Nejnápaditější slovenské reklamy potřetí: Jiný přístup

 

O vítězích Zlatého klince 2012 se rozhodne (mimochodem i s přispěním Vojty Bednáře) v závěru tohoto týdne a my bychom vám rádi ukázali, proč se i z pohledu českého internetového profesionála či fanouška vyplatí slovenskou přehlídku sledovat. Na rozdíl od českých Internet Effectiveness Awards, které jsme podobně mapovali minulý rok, není v tomto případě hlavním a jediným měřítkem efektivita, ale spíš kreativita a schopnost zaujmout. Třetí výběr se bude točit kolem toho, jak se dá běžná reklama proměnit jiným pohledem na věc.

FACES of Europa 2

Podobné kampaně obvykle vídáme spíše na západ od našich hranic a ani tam nejsou k vidění každý den. Málokterá značka má totiž i dnes odvahu povýšit Facebook z doplňkového na stěžejní prvek rozhlasové, billboardové nebo rovnou televizní kampaně. Stanice Europa 2 se k tomu všemu odhodlala a umožnila fanouškům, aby skrze facebookovou aplikaci dostali svoje tváře přímo do televizní reklamy a na billboardy.


Je faktem, že zrovna Europa 2 si to s ohledem na silnou facebookovou komunitu a současně významnou přítomnost v offline médiích mohla dovolit, i tak ale zašla nesrovnatelně dál, než je při lovení a bavení fanoušků obvyklé – a to jistě i pokud jde o náklady.

Love Cures

Ryze atmosférických a hravých videí na úrovni je u nás bohužel po málu. Když se objeví nějaké kvalitní, je to důvod k radosti, obzvláště ve spojení se zajímavou kampaní. K Valentýnu připravil jedno takové video výrobce kartáčků Curaprox, a pokud nejste úplní cynici, určitě vás hudebně i barevně příjemně naladí.


Video bylo doplněno o stránku 5460dovodov.sk, jejíž název je odvozen od počtu vláken v každém kartáčku. Kromě jiných možností si zde uživatelé mohou spot mírně personalizovat a vytvořit tak unikátní valentýnské přání pro svou drahou polovičku. Během dvou týdnů před Valentýnem se na Slovensku údajně podařilo díky videu prodat 12 tisíc kartáčků.

Kurier.nemeckysprinter

Ne vždycky je potřeba přemýšlet jen nad tím, jak facebookové funkce využít pro svou kampaň. Někdy je lepší se zamyslet nad tím, jakou funkci byste Facebooku mohli přidat. Značka Schweppes by mohla vyprávět, její propracované aplikace na úpravu profilů vždy zabodovaly. Mercedes-Benz Slovakia se skrze aplikaci Sprinter kuriér rozhodl nabídnout datové úložiště, díky němuž lze přes facebookové zprávy zdarma posílat soubory až do velikosti 500 MB.


Agentura Made by Vaculik tak o dobrý měsíc předběhla samotný Facebook, který podobnou funkcionalitu teprve minulý týden zpřístupnil v rámci Skupin. V tomto případě ovšem platí omezení na pouhých 25 MB, takže se Sprinterem toho pořád odvezete dvacetkrát víc.

Aký bezpečný je tvoj Facebook profil?

Úkol zábavně zpropagovat bankovní produkty jako je spořící účet nebo zabezpečení internet bankingu jistě dokáže odstrašit nejednoho kreativce – a nakonec i uživatele, když se setká s výsledkem. Tatra banka nabídla poměrně zajímavou facebookovou aplikaci, která zhodnotí zabezpečení vašeho profilu z hlediska různých rizikových faktorů (my jsme prošli na 100 %) a navíc se pokusí uhodnout vaše heslo. Pokud se jí to skutečně podaří, měli byste se nad sebou vážně zamyslet. Jako bonus pak můžete dostat i různé tipy.

Tahle banka se vůbec snaží svoje fanoušky zabavit všemi možnými způsoby. Prostřednictvím aplikace Príbeh profilu umožňuje sledovat pomyslné zhodnocování facebookového profilu a vytvořit z něj efektní půlminutové video, novou kartu propagovala přes aplikaci Doodles Cup, kde si lze navrhovat 2D závodní tratě a vzájemně se na nich testovat, a díky projektu Veršovaný status zase vznikla báseň čítající 12 tisíc řádků.

Originálna Tichá Noc

A protože za sebou už máme téměř 20 reklam ze Zlatého klince, je na čase všechen ten rachot ztišit. Jak správně poznamenává Kaspen/Jung von Matt, reklama někdy umí vyrobit víc hluku, než by bylo nutné – a z toho také vyšli při přípravě svého posledního vánočního přání.


Tak díky za pozornost a užijte si to ticho