Nejnovější experiment Twitteru náhodně mění “favourite” na retweet

Twitter se svým nejnovějším experimentem zkouší zobrazovat uživatelům nahodně vybrané tweety, kterým některý z jimi sledovaných účtů dal Favourite. Uživatelům tím ale velkou radost nedělá.

Twitter všemožně experimentuje s tím, jaké tweety svým uživatelům zobrazuje. Nedávný experiment například malé části uživatelů zajistil, že viděli náhodně vybrané tweety od účtů, které nesledovali sami, ale sledovali je jimi sledované účty.

Před několika dny Twitter spustil další podobný experiment, na který upozornily The Next Web a Business Insider. Služba v jeho rámci opět zobrazuje uživatelům tweety od účtů, které sami přímo nesledují, ale které sledují jejich kontakty. Tentokrát ale nejde o ledajaké tweety, ale jen o ty, které tyto kontakty označily tlačítkem Favourite, tedy obdobou tlačítek Like z Facebooku a +1 z Google+.

favourited in stream

Soudě podle reakcí uživatelů, kteří mají novinku aktivní, nemají z ní o mnoho větší radost než v případě zmiňovaného dřívějšího experimentu Twitteru. Klíčové je, že Twitter svůj obsah nijak nefiltruje. Pokud uživatel sleduje aktivních účtů více než několik desítek, může už být problém vzniklý obsah stíhat číst. Pokud je aktivních účtů několik set, je to už prakticky nemožné, pokud na čtení Twitteru nemáte velkou část dne.

Je proto zřejmé, že tweety navíc, které se uživatel nerozhodl “odebírat” tím, že by jejich autory sledoval, už tak přecpaný feed ještě dále nafukují. Pokud si uživatelé mají vybrat mezi tweety od účtů, které sledují, a od účtů, které nesledují, většina prostě dává přednost sledovaným účtům.

Funkce je zřejmě okoukaná od Facebooku, a jeho zvyku zobrazovat uživatelům obsah, kterému jejich přátele dali Like nebo jej okomentovali. Jenomže na Facebooku to dává smysl. Největší sociální síť totiž obsah přísně filtruje podle mnoha ukazatelů naznačujících relevanci. Proto za každý příspěvek, který takto zobrazí, velmi pravděpodobně vynechá jiný méně zajímavý, a celková informační zátěž se tak nezvyšuje.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Diskuze: Jak správně počítat Engagement Rate na Facebooku?

Pro všechny, kdo na sociálních sítích nemohou měřit svou úspěšnost čistě objemem prodaného zboží, bývá jednou z klíčových metrik engagement, tedy schopnost zapojit uživatele. Jak tuhle zdánlivě jasnou hodnotu získat, to ale občas bývá předmětem sporů. Se svým slovem do pranice přišel Jakub Mach ze ZoomSphere a nás rozhodně zajímá, jak se na to díváte vy. Pojďme si v tom konečně udělat jasno!