Nejnápaditější slovenské reklamy podruhé: Trocha punku

 

O vítězích Zlatého klince 2012 se rozhodne (mimochodem i s přispěním Vojty Bednáře) v závěru tohoto týdne a my bychom vám rádi ukázali, proč se i z pohledu českého internetového profesionála či fanouška vyplatí slovenskou přehlídku sledovat. Na rozdíl od českých Internet Effectiveness Awards, které jsme podobně mapovali minulý rok, není v tomto případě hlavním a jediným měřítkem efektivita, ale spíš kreativita a schopnost zaujmout. V rámci druhého podtématu vám ukážeme trochu divočejší a konvencemi nesvázanou stránku slovenského marketingu.

Banner pre mužov

Mediální rozpočet 1000 eur stačil na to, aby značka Liderin od Walmarku rozjasnila den mnoha slovenských mužů. Autoři nápadu vyšli z předpokladu, že konec roku je pro manažery kritický a stres negativně ovlivňuje také jejich sexuální život. Proto na servery jako financnik.sk umístili speciální banner, který dokázal všechny obrázky automaticky nahradit jinými, poněkud poutavějšími. A vše si můžete vyzkoušet i přes stránku liderinefekt.sk, schválně zadejte třeba adresu našeho webu…

Během prvních dvou týdnů tuto stránku navštívilo 50 tisíc lidí a už tři hodiny po nasazení banneru dosáhlo CTR hodnoty 15 procent. Kombinace původních titulků a textů různých webů ve spojení s obrázky polonahých dívek pak navíc dokázala na dlouho zajistit obsah i pro facebookovou stránku. Navíc je prý vědecky prokázáno, že pohled na ženská ňadra u mužů snižuje míru stresu.

Tvoja výzva

Někdy je nesmírně příjemné přestat si brát servítky a říct na rovinu, co si myslíte. Třeba že jste lepší běžec než váš kolega, že Košice jsou lepší než Bratislava, nebo že blondýny jsou lepší než brunety. Jako nápad pro kampaň značky Nike v rámci Bratislavského maratónu posloužilo právě vědomí toho, že většině sázek předchází nějaká provokace. Záměrně tak vyprovokovala jednotlivé skupiny a konkrétní běžce, aby se k běžecké sázce vyhecovali.

Kombinace aplikace, čipu a speciálního koberce pak zajistila, že se všechny uzavřené sázky automaticky vyhodnocovaly v přímém přenose. Oba účastníci sázky ještě navíc získali potvrzený certifikát s výsledkem. Koncept se nakonec Nike rozhodl převzít i pro své další akce a my se vůbec nedivíme.

Braňo Mojsej & festival Topfest

Pokud nevíte, kdo to jsou Mojsejovci, asi tenhle kousek příliš neoceníte. Ale když už máme v názvu článku ten punk, nemůžeme ho vynechat. Festival Topfest založil svou propagaci právě na tom, že lidi jako je Braňo Mojsej na něm nepotkáte. Kromě pobavení návštěvníků se ještě před začátkem kampaně povedlo pod falešnou identitou prodat i několik fingovaných fotografií z natáčení spotu bulváru, který jejich otištěním pomohl akci propagovat.

Na zajímavou kampaň ale postupně zareagovala i jiná velká média a Topfest prodal o 42 procent vstupenek více než před rokem.

Český turista

Přiznejme si to, i my Češi se často musíme stydět za to, jakou pověst mají naši neohrožení turisté při výpravách do slovenských Tater i jiných zemí. A podle toho také vypadají výsledky na dotaz „český turista“ v Googlu. Právě na tomto škodolibém tvrzení založila svou virální kampaň pojišťovna Union. Zprávu úspěšně rozšířila do médií a pro zmíněná klíčová slova si zároveň zaplatila reklamu v AdWords.

Všem návštěvníkům se nad výsledky hledání objevila reklama Union chlubící se heslem: Poisťujeme aj Čechov! Tak už víte, kde se pojistíte před příštím výšlapem v sandálech na Gerlachovský štít?

Miss Viaderm prirodzená krása

Abychom částečně odčinili první sdílenou kampaň, podělíme se s vámi i o tento zajímavý koncept z oblasti ženské krásy. Plusové body si Viaderm zaslouží i za odvahu, neboť se stal partnerem Miss Slovensko a přitom vlastně ukázal, že je to celé tak trochu habaďůra. Lidé mohli prostřednictvím aplikace hlasovat o nejkrásnější finalistku v její přirozené podobě, bez veškerého makeupu a vylepšování.

Pro podtržení výsledného dojmu bylo vstupenkou do hlasování v této speciální kategorii (která se nicméně stala oficiální součástí programu) také facebookové pexeso, kde je třeba vždy současně otočit obrázek nalíčené a nenalíčené missky. Rozdíl je to opravdu zásadní a je to také dobrý podnět k zamyšlení.

Najkrajšia valentínka s Oblinou

Přiznáváme, že tuhle píseň zařazujeme tak trochu v naději, že jí konečně dostaneme z hlavy. Operátor FunFon přisoudil své valentýnské postavičce velmi odvážné proporce, ale sázka na chytlavou odrhovačku se víc než vyplatila. Dodnes vynesla videu téměř 600 tisíc zhlédnutí a Oblina přerostla v širší (haha) koncept a dlouhodobou kampaň.

V rámci kampaně mohli uživatelé nahrávat i své vlastní písničky s podkresem originálního videa a vznikly tak stovky velmi zajímavých výtvorů. Jak vidno, někdy zafungují i nečekané věci.

Horkýže Slíže v škole – drsná verzia

A jak jinak nás punkový výběr zakončit, než tímhle výkřikem od kapely Horkýže Slíže. Těsně před natáčením oficiálního televizního spotu na téma bezpečný internet pro Slovak Telecom odpálila kapela na zvukové zkoušce trochu drsnější verzi propagační písničky, která „unikla“ na internet.

Samotné video najdete i na YouTube, až si ho budete chtít pustit znovu…