Nejefektivnější české kampaně. Představujeme shortlist IEA (4.)

 

Ocenění Internet Effectiveness Awards se budou udílet 27. září, ale protože pak už bude veškerá pozornost patřit jen absolutním vítězům, v šesti článcích vás postupně seznámíme se všemi projekty, které se dostaly až do finálového výběru. Celkem jich je 37 a nyní přinášíme již čtvrtou šestici nejlepších.

Mobilní sázení společnosti Fortuna

Klient: FORTUNA sázková společnost
Dodavatel: ET NETERA a.s.
Web: m.ifortuna.cz/smartphone
Spuštění: 15. 10. 2010

Et netera vytvořila pro skupinu Fortuna nový portál pro chytré telefony. Stránky mobilního sázení je možno využít v České republice, na Slovensku, v Chorvatsku a na mezinárodním poli pomocí FORTUNAWIN.COM. Motivací k projektu byl fakt, že technologie jsou stále dokonalejší a dnešní telefony jsou už více počítače než krabičky na volání. Stávající mobilní stránky Fortuny byly zároveň s ohledem na dnešní dobu nevyhovující. Na nových mobilních sázkách lze vsadit pomocí jednoduchého kliknutí prstem na displeji, lze sázet online i na sázky live v reálném čase. V České republice se jedná o unikátní službu, kterou konkurence nenabízí.

Cíle řešení – Poskytnout uživatelům Fortuny s chytrými telefony komfort při sázení, možnost vsadit kdykoli a kdekoli a to skutečně během několika málo vteřin. Základní vytyčené cíle: zvýšení obratu společnosti a posílení pozice na trhu, zlepšení povědomí o Fortuně jakožto vedoucím technologickém inovátorovi v oblasti sportovního sázení, možnost rychlé sázky i na probíhající zápasy a ověření si svého tipu.

Strategie – Vzhledem k rostoucímu počtu uživatelů chytrých telefonů a sílícímu konkurenčnímu tlaku bylo třeba přijít se zcela novým řešením pro uživatele, které bude maximálně z hlediska ovládání, bezpečné a zcela spolehlivé. Uživatelé musí mít možnost rychle načíst stránku, jednoduchým kliknutím si rychle a snadno vsadit a případně si přehledně zkontrolovat své osobní konto. Kvůli těmto požadavkům bylo navrženo maximálně ergonomické řešení s přehlednou strukturou.

Invence – Nové mobilní stránky, které jsou postavené výhradně pro smartphony, resp. primárně pro operační systémy iPhone a Android. Celková ergonomie se orientuje na dotykové displaye s rozlišením 320*480, resp. s neomezenou výškou a rychlým vertikálním pohybem po stránce. Nabídka a funkce se na rozdíl od běžných mobilních stránek výrazně více blíží klasickému webu, ale grafické prvky jsou ergonomicky přizpůsobeny na ovládání prstem. Nabídka stránek je tomuto uzpůsobena, a proto je mobilní web postaven na úplně nové struktuře prezentace. Mobilní stránky v sobě obsahují kompletní nabídku sázecího portálu, finanční transakce vlastního účtu a veškeré funkce klientského konta. Sázet je možno i pomocí rychlých tlačítek, pomocí ikonek zvětšovat či zmenšovat sázku, což výrazně zlepšuje uživatelský komfort. Speciální kapitolou jsou potom sázky live. Aplikace nabízí kompletní přehled všech aktuálních sázek (neustálý update informací ze serveru) s možností v reálném čase okamžitě reagovat sázkou na vývoj zápasu.

Úspěšnost – Celkový počet návštěv více než 100.000 měsíčně, v průměru více než 2.000.000 zobrazených stránek. Průměrný měsíční obrat činní 13.000.000 Kč, měsíčně je průměrně uzavřeno 40.000 sázek. Náklady dosáhly stovek tisíc korun. Od spuštění aplikace byla investice zaplacena do jednoho měsíce

Nalož kufr a vyhraj

Klient: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Dodavatel: SYMBIO Digital, s.r.o.
Web: www.vyhrajpeugeot.cz
Spuštění: 3. 1. 2011

Námětem kampaně bylo představení možnosti získat Peugeot 207 v kombi úpravě (SW) za stejnou cenu jako bez ní. Jedna věc je ale zkoušet si velký kufr na webu, druhá auto opravdu vlastnit. Proto byla součástí webu soutěž o tento vůz a jednou z podmínek výhry byla také nutnost zúčastnit se testovací jízdy, což byl i hlavní cíl kampaně. Lidé, kteří se zaregistrovali na testovací jízdu, museli ještě na webu naložit do kufru „dvěstěsedmičky“ co nejvíce věcí. Po zadání libovolného výrazu pro věc, kterou chtěli naložit, se objevil zvolený objekt ve 3D podobě a následně byl naložen kufru vozu. Součástí mikrostránky byla i facebooková aplikace „S kým vyrazit na cestu“, kde si mohli uživatelé zjistit, jak by dopadla společná cesta s jejich přáteli, a také využít funkcionalitu hledání nejbližšího autosalonu na základě aktuální polohy.

Cíle řešení – Ukázat lidem, že je dobré mít někdy velký kufr za cenu malého. Snahou bylo, aby se lidé zaregistrovali k testovací jízdě a vyzkoušeli si tak na vlastní kůži výhody velkého kufru. Proto jim byla nabídnuta lákavá hlavní cena v soutěži v podobě Peugeotu 207 SW. Cílem bylo tedy komunikovat výhru – auto – a více motivovat k objednání na testovací jízdu.

Strategie – Navození příjemné atmosféry s pomocí kresleného pozadí, moderní hudby a padajících lístečků růží (přírodní oáza klidu ve francouzském stylu). Výhody velkého kufru představeny s pomocí virtuálního nakládání beden obalených fotografií dle zadaného slova (jednotlivé snímky načítány jako obrázky z google.com). K nejpravděpodobnějším slovům vymyšlenky hlášky, které byly natočeny formou voice overu Francouzem žijícím v Česku.

Invence – Využití API Google Images a převod dat do Flashe. Původně záměrem umožnit nakládat úplně jakékoliv předměty, později vytvoření filtru, který alespoň částečně omezil možnost vulgarit. Výsledkem je zábavná stránka doplněná vtipným komentářem s francouzským přízvukem, pohodovou muzikou a netradiční navigací.

Úspěšnost – Za měsíc provozu se k testovací jízdě přihlásilo 2.424 lidí.

Nokia FAMU – Ukaž co s ní dokážeš Ty!

Klient: Nokia Česká republika
Dodavatel: První multimediální, s.r.o.
Web: www.youtube.com/nokiaceskarepublika
Spuštění: 26. 5. 2011

Cílem projektu bylo ukázat, že proklamovaná prohlášení o kvalitě snímací technologie Nokie N8 nelžou, a že i mobilním telefonem lze natočit kvalitní video. Vzhledem k tomu, že podobné pokusy proběhly v minulosti v rámci zákazníků a uživatelů s žalostnými výsledky (různé soutěže o nejlepší uživatelská videa), bylo rozhodnuto spolupracovat při této akci s profesionály a mladými talenty. Dalším cílem bylo podpořit studenty prestižní filmové školy finančně i technicky, rozbořit mýtus o „partě zapšklých intelektuálů“ a ověřit si, jaký virální potenciál má takto specifický, v podstatě umělecký projekt, pokud nebude podpořen ani korunou do propagační kampaně. Autor vítězného snímku získal kromě nového hi-tech telefonu především 70.000 Kč na libovolný vlastní projekt. Do přípravy a vyhodnocení byl zapojen celý top management FAMU včetně děkana, každý student měl svého mentora v průběhu celého období tvorby snímků.

Cíle řešení – Společný projekt českého zastoupení Nokie a prestižní pražské filmové univerzity FAMU měl čtyři základní cíle. Podpořit mladé filmové talenty finančně i technicky, poprvé v ČR vyzkoušet a dokázat, že se dá natočit kvalitní krátkometrážní snímek mobilním telefonem, vyrobit zajímavý videoobsah s virálním potenciálem šíření, propagovat nový model Nokia N8 a podpořit mainstreamovou komunikaci tohoto produktu netradičním a nízkonákladovým způsobem.

Strategie – Strategií bylo vybrat takové náměty, které by naplňovaly myšlenku „People connecting“, a zároveň byly dostatečně různorodé a chytlavé pro širokou veřejnost, fanoušky Nokie a FAMU. A takové, které by ukázaly technické možnosti Nokie N8, kvality mladých filmových tvůrců, a které by vytvořily solidní virální potenciál k samovolnému šíření.

Invence – Žádný jiný výrobce mobilních telefonů dosud nepodporoval uvedení nového modelu tímto způsobem. Smartphone Nokia N8 byl v hojné míře představován jako fotografický & video přístroj s 12 Mpx fotoaparátem Carl Zeiss a schopností natáčet HD video ve špičkové kvalitě. Agentura proto vymyslela promo projekt, jehož cílem bylo natočení pěti krátkometrážních smínků s tématem „People connecting“. Byla oslovena pražská FAMU, mezi studenty se udělala soutěž o nejlepší scénáře a pět vybraných talentů dostalo Nokii N8, dva měsíce času a 50.000 korun na produkci každého snímku. Nebyla žádná omezení formy ani postprodukce, jedinou podmínkou bylo nasnímání záběrů mobilním telefonem a předem určená délka filmů.

Úspěšnost – Počet zhlédnutí natočených videí v průběhu prvního měsíce na YouTube dosáhl téměř 30.000 bez jediné investované koruny do propagace celého projektu. Počet fanoušků na Facebooku narostl během tohoto období o 7000. Projekt byl promován pouze jednou tiskovou zprávou a dvěma posty na facebookové stránce Nokie.

Online, SMS a mobilní jazyky

Klient: Evropské vzdělávací centrum
Dodavatel: Evropské vzdělávací centrum
Web: www.smsjazyky.cz, www.onlinejazyky.cz, www.aplikace.evcentrum.cz
Spuštění: 1. 9. 2011

Angličtina, francouzština, němčina a španělština v podobě jazykových kurzů, které se časově přizpůsobí kdekoliv na světě. Výukový systém „Online, SMS a mobilní jazyky“ firmám přináší efektivitu a kontrolu nad průběhem jazykové výuky. Inovace ve výuce cizích jazyků, neomezená dostupnost, příprava ke zkouškám, měřitelnost efektivity, úspory. Systém je budován od července 2010 s podporou EU, ve formě SMS byl spuštěn v září 2010, ve formě online v září 2011 a bude budován do února 2013. Potenciál online vyučovat neomezené množství studentů, 73.000 multimediálních interaktivních cvičení ve 4 jazycích a 40 modulech, 1000 video výkladů, 3700 hodin poslechů. Reálná schopnost překládat a číst hlasem rodilého mluvčího přes 750 tisíc slovíček ve frázích i samostatně.

Modul Personalista dokáže zefektivnit firemní jazykové kurzy až o 40 % a uspořit až 50 % nákladů za jazykové vzdělávání. Schopnost naučit každého Čecha více než 2200 slovíček a frází včetně poslechu a gramatiky za méně než 5 korun denně. Profesní specializace obchod, management, právo, bankovnictví, zdravotnictví, farmacie, elektro, chemie, inženýrství, stavebnictví a další. Skype konference s lektorem, využití Facebook a Twitter pluginů, tvorba aplikací pro Android, Symbian, iOS a Windows Mobile. Univerzální škálovatelnost.

Cíle řešení – Pro uživatele jednoduchost, neomezená dostupnost, pozitivní motivace. Zvýšení kvalifikace skrze propojení s pracovními portály. Finanční dostupnost, možnost měsíční, půlroční či roční úhrady. Pro firmy nákladová úspora a efektivita pro firmy, snadná správa, efektivní kontrola, přehledné statistiky a výkazy. Pro tvůrce stát se vzorem pro e-learningové a m-learningové vzdělávání ve výuce jazyků. Založení prodejní společnosti, roční prodej firemním zákazníkům za 100 milionů korun do 3 let. Prodej koncovým zákazníkům napříč celou ČR a vybudování e-shopu. V případě úspěchu rychlá expanze na Slovensko (domény již zakoupeny), v případě velkého úspěchu tvorba jazykových mutací.

Strategie – Řízení projektu je silně zaměřeno na marketing, inovaci a kvalitu budovaných portálů a plánovaných online, SMS a mobilních služeb. Prodej všem koncovým uživatelům s maximální cenovou variabilitou, budování SEO pozice, zařazení do profesionálního provizního prodejního systému (affiliate). Prodejní a promo akce, cílený prodej do firem a institucí. Vybudování e-shopu sdružujícího všechny služby a portály. PPC a SKLIK kampaně, Facebook reklama, virální reklama. Spolupráce s úřady práce – prodej rekvalifikačních kurzů. Brand Image Evropy 2 – doporučuje Evropa 2. Evropa 2 je motivována k prosazování výukových systémů, protože má garanci podílu ze všech přímých prodejů, podobně jako portál www.videacesky.cz.

Invence – Integrace výukového systému do dokumentace ISO 9001, 14001, 27001. Mluvící rodilý mluvčí – avatar (na výběr více než 250 postav a 10 hlasů). Možnost nahrát svoji výslovnost a porovnat si jí s výslovností rodilého mluvčího. Okamžitý překlad kliknutím do textu. Pojetí video výkladů přináší reálný pocit kontaktu s lektorem. Motivace studentů – každý úspěch a zvládnutá část studia jsou neustále mapovány v tzv. progress bar. Spolupráce s pracovními portály a integrace pokroku uživatelů včetně závěrečného certifikátu do jejich online profilů s přiloženým životopisem. Pro firmy garantovaná docházka všech zaměstnanců do jazykových kurzů, měřitelnost efektivity výuky, kontrola postupu a možnost s výsledky pracovat a zaměstnance motivovat.

Úspěšnost – TOP7 v Nápad roku 2011, získání rozsáhlé podpory Evropského sociálního fondu, získání inovačního voucheru Královéhradeckého kraje. Ttesterem a konzultantem systému se stala UHK, FIM. Partnerství s Evropou 2, Videacesky.cz, ISIC, pracovními portály Českého trhu práce, weby o vzdělávání společnosti GDI, e-shopy společnosti Books & Books, všemi webovými projekty společnosti Turistika.cz. Získání pilotní zakázky pro Pardubický kraj, příkladový EU projekt Královéhradeckého kraje.

Platební centrum Asiana

Klient: Asiana, spol. s r.o.
Dodavatel: AARON GROUP
Web: www.letuska.cz
Spuštění: přelom 2010/2011

Platební centrum Asiana je komplexní řešení pro online platby na internetu podporující desítky různých platebních metod. V současné době jsou přes tento systém realizovány desítky tisíc objednávek v celkovém objemu více než půl miliardy korun ročně. Platební centrum kromě priority na maximální bezpečnost platebních operací podporuje lokální platební systémy ve většině evropských zemí. Využití Platebního centra umožňuje rozšíření e-shopu Asiana po celé Evropě a je navrženo tak, aby umožňovalo úhrady i za doplňkové a vzájemně provázané služby a produkty.

Cíle řešení – Eliminovat počet podvodných plateb přes zneužité kreditní karty (fraudy). Nabídnout široké spektrum internetových plateb s možností jejich automatizovaného zpracování. Maximalizovat bezpečnost při platebních transakcích (3D Secure).

Strategie – Vytvořit automatizovaný systém, který minimalizuje nároky na ruční kontroly a průběžné sledování stavů provedených plateb s dvěma hlavními cíli: plná automatizace všech procesů (rezervace, průběžná kontrola stavu platby, potvrzení platby, finalizace objednávky, automatické vystavení letenky, hotelového voucheru apod.) a úzká integrace s vnitřními obchodními systémy Asiany (automatické potvrzení zákazníkům, vystavení účetních dokladů, statistiky a reporting).

Úspěšnost – Snížení počtu podvodných plateb o 95 % (úspora v jednotkách milionů ročně). Nárůst celkového obratu o 32 % (dodatečný výnos 180 až 200 milionů korun ročně). Navýšení počtu platebních transakcí o 41 % (18.000 nových objednávek ročně). Plná automatizace při současné produkci nahrazuje 20 vysoce kvalifikovaných lidských operátorů (roční úspora nákladů 12 až 15 milionů korun). Náklady ve stovkách tisíc korun, očekávaná návratnost plánovaná na 1 až 1,5 roku dosažena za pouhých 5 dní.

Pohodlné pojištění online

Klient: ČSOB Pojišťovna, a. s.
Dodavatel: SYMBIO Digital, s.r.o., ProfinitWeb: povinné ručení, havarijní pojištění, cestovní pojištění
Spuštění: 20. 4. 2011

Nová generace aplikací pro sjednání pojištění online, které jsou postaveny tak, aby podporovaly nákupní cyklus zákazníka (uložení nabídky na později nebo její odeslání e-mailem, nezadání všech údajů při sjednání pojištění a možnost jejich dodatečného zadání). Podporují cross-sell pojištění (široká nabídka doplňkových pojištění v průběhu sjednání), kompletní online proces sjednání včetně platby kartou, platebními tlačítky atd. Zároveň toto řešení podporuje jednoduchou a rychlou orientační kalkulaci.

Cíle řešení –  Zvýšení prodejů online, zvýšení opakovaných prodejů online a zvýšení loajality zákazníků, růst hodnoty průměrného nákupu na jednoho zákazníka.

Strategie – Maximální jednoduchost sjednání pojištění, např. interaktivní widget pro vyplnění údajů o vozidle u povinného ručení a havarijního pojištění. Silná podpora nákupního procesu zákazníka (možnost ukládání nabídek, jejich posílání e-mailem, možnost dodat některá data později, např. číslo velkého technického průkazu). Důraz na cross-sell a up-sell, nabídka dalších doplňkových pojištění.

Invence – Řešení dokáže přispůsobit aplikaci dle kampaně. Pro klienta, který přijde z kampaně na jiném webu, se zobrazí motiv dané kampaně a také jiná cena pojištění.

Úspěšnost – Při přechodu na nové aplikace se zvyšuje procento sjednaných smluv (konverzní poměr) a podíl verifikovaných smluv. U pojištění domácnosti došlo ke zvýšení konverzního poměru z průměrných 1,8 až 2 % na 4 %. U povinného ručení vzrostl konverzní poměr téměř trojnásobně. U cestovního pojištění dosahuje meziroční nárůst konverzního poměru 35 %. Poměr úspěšně verifikovaných smluv vzrostl z průměrných 30 % na 60 %. Zároveň se výrazně snížila doba verifikování smlouvy a to až o 50 %. Růst průměrné hodnoty cestovního pojištění na jednu pojistnou smlovu v meziročním srovnání o 18 %.

 

Přehled všech kampaní:

  • První várka: Aplikace Pojišťovna, Business Intelligence pro Centrum Holdings, CILICHILI Online, Čtení pomáhá, Dárkový pomocník Internet Mall, Darujsprávně.cz
  • Druhá várka: PPC kampaň ESET, DPD – Sláva Balík, Dvojníci, Effectix Analyzer, FCD.eu, Můj Fernet
  • Třetí várka: iDoklad.cz, kampaň na Internet Explorer 8, iPad aplikace iVysílání ČT, Kdesekoupat.cz, Letuska.cz, bannerová kampaň Magnum Gold!?
  • Čtvrtá várka: Mobilní sázení společnosti Fortuna, Nalož kufr a vyhraj, Nokia FAMU – Ukaž co s ní dokážeš Ty!, online, SMS a mobilní jazyky, platební centrum Asiana, Pohodlné pojištění online
  • Pátá várka: Portál CK BlueStyle, PROe.biz, Puma Creative factory, Radio tycoon, RWE online servis, Skutečný dárek
  • Šestá várka: Zaměstnání snů, Splátkomat, TAXIcheck, Ve škole, Humbuk – Vodafone Intranet, Vymoly.cz, Zlatý ručičky.cz