Nejčastěji focená značka na Instagramu? Starbucks

Jaké logo se nejčastěji objevuje v uživatelských fotografiích na Instagramu? S ohromným náskokem jde o značku kavárenského řetězce Starbucks. Fotit si svoje cappuccino v kelímku se známým zeleným logem je evidentně v módě. Podle měření startupu gazeMetrix si ale dobře vedou i další nápoje, například Coca-Cola či Heineken.

Mladý startup gazeMetrix se ve své činnosti soustředí na to, aby značkám pomohl odhalit, jak často lidé na sociální média vkládají fotografie obsahující jejich logo. Tedy jak často je sdílejí nikoliv v textu, což je v sociálních médiích měřeno běžně, ale v obrázcích. Má to svou logiku, pokud si uvědomíme, že například na Facebooku jsou tradičně fotografie typem příspěvků, který si získává největší zájem uživatelů. O Instagramu nemluvě. Přesto měření intenzity sdílení značek v obrázcích prozatím není běžnou záležitostí.

gazeMetrix dokáže zatím zanalyzovat právě Instagram, kde sleduje okolo 25 velkých značek. Mezi sledovanými vede na Instagramu s velkým náskokem Starbucks, jednoduše proto, že každý, kdo se vyfotí s kávou ze známého řetězce, zároveň fotografuje logo společnosti. Druhá je Coca-Cola, velmi pravděpodobně z podobných důvodů. Její ohromná ztráta na Starbucks ale přeci jen svědčí o tom, že na rozdíl od kávy již focení se s lahví koly buď z módy vyšlo, nebo do ní vůbec nikdy nepřišlo. Následují Corona a Heineken, nepříliš překvapivě taktéž nápoje, takže se jejich loga pravděpodobně nahodile vyskytují na nejrůznějších fotkách sdílených z barů a klubů.

Vedlejším efektem, který měření výskytu log společnosti v obrázcích sdílených přes sociální média může mít, je schopnost gazeMetrix identifikovat uživatele, kteří logo společnosti často sdílejí, a umožnit jejich oslovení. Ať již jde o influencery, kteří by mohli se společností přímo spolupracovat, nebo třeba proto, aby značka mohla nejpovedenější obrázky využít pro vlastní marketingové aktivity.

gazeMetric nyní pilně pracuje na tom, aby pro své klienty dokázal analyzovat i fotografie sdílené na Twitteru a Facebooku. Budou výsledky z těchto sociálních sítí podobné, nebo se popularita focení frapuccina váže výlučně k Instagramu? To se doufejme brzy dozvíme.

Via ST, AA

Total
0
Shares
Další články