Nejlepší facebookové hry roku 2012 ukazují, že časy se mění

Facebook zveřejnil seznam 25 nejpopulárnějších sociálních her vydaných na jeho platformě v roce 2012. Podle komentáře společnosti byl letošní rok pro sociální hry “nejglobálnější a nejrůznorodější” za dosavadní krátkou historii žánru, alespoň pokud jde o hry, které využívají funkce Facebooku.

Zynga má sice možná problémy s cenou svých akcií, ale když přijde na facebookové hry, stále je ze všech nejlepší, a to s velkým náskokem. Vyplývá to ze žebříčku 25 nejúspěšnějších her za tento rok, kde má hned šest svých titulů. Jen tři další společnosti dosáhly na alespoň dva tituly (Social Point, King.com a Supercell), všichni ostatní tvůrci mají po jednom. Na druhou stranu ale Zynga ani s jedním ze svých úspěchů nedosáhla do první pětky, kde jsou tento rok spíše menší a méně známé společnosti.

Facebook do žebříčku zařazoval hry, které splnily kumulativně hned několik podmínek. Hra musela být vydaná v roce 2012, a to buď na platformě Facebook.com, nebo pro iPad, iPhone či Android s napojením na Facebook a využitím jeho funkcí. Do žebříčku se také nedostaly hry, které nedosáhly na alespoň 100 tisíc aktivních uživatelů. Pokud jde o pořadí, to Facebook tvořil stejným algoritmem, podle nějž doporučuje aplikace v App Center. Jde o kombinaci hvězdičkového hodnocení, které hra od uživatelů obdržela, pozitivních a nedativních signálů o její oblíbenosti a celkového engagementu.

Facebook komentuje letošní žebříček tak, že je dosud “nejglobálnější a nejrůznorodější”. Není divu – vývojářské týmy, které se do žebříčku dostaly, jsou všech velikostí a ze všech částí světa. Od Spojených států, přes Brazílii, Francii a Španělsko, až po Turecko, Jižní Koreu a Austrálii. Nevídaná je také tematická rozmanitost herních titulů, což Facebook přičítá rychlému vývoji sociálních her v posledních letech. Žebříček najdete níže, v závorce je uveden tvůrce hry a platformy, na nichž je hra k dispozici:

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Vyzkoušejte Facebook ve verzi, která filtruje méně příspěvků

Protože Facebook rozhoduje o tom, které příspěvky přátel a značek jako uživatelé vidíme, hodně obsahu nás mine. Důvodem je snaha zobrazovat jen to nejzajímavější, abychom se dobře bavili a vydrželi na sociální síti co nejdéle. S odkazem, který objevil vývojář Tom Waddington, toho ale ve svém news feedu uvidíte mnohem víc.
Přečtěte si více

Irsko chce od Facebooku vyjasnění nových podmínek

Facebook během tohoto týdne představil návrhy nových podmínek, které sice mají dát uživatelům v některých ohledech více informací a možností, zrušily by ale také současný systém hlasování o změnách důležitých dokumentů Facebooku. A evropští regulátoři rozhodně nejsou nečinní.
Přečtěte si více

Akcie Facebooku už jsou znovu na 30 dolarech, investoři mu věří

Jen několik měsíců poté, co mnohými proklínané akcie Facebooku vydané původně za 38 dolarů za kus poznaly své dno u 17 dolarů, je sociální síť znovu na koni. Překonala hranici 30 dolarů a analytici očekávají, že by mohla i nadále růst. Mohou za to především úspěchy na mobilních telefonech a nové produkty.