Nejlepší facebookové hry roku 2012 ukazují, že časy se mění

Zynga má sice možná problémy s cenou svých akcií, ale když přijde na facebookové hry, stále je ze všech nejlepší, a to s velkým náskokem. Vyplývá to ze žebříčku 25 nejúspěšnějších her za tento rok, kde má hned šest svých titulů. Jen tři další společnosti dosáhly na alespoň dva tituly (Social Point, King.com a Supercell), všichni ostatní tvůrci mají po jednom. Na druhou stranu ale Zynga ani s jedním ze svých úspěchů nedosáhla do první pětky, kde jsou tento rok spíše menší a méně známé společnosti.

Facebook do žebříčku zařazoval hry, které splnily kumulativně hned několik podmínek. Hra musela být vydaná v roce 2012, a to buď na platformě Facebook.com, nebo pro iPad, iPhone či Android s napojením na Facebook a využitím jeho funkcí. Do žebříčku se také nedostaly hry, které nedosáhly na alespoň 100 tisíc aktivních uživatelů. Pokud jde o pořadí, to Facebook tvořil stejným algoritmem, podle nějž doporučuje aplikace v App Center. Jde o kombinaci hvězdičkového hodnocení, které hra od uživatelů obdržela, pozitivních a nedativních signálů o její oblíbenosti a celkového engagementu.

Facebook komentuje letošní žebříček tak, že je dosud „nejglobálnější a nejrůznorodější“. Není divu – vývojářské týmy, které se do žebříčku dostaly, jsou všech velikostí a ze všech částí světa. Od Spojených států, přes Brazílii, Francii a Španělsko, až po Turecko, Jižní Koreu a Austrálii. Nevídaná je také tematická rozmanitost herních titulů, což Facebook přičítá rychlému vývoji sociálních her v posledních letech. Žebříček najdete níže, v závorce je uveden tvůrce hry a platformy, na nichž je hra k dispozici: