Nejdůležitější fakta o sociálním marketingu

Bojíte se, že už vám na sociálních sítích ujel vlak? Zbytečně, 65 procent marketérů potvrzuje, že s nimi nemají zkušenost delší než několik měsíců. Nebo váháte, kolik času by se jim mělo věnovat? Podle komplexní studie 2010 Social Media Marketing Industry Report stačí naprosté většině firem  doba do 20 hodin týdně, spíš ale ještě mnohem méně. Očekávanou studii světa sociálního marketingu zveřejnil server SocialMediaExaminer.com a chování marketérů se do hloubky věnuje na více než třiceti stranách.

Jak si stojíte vy?

Když chcete něco dělat dobře, určitě není na škodu vědět, jak to dělají ostatní a s čím se ve své praxi potýkají. Právě to je hlavním cílem tohoto průzkumu a pokud vám naše stručné shrnutí bude málo, můžete si ho v kompletní podobě stáhnout na tomto odkazu. Jako malá ochutnávka může posloužit i následující krátké video, kde autoři představují některá ze svých zjištění.

A která další fakta nás zaujala? Například to, že se ani na sociálních sítích nedají čekat zázraky ze dne na den. Zatímco nová obchodní partnerství nalezlo plných 80 procent z těch, kdo využívají sociální marketing alespoň rok, ve skupině uživatelů se zkušeností v řádu měsíců to byla jen polovina a u nováčků pouhá čtvrtina případů. Také zvýšení pozornosti a zájmu o značku hlásí takřka 100 procent nejzkušenějších marketérů, zatímco o u čerstvých začátečníků je to asi 60 procent. Už po pár měsících však nárůst v tomto ohledu zaznamenalo skoro 90 procent dotazovaných.

Kolik je málo a kolik moc?

Protože je v této studii skoro všechno vzájemně provázáno, asi opravdu uděláte nejlépe, když se na výsledky podíváte sami. Přesto ještě zmíníme alespoň to, kolik času sociální sítím makretéři věnují. Ti, kdo teprve začínají, s nimi stráví jen asi hodinu týdně, po pár měsících už se však tento čas zvyšuje na průměrných deset hodin. Celkem 56 procent dotazovaných s nimi pracuje 6 hodin a více každý týden, 30 procent alespoň 11 hodin a 12,5 procenta přes 20 hodin týdně. Alespoň 4 hodiny věnuje sociálnímu marketingu 76 procent jejich uživatelů. Studie však zároveň prokázala, že stačí jen pár hodin týdně a výsledky se projeví.

A nejpoužívanější komunikační kanály? Trochu překvapivě stále vede Twitter (88 procent marketérů), kterému na záda mu dýchají Facebook (87 procent) a LinkedIn (78 procent). Populární jsou také blogy (70 procent) a téměř polovčiní podíl (46 procent) má i Youtube a další online video. Ještě minulý rok skončil Facebook čtvrtý, místo si prohodil s tehdy druhými blogy. V řádu let loni sociální marketing využívalo 23 procent marketérů, dnes je to už 31 procent.

Via PBB