Nej kampaně na Twitteru: Vlezlá houba a tweetující orchestr

Oko za oko, zub za zub

Kampaň pizza řetězce Mellow Mushroom možná není úplně sofistikovaná, ale rozhodně se postarala o rozruch a musíme uznat, že odvaha ani vtip jí nechybí. Společnost vyhlásila na svém Twitteru akci „follow us and we’ll follow you back“, během níž vybrané nové followery také následuje – ovšem ne na Twitteru, ale ve skutečném světě. Vše má navíc jistou zvráceně strašidelnou dimenzi…

Maskoti společnosti své oběti neváhají sledovat ani do výtahu nebo při běhání, což při jejich velikosti a specifickému vzhledu vyvolává nemálo zajímavých situací. V průběhu kampaně vznikla i videa věnovaná jednotlivým followerům, která můžete najít na firemním kanálu na YouTube.

Symfonie z tweetů na živo

Nizozemský Metropole Orchestra se rozhodl na problémy s financováním a nejistou budoucnost poukázat kampaní, která hudebníky propojila s uživateli Twitteru. Na stránce projektu Tweetphony mohli lidé komponovat krátké skladby s pomocí virtuálních kláves nebo své klávesnice a sdílet jejich přepis formou tweetů. Ty pak vedly další uživatele Twitteru zpět na stránku, kde si mohli jednotlivé nahrávky přehrát. A aby nezůstalo vše jen v prostředí internetu, vše uzavřel speciální koncert.

V rámci koncertu, který proběhl přibližně před týdnem, orchestr vybrané tweety zhudebnil s plným nasazením všech svých členů a výsledné skladby věnoval uživatelům, kteří je vytvořili a sdíleli. Sérii krátkých videí si můžete prohlédnout na YouTube kanálu orchestru.

Hudební zážitek s Evian

Kdo si potrpí na vybroušený minimalistický design, toho jistě potěší trendy aplikace melotweet určená pro uživatele Twitteru a současně majitele tabletů. Aplikace dostupná pro iPady i tablety s Androidem je vlastně originální Twitter klient, který nabízí neobvyklé využití uživatelovy Timeline. Všechny tweety převádí do podoby padajících kapek, kterým lze do cesty stavět různé překážky po vzoru oblíbených her s padajícím pískem a nechat je tak rozeznít různými melancholickými zvuky.

Celková nálada aplikace hezky sedí k aktuální podzimní atmosféře a úplně se nevytrácí ani funkčnost. Jednotlivé kapky/tweety lze rozbalit a retweetovat nebo označovat jako oblíbené a omezeny nejsou ani další běžné funkce Twitteru. Nutnost stahovat aplikaci a propojit ji s Twitterem je samozřejmě částečně limitující, ale výsledek je velice příjemný.

Twitter kanál jako billboard

Časopis People StyleWatch, spadající spolu s více než stovkou dalších magazínů do rodiny obřího vydavatelství Time Warner, se rozhodl vyzkoušet nový způsob, jak posílit příjmy z digitálních aktivit. Umístil totiž placenou produktovou reklamu na pozadí svého Twitter účtu @StyleWatchMag, který má téměř 700 tisíc followerů. Zjevně šlo především o experiment, protože inzerce na profilu dlouho nevydržela, mohl by ale předznamenat další aktivity v této oblasti.

S podobnými aktivitami kupodivu nemá problém ani Twitter, jehož mluvčí se v e-mailové odpovědi pro AdAge nechal slyšet, že prostor na profilu patří uživatelům a je jim k dispozici, aby si ho přizpůsobovali. Doplnil jen, že Twitter uživatele vyzývá, aby byli transparentní a dávali jasně najevo, pokud dělají něčemu reklamu za peníze nebo z jiných důvodů.

Nebojte se jiných značek

Případ na závěr není ve skutečnosti plnohodnotnou kampaní, ale spíše připomínkou pestrých možností firemní komunikace na Twitteru. Až na výjimky není zvykem, že by se společnosti škádlily mezi sebou, výsledky přitom můžou být docela zajímavé. Za takovou výjimku, ovšem v negativním smyslu, můžeme označit třeba loňský skandál britského bulvárního deníku News of the World, od nějž se značky na Twitteru pod tlakem uživatelů veřejně distancovaly. Obzvlášť u značek s podobným smýšlením ale může být přínosná a osvěžující i nezávazná konverzace.

Komunikaci značek na Twitteru ve svém nedávném článku hezky rozebrala Lauren McCrea z Ignite Social Media, která připomíná, že touto cestou lze získat nové publikum, virální obsah i posílení vlastní identity a možnost odlišit se z davu dalších značek. A když se něco podobného dělá dobře, tedy především chytře, vtipně a relevantně, může mezi firmami dojít i k následující výměně, která je podle našeho názoru dílem génia: