Biz Stone, jeden ze zakladatelů Twitteru, se na Facebook vrátil po několika letech. “Všichni si myslí, že když jsem spoluzakládal Twitter, tak že jsem i velký znalec sociálních sítí,” říká týpek, který nemá rád přehršel nastavení a vychytávek. Teď je ale zpátky. Stone přitom Twitter opustil už před dvěma lety. Od té doby se motá ve startupovém světě. Momentálně pracuje ve svém novém startupu Jelly.
“V našem novém startupu dělá pár lidí z Facebooku. Tak jsem ho zase začal používat,” vysvětluje důvody svého návratu. “Camille (Camille Hart, personální ředitelka) mi ale musí koukat přes rameno a pomáhat mi s nastavením tak, abych si to udělal co nejvíc jednoduché,” popisuje Stone.
Facebook chce jednoduchý a hned ho napadlo plno nápadů, jak ho zlepšit. Nápad číslo jedna – největší sociální síť by měla zavést prémiovou službu bez reklam.
“Za deset dolarů by lidé, kteří opravdu mají rádi Facebook nemuseli mít žádné reklamy,” poslal bezplatnou radu směrem k Marku Zuckerbergovi. Ten zatím na nápady konkurence nijak nereagoval. “Pokud by to využilo deset procent uživatelů Facebooků, tak by to přineslo miliardu měsíčně,” stupňuje cool faktor nové služby Stone.
Je placený Facebook sci-fi?
Titulní stránka Facebooku sice tvrdí, že je a bude vždycky zadarmo. Facebook už je navíc na burze a větší zisky by investorům jistě nevadily. Facebook o tom minimálně přemýšlí. Zuckerberg a jeho parta získali už v lednu patent, který právě placené profily bez reklam řeší.
Stone tak není jediný, kdo už Facebooku freemium model navrhoval. Vtipné je ale to, že rady tentokrát přichází od zakladatele přímé konkurence. Twitter se přitom inspiruje Facebookem. Před nedávnem okopíroval část jeho reklamní systému, když umožnil inzerentům cílení placené reklamy i podle stránek, které uživatelé navštívili.
Objevují se ale hlasy, že by Facebook bez reklam nic moc nevyřešil. “Opravdový problém Facebooku nejsou reklamy. Jsou to irelevantní reklamy. Reklamy, které jsou zobrazovány špatným lidem. A to se nikomu nelíbí,” píše Robert van Hoesel, zakladatel Young Creators Agency. “Verze bez reklam by se nemusela vyplatit. Facebookoví klikači by si pravděpodobně připlatili. Tím pádem by firma vydělala miliardu, ale zároveň přišla přibližně o dvacet procent svých reklamních příjmů, a to je mnohem víc,” uzavírá van Hoesel.
via Mashable