Nejlepší facebookové hry roku 2012 ukazují, že časy se mění

Facebook zveřejnil seznam 25 nejpopulárnějších sociálních her vydaných na jeho platformě v roce 2012. Podle komentáře společnosti byl letošní rok pro sociální hry “nejglobálnější a nejrůznorodější” za dosavadní krátkou historii žánru, alespoň pokud jde o hry, které využívají funkce Facebooku.

Zynga má sice možná problémy s cenou svých akcií, ale když přijde na facebookové hry, stále je ze všech nejlepší, a to s velkým náskokem. Vyplývá to ze žebříčku 25 nejúspěšnějších her za tento rok, kde má hned šest svých titulů. Jen tři další společnosti dosáhly na alespoň dva tituly (Social Point, King.com a Supercell), všichni ostatní tvůrci mají po jednom. Na druhou stranu ale Zynga ani s jedním ze svých úspěchů nedosáhla do první pětky, kde jsou tento rok spíše menší a méně známé společnosti.

Facebook do žebříčku zařazoval hry, které splnily kumulativně hned několik podmínek. Hra musela být vydaná v roce 2012, a to buď na platformě Facebook.com, nebo pro iPad, iPhone či Android s napojením na Facebook a využitím jeho funkcí. Do žebříčku se také nedostaly hry, které nedosáhly na alespoň 100 tisíc aktivních uživatelů. Pokud jde o pořadí, to Facebook tvořil stejným algoritmem, podle nějž doporučuje aplikace v App Center. Jde o kombinaci hvězdičkového hodnocení, které hra od uživatelů obdržela, pozitivních a nedativních signálů o její oblíbenosti a celkového engagementu.

Facebook komentuje letošní žebříček tak, že je dosud “nejglobálnější a nejrůznorodější”. Není divu – vývojářské týmy, které se do žebříčku dostaly, jsou všech velikostí a ze všech částí světa. Od Spojených států, přes Brazílii, Francii a Španělsko, až po Turecko, Jižní Koreu a Austrálii. Nevídaná je také tematická rozmanitost herních titulů, což Facebook přičítá rychlému vývoji sociálních her v posledních letech. Žebříček najdete níže, v závorce je uveden tvůrce hry a platformy, na nichž je hra k dispozici:

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Když sex a moderní reklama pomáhají vzdělávat

Říká se, že sex prodává, málokdy je ale jeho marketingové využití možné označit za sofistikované. Dá se nicméně úspěšně využít i pro poněkud vyšší cíle – třeba napomoci vzdělávání a zdravotní osvětě. Obzvláště ve spojení s internetem či mobilními aplikacemi je to účinná a také oblíbená kombinace, jak přitáhnout a udržet pozornost u jinak nudných osvětových témat.
Přečtěte si více

Infografika: Muži versus ženy na sociálních sítích

Některé sociální sítě jsou oblíbenější, některé méně, některé mají publikum hlavně mezi mladšími, jiné naopak přitáhly spíš starší. Stejně tak platí, že některé sítě jsou oblíbenější u mužů a některé naopak u žen - právě to se stalo hlavním předmětem zkoumání infografiky z blogu InternetServiceProviders.org.
Přečtěte si více

Facebook ve spokojenosti uživatelů propadl, uspěl Google

Podle letošního vydání American Customer Satisfaction Index jsou návštěvníci Facebooku se svou sociální sítí značně nespokojeni. Facebook se z celkem 230 zkoumaných společností umístil až v poslední pětici, nejhůře mezi sociálními sítěmi, kterým trochu překvapivě kraluje nováček v podobě Google+.