii a veškerý obsah sdílí v angličtině, tudíž jej činí zajímavým i pro zahraniční sledující.

Z frajírka v kožichu (nejen) instagramovou hvězdou

Třetí příčku neokupuje nikdo jiný než nejznámější český moderátor Leoš Mareš (@leosmares), který se rovněž na předních místech umisťuje již velmi dlouho. V nedávné době mu však k novým fanouškům velmi přispěla kauza s Kazmou, ze které u mnohých vystoupil jako oběť, ale také ukázal svůj charakter tím, že kolem dopravní nehody neprojel ale zastavil a pomohl. Aktuálně má na Instagramu přes 670 tisíc sledujících.

Žebříček plný osob zabývajících se jen sociálními sítěmi

Nutno tedy poznamenat, že žebříček vedou osoby, které se primárně zabývají něčím jiným než sociálními sítěmi. Chcete-li na Instagramu uspět a získat statisíce followerů, zdá se, že dobrou cestou je stát se slavným fotbalistou, fitness trenérkou nebo moderátorem.

Dále je však žebříček plný i osob, pro které jsou sociální sítě plným úvazkem. Těsně za Leošem Marešem je youtuberka Shopaholic Nicol (@shopaholicnicol) nebo nyní již bývalý youtuber Jirka Král (@jirkakral). Moc pozadu není ani zpěvák Ben Cristovao (@bennycristo). Všichni zmínění mají na kontě šestimístné číslo začínající šestkou.

Youtubeři pak ovládají i zbytek žebříčku, kde se nachází například Kovy (@kovy_gameballcz), Expl0ited (@expl0ited_) nebo Jmenuju se Martin (@martin_carev). Z dam pak můžeme zmínit blogerku Barboru Ondráčkovou (@fashioninmysoul).

Trend nahé pravdy

Obecně lze říci, že se český Instagram již velmi podobá tomu světovému. Každý se rád pochlubí, ať už jde o vypracované tělo, ovocný koláč nebo dokonalý makeup. Lidé se rádi chlubí také cestováním a přidávají fotky z různých koutů světa.

Zajímavým trendem poslední doby je ukazování „nahé pravdy“, kde se holky fotí bez makeupu, videa jsou vkládána bez upraveného zvuku, fotografie jídla nejsou zásadně retušovány. Jde o jakousi snahu ukázat věci reálné, takové jaké opravdu jsou, bez filtrů a přikrášlování. Typickým příkladem je projekt Za normální holky (@zanormalniholky), ke kterému se pod hashtagem připojují stovky příznivců.

Total
1
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak funguje spojení Youtuberů a značek? Reálné postoje, skuteční vlogeři, úspěchy a česká čísla

Videoblogeři jsou fenomén. A začínají být fenoménem nebývalým. U těch, kteří na internetu tráví hodiny a pouští si jejich videa, po stovkách lajkují a sdílejí příspěvky na sociálních sítích nebo nakupují podle toho, co jim ve svých videích doporučili. Nebo co bylo vidět v pozadí. Nebo co jen tak mimochodem vlogeři jedli. Nebo... za co jim značky zaplatily.
Přečtěte si více

Facebook představil mobilní reklamu pro aplikace

Po Sponsored Stories Facebook představil další formát inzerce určený pro mobilní zařízení. Je určen pro vývojáře mobilních aplikací a měl by jim usnadnit získávání uživatelů. Nepotřebuje sociální kontext, platit se bude za proklik a nyní je testován s několika vybranými partnery.